جاباما
۵۲۳۵۴۷
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

یک اسم زیبا که لیگ برتری شد

تیم فوتبال سپیدرود از قدیمی‌های فوتبال ایران است و مربوط به زمانی که فضای غیرصنعتی فوتبال ایران تیم‌هایی را در خود پرورش می‌داد که اسم‌هایی با مسما داشتند.

ورزش سه: تیم فوتبال سپیدرود از قدیمی‌های فوتبال ایران است و مربوط به زمانی که فضای غیرصنعتی فوتبال ایران تیم‌هایی را در خود پرورش می‌داد که اسم‌هایی با مسما داشتند.

سپیدرود بر گرفته از رود خروشان و زیبای شهر رشت است که شناسنامه این شهر سرسبز محسوب می‌شود. تیمی که در دهه 1360 رقابتی شدید با ملوان بندرانزلی داشت.

سپیدرود سال۱۳۴۷ در محله‌ی سبزه‌میدان رشت شکل گرفت و به عنوان رقیب تاج گیلان پا به عرصه‌ی فوتبال گیلان گذاشت. با این حال، آنها تیمی کم افتخار هستند و تنها یک بار در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور داشته‌اند که آن هم بر می‌گردد به لیگ آزادگان سال ۱۳۷۱ که بازی‌ها در دو گروه برگزار می‌شد. سپییدرود آن سال در گروه استقلال قرار گرفت و در بازی خانگی موفق به متوقف کردن قهرمان آسیا شد. آنها در آن فصل تنها یک بار پیروز شدند - این برد در دربی شمال ایران و در برابر شهرداری جوان ساری به دست آمد. سرمربی سپیدرود در آن فصل حسن روشن بود.

آنها می‌توانستند سال 1357 هم به لیگ تخت جمشید صعود کنند. با این حال، زمانی که صدرنشین لیگ دو تخت جمشید بودند انقلاب شد و با توقف مسابقات این اتفاق برای آنها غیرممکن شد.

سپیدرود مثل پارس جم تیمی است که از نظر اسمی لیگ برتر فوتبال ایران را زیباتر می‌کند. لیگی که تعدد تیم‌های صنعتی درآن مانع از زیبایی است!

سیپدرودی‌ها که پشتوانه تماشاگر را هم همراه خود دارند در پایان فصلی سخت باید به دنبال تقویت و بهبود شرایط خود باشند و مثل آن رود خروشان تیمی ترسناک در سطح اول فوتبال ایران باشند. چیزی که قبلا در رشت اتفاق نیفتاده و حالا وقت آن است که بالاخره رقم بخورد. این اتفاق رخ نخواهد داد مگر آنکه آنها که در سیزدهمین سالمرگ کیومرث صابری فومنی طنزپرداز مشهور تاریخ ایران(گل آقا) لیگ برتری شدند باید از استعدادها و مغزهای شهر استفاده حداکثری را ببرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohammad d

      زنده باد سپیدروووووووووووووود

    • گیله مرد

      سپیدرود تیم محبوب همه سرخدلان ایران
      قرمز تهران- قرمز گیلان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج