۵۲۲۸۱۸
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

برادر مرحوم چراغی: شهرداری کاری برای ما نکرد

هیچ‌یک از وعده‌های مسئولان شهرداری به خانواده مرحوم چراغی که سه سال پیش در درگیری با ماموران شهرداری به قتل رسید، عملی نشده است.

خبرگزاری ایلنا: هیچ‌یک از وعده‌های مسئولان شهرداری به خانواده مرحوم چراغی که سه سال پیش در درگیری با ماموران شهرداری به قتل رسید، عملی نشده است.

۱۶ مردادماه سال ۹۳ در خیابان ۱۹۶ غربی تهران‌پارس علی چراغی بر اثر ضرب و شتم ماموران گشت سد معبر ناحیه ۴ منطقه ۴ شهرداری تهران مصدوم شد و بعد از یک هفته بستری شدن در بیمارستان به دلیل شدت جراحات جان باخت.

پس از این ماجرا عبدالهی (معاون خدمات شهری شهرداری تهران) به همراه آباد (عضو شورای شهر) به ملاقات خانواده‌ مرحوم چراغی می‌روند و وعده می‌دهند که این خانواده را تامین و برای آنها مسکن تهیه می‌کنند تا در مضیقه نباشند.

همچنین معاون خدمات شهری در جلسه شورای شهر سه‌شنبه ۲۸ مردادماه سال ۹۳ نیز تاکید می‌کند، رسیدگی به خانواده متوفی در دستور کار شهرداری‌است و آنچه در توانمان است، برای خانواده مرحوم انجام می‌دهیم.

اما خبری از تحقق وعده‌های شهرداری نمی‌شود و خانواده مرحوم چراغی برای پیگیری مطالبات خود، چندین بار به شورا مراجعه می‌کنند و پس از ناامیدی از ملاقات با آقای چمران به آن‌ها گفته می‌شود که ایشان برای رسیدگی به مسائل خانواده مرحوم چراغی نامه‌ای نوشته‌اند و باید موضوع را از معاونت خدمات شهری پیگیری کنند، اما عبدالهی (معاون خدمات شهرداری) در پاسخ به پیگیری‌های خانواده چراغی مرتب امروز و فردا می‌کند و جوابی نمی‌دهد.

همچنین به گفته برادر مرحوم چراغی خانواده مرحوم درخواست ملاقات با آقای قالیباف را می‌کنند، که در نهایت چنین اجازه‌ای را به آنها نمی‌دهند.

با گذشت سه سال از این حادثه تلخ وعده‌های شهرداری تهران به خانواده چراغی همچنان عملی نشده و خانواده مرحوم در وضعیت نابسامانی به لحاظ معیشتی قرار دارند، این در حالی‌است که پس از اعلام حکم اعدام برای قاتل پرونده در اواخر سال گذشته مسئولان شهرداری به خانه مرحوم چراغی رفته و این‌ دفعه برای گرفتن رضایت وعده تهیه مسکن را به خانواده آن مرحوم می‌دهند.

محمد چراغی بردار مرحوم چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با ابراز تاسف از اینکه شهرداری تاکنون به هیچ‌یک از وعده‌هایی که داده، عمل نکرده است، اظهار کرد: روزهای ابتدایی حادثه از طرف شهرداری آقای عبداللهی به منزل برادرم آمد و گفت، شهرداری می‌خواهد به خاطر اخلاق و انسانیت به خانواده بردارم منزلی را بدهد.

او تاکید کرد: ما از آنها چیزی نخواستیم، خودشان آمدند و گفتند؛ می‌خواهند از روی انسانیت برای اینکه این خانواده بی‌سرپرست شده به ما کمک کنند، اما هیچ کاری نکردند. همچنین پس از محاکمه ضارب و اعلام حکم قتل شبه عمد، گفتند، ۲۰۰ میلیون پول دیه را پرداخت می‌کنند.

بردار مرحوم چراغی تصریح کرد: ما به نتیجه دادگاه اعتراض کردیم و دیوان عالی کشور حکم تبرئه را نقض کرد و در نهایت شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران حکم به قتل عمد صادر کرد و ضارب محکوم به اعدام شد و در حال حاضر نیز ما منتظریم تا حکم از دادستانی به اجرای احکام ارسال و اجرا شود.

چراغی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرداری پس از سه سال معطلی در اعطای این خانه در اواخر اسفندماه سال گذشته به منزل بردارم آمدند و گفتند، در صورتی که رضایت بدهیم خانه را به ما می‌دهند. وکیل ما از آنها خواست اول خانه را به نام فرزندان بردارم بزنند و بعد درباره رضایت صحبت کنیم، اما آنها گفتند، اول باید رضایت بدهید و بعد خانه را می‌دهند.

او تاکید کرد: شهرداری از خانواده ما انتظار همکاری دارد، در حالی که تاکنون هیچ اقدامی برای ما نکرده است. آنها که از ما انتظار رضایت دارند، باید اول قدمی را بر می‌داشتند؛ بعد می‌آمدند و درخواست رضایت می‌کردند.

برادر مرحوم چراغی همچنین در واکنش به کاندیداتوری قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهرداری حتی تمام تهران را به ما بدهد، دیگر فایده‌ای ندارد، چرا که شهرداری سه سال است ما را به بازی گرفته‌است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای قالیباف به جای شعار جواب مردم رابده

    • بدون نام

      نباید رضایت بدهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج