۵۲۳۴۲۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ارتش آمریکا به دنبال هک مغز انسان

ایفای نقش یک سرباز یا جاسوس آسان نیست: حضور در موقعیت های خطرناک، ارزیابی اطلاعات موجود، مکالمه به زبان های خارجی، و کار با انواع تجهیزات فنی و سلاح ها.

وب سایت تک شات: ایفای نقش یک سرباز یا جاسوس آسان نیست: حضور در موقعیت های خطرناک، ارزیابی اطلاعات موجود، مکالمه به زبان های خارجی، و کار با انواع تجهیزات فنی و سلاح ها.


ارتش آمریکا به دنبال هک مغز انسان

یادگیری تمامی این موارد نیاز به آموزش های متعدد دارد و به همین دلیل هم بخش تحقیقات وزارت دفاع آمریکا به دنبال راه هایی است که به نیروهایش امکان دهد این مهارت ها را با سرعت بیشتری بیاموزند.

برای بررسی امکانات موجود، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا، دارپا، به تازگی بیش از ۵۰ میلیون دلار بودجه را در اختیار ۸ تیم قرار داده تا بر روی پروژه چگونگی تاثیر تحریک های الکتریکی سیستم عصبی بر سرعت یادگیری کار کنند.

هدف این پروژه چهار ساله که (Targeted Neuroplasticity Training(TNT نام دارد،شناسایی روش های ایمن و برتر تحریک های عصبی است که می توانند شکل پذیری سیناپسی را فعال کنند. منظور از شکل پذیری سیناپسی تقویت یا تضعیف سیناپسی است که بدین ترتیب انجام کارهای جدید آموخته می شود و حافظه شکل می گیرد.

Doug Weber مدیر این پروژه توضیح داد:

وزارت دفاع در جهانی به هم پیوسته و پیچیده فعالیت دارد که در آن مهارت های انسانی از جمله ارتباطات و تجزیه و تحلیل امری حیاتی است، و این وزارت تلاش های بسیاری کرده تا در آموزش های خود این مهارت ها را ارتقا بخشد. هدف دارپا از این پروژه این است که روش های آموزشی موثر را هر چه بیشتر فرا برد تا زنان و مردان نیروهای ارتش این کشور بتوانند با حداکثر قابلیت های خود خدمت کنند.

دارپا در این زمینه هدف بسیار مشخصی را تعیین کرده و بهبود ۳۰ درصدی در میزان یادگیری افراد در آموزش های موجود تا پایان دوره چهار ساله پروژه را خواستار است.

امید این است که با وارد کردن پالس های الکتریکی به سیستم عصبی، محققان بتوانند با نحوه آزادسازی بعضی مواد شیمیایی عصبی آشنا شوند و اتصالات عصبی در مغز را تنظیم کنند و بدینوسیله بر روی شکل پذیری سیناپسی تاثیر بگذارند.

وبر اظهار کرده است:

دستکاری مغزبه این شکل می تواند وضعیت شناختی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و در میزان هوشیاری و میزان توجه فرد به آنچه می بیند یا انجام می دهد تاثیر داشته باشد.

محققان هشت تیمی که بر روی این پروژه کار می کنند طیف متفاوتی از آزمایشات را بر روی حیوانات و افراد داوطلب انجام می دهند و نحوه تاثیر اعصاب مختلف بر یادگیری را بررسی می کنند.

تیم دانشگاه آریزونا به بررسی تاثیر تحریک عصبی بر مهارت های نظارت، شناسایی و تیراندازی می پردازد و محققان دانشگاه جان هاپکینز تاثیر این روش را بر یادگیری زبان دوم مورد مطالعه قرار می دهند.

دانشمندان در دانشگاه فلوریدا تاثیر تحریک عصب واگ که مغز و روده را به هم متصل می کند، بر درک، تصمیم گیری و مسیریابی فضایی را بررسی می کنند. تحریک عصب واگ هم اکنون برای کنترل تشنج و درمان افسردگی توسط بعضی از پزشکان به کار می رود.

اگر این مطالعات به نتیجه برسند احتمالا تنها سربازان و جاسوسان از آن بهره نخواهند برد.

یکی از محققین این پروژه می گوید:

اگر بتوانیم به روشی غیرتهاجمی برای کنترل شیمی مغز دست یابیم، بسیاری از موقعیت هایی که بشر در آنها درگیر است بهبود خواهد یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج