۵۲۲۴۷۳
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

قالیباف، رسما یک پدیده است!

صرفنظر از اینکه در مناظره نخست چه کاندیدایی پیروز و یا بازنده شد یک نکته ای در جریان مناظره فوق ظهور و بروز داشت که برای بسیاری جالب توجه و حتی موجب حیرت بود.محمد باقر قالیباف در جریان مناظره دو جمله کلیدی به کار برد که ناظران را متعجب کرد.در واقع این دوجمله از آنجا که قابل جمع بستن با هم نبودند بینندگان را در یک فضای مبهم قرار داد.

علیرضا کریمی در آفتاب یزد نوشت: صرفنظر از اینکه در مناظره نخست چه کاندیدایی پیروز و یا بازنده شد یک نکته ای در جریان مناظره فوق ظهور و بروز داشت که برای بسیاری جالب توجه و حتی موجب حیرت بود.محمد باقر قالیباف در جریان مناظره دو جمله کلیدی به کار برد که ناظران را متعجب کرد.در واقع این دوجمله از آنجا که قابل جمع بستن با هم نبودند بینندگان را در یک فضای مبهم قرار داد.
شهردار تهران در بخشی از مناظره در رد روحانی و جهانگیری و خطاب به مردم گفت :«ما امروز با پدیده ای روبرو هستیم که به دوربین نگاه می‌کنند و دروغ می‌گویند.» این جمله معروف کاندیدای منتخب اصلاح طلبان در مناظره های حاشیه ساز سال ۸۸ بود و به نوعی سند آن نیزبه نام همان کاندیدا زده شده است.از سوی دیگر قالیباف در موضع دیگری وقتی صحبت از دولت قبلی می‌شود به اصطلاح مردمداری احمدی نژاد را ستایش می‌کند.در حقیقت شهردار تهران در یک مکان و درفاصله زمانی ۳ ساعت هم از اصلاح‌طلبان برداشت می‌کند و هم از احمدی نژادی ها!
این نکته ای بوده که پس از پایان مناظره بارها در مورد آن در محافل مختلف بحث شد.عده ای از شهردار، انتقاد کردند که چرا باید از کسی مایه بگذارد که حضور ندارد و یا چرا سعی نمی‌کند خودش باشد.بهرحال سخن بیراهی هم نیست.
بالاخره مردم این روزها در آستانه یک انتخاب مهم هستند و شایسته نیست آنان را به اشتباه انداخته و گمراه سازیم.
در این وجیزه مختصر قصد دارم کمی‌بیشتر در مورد این مهم مداقه نمایم.یقینا تکلیف مردم با افرادی چون کوچک‌زاده، کریمی‌قدوسی، مرتضی آقا تهرانی، حمید رسایی، حسین شریعتمداری، باهنر، علی لاریجانی و خیلی‌های دیگر در عالم سیاست روشن و مشخص است چون مواضع آنان خیلی کم تزلزل داشته و در سال‌های گذشته یک خط مشخص را سیر نموده اند. فی المثل اگر روز جمعه شریعتمداری به جای قالیباف روی صندلی شماره ۳ نشسته بود هیچ گاه جمله «ما امروز با پدیده ای روبرو هستیم که به دوربین نگاه می‌کنند و دروغ می‌گویند» را به کار نمی‌برد. اما قالیباف چه ؟به راستی چرا اوگاهی منتهی الیه راست است و گاهی منتهی الیه چپ؟دلیل اتخاذ مواضع ژله ای از سوی شهردار چیست؟
روشن است که قالیباف آخرین تیر در چله خود را قصد دارد در این انتخابات شلیک کند و به همین خاطر هم قصد دارد تمام توان خود را به کارگیرد و هر حربه ای را که می‌داند و نمی‌داند فعال نماید.
اکنون این پرسش مطرح است؛عطف به آنچه گفته شد قالیباف اکنون خودش است یا برای اینکه رای مردم را کسب کند در حال رل بازی کردن است؟نگارنده معتقد است که شهردار تهران در این مناظره‌ها خود خودش است.آری؛محمد باقر قالیباف پیش از این و در موسم‌های مختلف تلاش داشت بازیگر یک جریان سیاسی باشد و گاهی در قالب اصولگرا قرار گیرد و گاهی قالب اصلاح طلبی اما اینک و پس از سال‌ها حضور در سپهر سیاسی کشور به نیکی در حال نشان دادن رویکرد اصلی خود است.
رویکرد فوق همان رویکرد سیال سیاسی است که شما می‌توانید توسط آن در آن واحد هم اصولگرا باشید و هم اصلاح طلب.یکبار می‌توانید از جمله معروف کاندیدای مشهور سال 88 مدد بگیرید و همزمان دولت احمدی نژاد را نیز ستایش و مدح کنید. پرسش بعدی اینجاست ؛آیا این رویکرد سیاسی مقبول است و فرجام خوشی دارد؟یعنی اصولا به کسی که در عالم سیاست باری به هرجهت است می‌توان اعتماد کرد؟
یک مثال این جا کارساز می‌تواند باشد.محمود احمدی نژاد هرچقدر از عمر خود و دولت اش گذشت از آن خواست سیاسی خود فاصله گرفت و سعی کرد به اصلاح‌طلبان نزدیک شود.تا جایی که این اواخر در موضع گیری، اصلاح طلبی را با ساختارشکنی اشتباه گرفته و سخنانی را بر زبان جاری می‌ساخت که هیچ اصلاح‌طلبی به آن اعتقاد نداشت.اما آیا این تغییر مواضع و رویکرد پایگاه اجتماعی او را قوی‌تر ساخت یا سست تر؟پاسخ روشن است؛ رئیس دولت قبل هرچقدر از خواست سیاسی‌اش فاصله گرفت به همان نسبت نیز پایگاه خود را از دست داد.او اگر همانی می‌بود که هست هیچ گاه به چنین جایگاهی نمی‌رسید و طرفداران وی از او نمی‌بریدند.
در مورد محمد باقر قالیباف هم این نکته سنخیت دارد.شهردار تهران از جمله چهره‌های سیاسی است که یک جریان سیاسی مشخص ندارد و گفتمانی را نمایندگی نمی‌نماید در نتیجه برای او مهم نیست اصلاح طلب باشد یا اصولگرا و از کدام جریان خرج کند و سخن بگوید.او مدیری است که خود را محق جایگاه ریاست جمهوری می‌داند و به هر ترفندی مستمسک می‌شود تا به مراد خود برسد.
طبعا چنین مدیرانی قابل پیش بینی و سرمایه گذاری نیستند.به همین دلیل هم است که در رای گیری داخلی اصولگرایان (جمنا) رئیسی،فتاح و حتی جلیلی در جایگاه بالاتری از قالیباف قرار می‌گیرند.البته او اکنون در نظر سنجی‌ها نسبت به رئیسی جایگاه بهتری را پیدا کرده است اما اصولگرایان به وی اطمینان ندارند.
در پایان باید به این نکته اذعان نمود که برخلاف اظهارات شهردار در مناظره، پدیده اصلی خود وی است. پدیده‌ای منحصربه‌فرد در عالم سیاست. پدیده ای که شاید در این سطح مانند کم داشته باشد. البته راقم این سطور خشنود و خوشوقت است که بالاخره پرده‌ها افتاده است. محمدباقر قالیباف دقیقا همانی است که عصر جمعه نشان داد.حال انتخاب با شماست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      نگارنده از یک فرض اشتباه به یک نتیجه گیری غلط رسیده است. فقط بر مبنای استفاده از یه جمله نمیشود گفت که او به اصلاح طلبان تمایل دارد.اتفاقا در این دوره قالیباف بیشترین موضع را دارد و این را حتی از ظاهر او هم می توان فهمید.

    • بدون نام

      زنده باد قالیباف

    • جانم فدای رهبر

      درود بر قالیباف

    • بدون نام

      از ظاهر .!!خخخخخ

    • بدون نام

      به نظر منم پدید اس در شکست خوردن واز رو نرفتن...خخخخخخ

    • بدون نام

      هیچی نیست ,درود بر جهانگیری و روحانی

    • بدون نام

      با چه عقلو منطقی مینویسید درود بر روحانی؟؟؟؟؟؟زنده باد سردار قالیباف.مردمردان.شیر شیران.پیروز در مناظره ها.احسنت.رای ما قالیباف

    • بی نام

      باسعارهایی که.میدن. ریسی و قلیباف رای نمیارن. برنامه ندارن

    • ناشناس

      به نام خدا ، او میخواهد اطرافیان به او نهیبی بزنند و به او گوشزد نمایند که اشتباهات زیادی داشته خودش بیشتر از همه شرمنده است و هنوز داغ دار است و خود را مقصر میداند و شخصیت واقعی خود را در معرض نمایش گذاشته و به شدت از آخرت خود واهمه دارد ولی درعین حال نیاز به مجازات دارد خودش بهتر از همه میداند که باید توبیخ شود .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج