۵۲۳۰۱۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

گام‌های عملی دولت برای مبارزه با فساد

دبیر هیات دولت در مطلبی با اشاره به جلسه هیئت‌وزیران در جلسه امروز (یکشنبه) به موضوع گام‌های عملی دولت برای مبارزه با فساد، کاهش آلوگی هوا و حمایت از اقشار کم‌درآمد، پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: دبیر هیات دولت در مطلبی با اشاره به جلسه هیئت‌وزیران در جلسه امروز (یکشنبه) به موضوع گام‌های عملی دولت برای مبارزه با فساد، کاهش آلوگی هوا و حمایت از اقشار کم‌درآمد، پرداخت.

محسن حاجی میرزایی در کانال تلگرامی خود نوشت:

هیئت‌وزیران در جلسه امروز (یکشنبه) خود تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد. اولین تصمیم مهم که اقدامی زیرساختی و بنیادین برای ارتقاء شفافیت و مبارزه با فساد است، استقرار کامل سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بود. بر این اساس، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند کلیه معاملات کوچک، متوسط و بزرگ خود را (به روش هایی نظیر خرید، مناقصه و مزایده) با رعایت فرآیند برگزاری مناقصات و مزایده‌ها از طریق این سامانه به انجام برسانند. این کار موجب شفاف‌سازی یکی از فرایندهای اصلی است که معمولاً در کانون توجه مفسدان اقتصادی است. شفافیت اصلی‌ترین راه مبارزه با فساد است.

دومین تصمیم مهم امروز دولت، تصویب یک برنامه عملیاتی زمان‌بندی‌شده برای تولید و عرضه بنزین مطابق استانداردهای ملی است. اجرای این برنامه، کاهش جدی در آلودگی هوای شهرهای ایران را در پی خواهد داشت. براساس این برنامه که از ابتدای تیرماه امسال عملیاتی می‌شود، نخست در ۱۵ شهر کشور بنزین استاندارد توزیع می‌شود و از ابتدای فروردین‌ماه ۱۳۹۷ در ۶۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش کشور و در تمام جایگاه‌های درون‌شهری، از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۸ در ۸۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش کشور و تمام جایگاه‌های درون‌شهری و از ابتدای فروردین‌ماه ۱۴۰۰ در تمام شهرها و جایگاه‌های کشور بنزین استاندارد به مردم عرضه خواهد شد.

سومین تصمیم مهم، اقدامی عملی برای ارتقاء‌ قدرت خرید اقشار ضعیف و متوسط جامعه بود. هیئت‌وزیران در جلسه امروز با افزایش مستمری حداقل‌بگیران مشمولان سازمان تأمین اجتماعی به میزان ۱۴.۵ درصد و از ابتدای سال ۱۳۹۶، موافقت نمود. همچنین تصویب شد چنانچه دریافتی حداقل‌بگیران با افزایش (۵ /۱۴) درصدی کمتر از ۱۱ میلیون ریال در ماه باشد، پرداختی به این افراد به نحوی باشد که تا سقف یاد شده تأمین شود. این تصمیم می‌تواند به افزایش قدرت خرید طبقات پایین و کاهش نابرابری‌ها منجر شود.

این روزها در تبلیغات انتخاباتی آنچه که بیشتر به چشم می‌خورد طرح شعارها و ایده‌هایی کلی برای مبارزه با فساد، کاهش آلودگی هوا و حمایت از اقشار کم‌درآمد است و کمتر شاهد ارائه برنامه‌های اجرایی و عملی،هستیم و انتظار است که همه نامزدهای ریاست جمهوری برنامه‌های خود را در هر زمینه به روشنی و با قید تمایز آن اعلام کنند تا امکان انتخاب آگاهانه‌تر توسط مردم فراهم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamed

      شوخی خنده داری بود خیلی خوب خندیدیم روده بر شدیم از خنده

    • بدون نام

      بعد از چهار سال تازه یادشان افتاده باید جلوی فساد رو بگیرن
      واقعا از این که مردم رو احمق فرض میکنن متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج