جاباما
۵۲۳۴۱۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

احتمال خاموشی در تابستان ۹۶

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: اگر رشد مصرف برق در تابستان امسال، بیشتر از ۵ درصد شود، برای تامین برق در فشار هستیم.

خبرگزاری مهر: معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: اگر رشد مصرف برق در تابستان امسال، بیشتر از ۵ درصد شود، برای تامین برق در فشار هستیم.

محمودرضا حقی فام، معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: اگر رشد مصرف برق در تابستان امسال، بیشتر از ۵ درصد شود، این صنعت ۲۰۰ ساعت برای تامین برق در برخی ساعات با کمبود و فشار مواجه است. این به معنای خاموشی قطعی برق نیست؛ بلکه صنعت برق خودش را برای تامین برق در زمان اوج امسال آماده کرده است.

وی افزود: معمولا به صورت احتیاطی، همیشه برای ساعت اوج بار پیش بینی می‌کنیم تا در صورتیکه مشکلی ایجاد شود، آمادگی لازم را داشته باشیم و اگر نیاز باشد، بارهای غیرمهم را در ساعاتی قطع می‌کنیم؛ بر این اساس هیچ مشکلی برای مشترکان پیش نمی آید.

حقی فام با اشاره به اینکه اگر رشد مصرف برق بیش از ۵ درصد شود، نیروگاه‌ها و شبکه برق کاملاً آمادگی کامل تامین برق مشترکان را دارد، گفت: اگر مدیریت مصرف رعایت شود و مصرف بیش از ۵ درصد نشود، مشکلی پیش نخواهد آمد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر، با اشاره به اینکه امسال ۴ هزار مگاوات برای مدیریت مصرف در نظر گرفته شده و حدود ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید نیز تا زمان اوج تابستان به مدار خواهد آمد تاکید کرد: از همه نیروگاه‌ها در زمان اوج به صورت ۱۰۰ در ۱۰۰ نمی‌توانیم استفاده کنیم، چون ضریب بهره برداری و آمادگی برای مواقع اضطراری باید در نظر بگیریم. اگر برنامه‌های مدیریت مصرف خوب پیش برود خاموشی نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      به عنوان راهکار از تجربه پیش کسوتها استفاده شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج