جاباما
۵۲۳۳۱۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۸ نکته جالب و عجیب از لالیگا

در هفته‌ سی و پنجم لالیگا آمارهای جالب و عجیبی به ثبت رسید.

ایسنا: ‌به نقل از آس، هفته‌ سی و پنجم لالیگا امشب (دوشنبه) با دیدار سویا و مالاگا به پایان می‌رسد. در این هفته‌ آمار جالبی از مارسلو، سرخیو راموس، دیگو آلوس، کوین گامیرو و ... به ثبت رسید که در ادامه‌ به آنها اشاره می‌شود.

۴۰۰ بازی در لالیگا برای راموس؛ بیست و یکمین گل مارسلو

سرخیو راموس شنبه در دیدار رئال مادرید و والنسیا چهارصدمین بازی‌اش را در لالیگا انجام داد. کاپیتان مادرید ۲۶۵ پیروزی، ۶۰ تساوی و ۷۲ شکست را تجربه کرد و ۵۱ گل به ثمر رساند. از طرفی مارسلو بیست و یکمین گل خود را در این رقابت‌ها به ثبت رساند. او توانست با این گل پیروزی را برای تیمش به ارمغان بیاورد. مدافع برزیلی برای تیم مادریدی ۲۹۰ بازی به میدان رفته است.

گیلرمه دوس سانتوس دو گل تنها با سه شوت

دوس سانتوس برزیلی که هافبک دپورتیوو لاکرونیا است، این هفته‌ برابر اوساسونا در حالی دو گل به ثمر رساند که تنها سه ضربه سمت دروازه‌ حریف زد. هافبک برزیلی پیش از این بازی در جریان لالیگا در ۲۶ بازی ۱۹ ضربه به سمت دروازه‌ بود که هیچ یک به گل تبدیل نشده بود.

لوییس سوارس و هزارمین گل لالیگا

مهاجم بارسلونا برابر اسپانیول هزارمین گل این فصل لالیگا را به نام خود ثبت کرد. این بازیکن اروگوئه‌ای توانست پس از پنج بازی برای آبی‌اناری‌ها گلزنی کند. آخرین گل او در پیروزی سه بر صفر برابر سویا رخ داد.

رکورد دیگو آلوس در مهار پنالتی‌ها

دروازه‌بان برزیلی والنسیا رکورد جدیدی در مهار ضربه‌های پنالتی‌ به ثبت رساند. او پس از مهار ضربه پنالتی‌ کریستیانو رونالدو به نخستین دروازه‌بانی در لالیگا تبدیل شد که توانست ۶ پنالتی‌ را در یک فصل مهار کند. آلوس در مجموع رقابت های لالیگا ۲۲ پنالتی‌ از ۴۷ ضربه را مهار کرده است.

سومین پنالتی‌ از دست رفته برای رونالدو

رونالدو در دیدار برابر والنسیا نتوانست ضربه پنالتی‌اش را تبدیل به گل کند و باز هم مقابل دیگو آلوس ناکام ماند. او نخستین بار نیست که نمی‌تواند دروازه دروازه‌بان برزیلی را باز کند. او پیش از این برابر آلمریا در فصل ۱۰ - ۲۰۰۹ در این امر ناکام بود. مادرید در این دیدار چهار برد و پیروز شد. سپس در فصل ۱۵ - ۲۰۱۴ باز هم نتوانست دروازه‌ آلوس را باز کند. این دیدار با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

گامیرو ۵۱ گل در لالیگا

این بازیکن فرانسوی در این هفته‌ دو گل برای اتلتیکومادرید برابر لاس پالاماس به ثمر رساند و توانست ۵۱ گل در لالیگا شود. مهاجم فرانسوی در ۱۲۱ بازی چنین رکوردی را به ثبت برساند. گامیرو ۵۹ پیروزی، ۳۱ تساوی و ۳۱ را در این بازی ها تجربه کرده است.

مارسلو بازیکن خارجی مادرید با بیشترین تعداد بازی

مدافع برزیلی دویست و دوازدهمین پیروزی‌اش را به همراه مادرید تجربه کرد و توانست بهترین رکورد را در این زمینه در میان بازیکنان خارجی این تیم داشته باشد. او توانست از رکورد روبرتو کارلوس پیشی بگیرد. در جایگاه سوم رونالدو قرار دارد.

اسپانیول پنج فصل ناکام در گلزنی برابر بارسلونا در کورنیا

بارسلونا توانست سه امتیاز مهم برابر اسپانیول کسب کند و بتوند رقابتش را با مادرید در لالیگا ادامه‌ بدهد. آبی‌اناری‌ها در کورنیا سه بر صفر پیروز شدند. این پنجمین فصلی است که اسپانیول نمی‌تواند در ورزشگاه خود برابر بارسلونا گلزنی کند. آخرین گلی که توانستند به ثمر برساند به فصل ۱۲ - ۲۰۱۱ برمی‌گردد. آلوارو واسکس توانست گل مساوی تیمش را برابر آبی‌اناری‌ها به ثمر برساند. در مجموع بارسلونا از ۸۳ بازی‌اش در کورنیا ۳۰ بار گلی از همشهری‌اش دریافت نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج