۵۲۱۹۴۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه مسکن مهر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه در دولت یازدهم ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شد و این رقم در دولت گذشته ۶۹۰ هزار واحد بود گفت: امروز توانسته‌ایم پیشرفت فیزیکی مسکن مهر را به بیش از ۹۶ درصد برسانیم.

خبرگزاری ایلنا: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه در دولت یازدهم ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شد و این رقم در دولت گذشته ۶۹۰ هزار واحد بود گفت: امروز توانسته‌ایم پیشرفت فیزیکی مسکن مهر را به بیش از ۹۶ درصد برسانیم.

اصغر احمدی‌مهرآبادی در نشست خبری امروز خود درباره عملکرد دولت در پروژه مسکن مهر گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره دولت‌ها برنامه‌های متعددی برای تامین مسکن قشر کم‌درآمد داشتند و در دولت‌های هفتم و هشتم طرح مسکن اجتماعی و حمایتی را دنبال می‌کردند و در دولت نهم و دهم پروژه مسکن مهر کلید خورد. در دولت نهم و دهم اجرای طرح اجاره ۹۹ ساله مسکن به کم‌درآمدها تصویب شد و بیشترین تمرکز دولت در این طرح بر روی واگذاری زمین در قالب ساخت مسکن‌های ۹۹ ساله بود. پیش از اجرای طرح مسکن مهر اراضی یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد در اختیار مردم قرار گرفته بود و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط دولت ساخته شده بود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه یکی از اشتباهات در اجرای مسکن مهر در دولت گذشته واگذاری این پروژه به تعاونی های مسکن بود گفت: امروز عمده مشکلات مسکن مهر به حوزه تعاونی‌ها برمی‌گردد و اختلافاتی که در تعاونی ها به وجود آمده باعث شده تکمیل این پروژه طولانی شود که اگر واگذاری به تعاونی‌ها مطرح نبود مسکن مهر در بازه زمانی کوتاه‌تری به اجرا می‌رسید.

مهرآبادی با بیان اینکه طرح مسکن مهر یک طرح خیرخواهانه بود و به نفع تامین مسکن کم‌درآمدها با اجرا رسید گفت: مهم‌ترین عامل در اجرای پروژه مسکن مهر واگذاری زمین با قیمت بسیار ارزان و ارائه وام‌های ارزان‌قیمت به متقاضیان بود.

وی با بیان اینکه بخشی از این پروژه در دولت گذشته به اجرا رسید ادامه داد: یکی از مشکلات مهمی که در دولت قبل در اجرای مسکن مهر با آن مواجه بودیم این بود که بسیاری از این اراضی سند نداشتند و بدون ارائه سند هم نمی‌توانستیم از بانک‌ها تسهیلات ساخت دریافت کنیم که برای حل این مشکل در آن دوران ۱۴ بخشنامه صادر شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه امروز دو میلیون و ۶۲ هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی هستند گفت: در ابتدا این طرح برای ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغ شد که در نهایت به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد کاهش پیدا کرد که از این رقم ۲۶۹ هزار واحد آن در بافت فرسوده در حال ساخت است که از تسهیلات مسکن مهر برای آن استفاده نمی شود.

مهرآبادی گفت: همچنین ۸۵۰ هزار واحد توسط خود مالکین ساخته می‌شوند و به ۸۴ هزار واحد جدید تسهیلات ارائه نشد. بنا بر این امروز ۲ میلیون و ۶۲ هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی هستند.

وی با بیان اینکه در ابتدا واحدهای فاقد متقاضی بسیار زیاد بود اظهار داشت: شانس آوردیم که در یک مقطعی مردم به خرید مسکن مهر هجوم آوردند و میزان واحدهای فاقد متقاضی کاهش پیدا کرد و ما در دولت قبل از کاهش میزان واحدهای فاقد متقاضی بسیار خوشحال شدیم چرا که این عدد در ابتدا بسیار قابل توجه بود.

مهرآبادی ادامه داد: امروز یکی دیگر ازمشکلات در پروژه مسکن مهر واحدهای فاقد متقاضی هستند که طبق آخرین مصوبات قرار بر این است که شرکت عمران شهرهای جدید نسبت به تکمیل این واحدها اقدام کند.

کار ساخت کمتر از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر به پایان نرسیده است

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه از ۲ میلیون و ۶۲هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی امروز ۱۲۶ هزار واحد باقی مانده است اظهار داشت: از این تعداد ۳۶ هزار واحد پرونده‌های حقوقی دارند و کمتر از ۱۰۰ هزار واحد کار ساخت‌شان به اتمام نرسیده است که البته ۷۰ درصد این آمار در مرحله نازک‌کاری قرار گرفته است.

تزریق اعتبارات در سال گذشته برای اتمام پرونده مسکن مهر

مهرآبادی با تاکید بر اینکه کار مسکن مهر امروز به پایان رسیده است و مراحل آخر را در حال طی هستیم گفت: خوشبختانه اخیراً اعتبارات قابل توجهی از سوی دولت برای اتمام پروژه مسکن مهر اختصاص یافت. ۸۰۰ میلیارد تومان از محل انتشار اسناد خزانه اسلامی در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت که زیرساخت‌ها هر چه زودتر به اتمام برسد.

وی افزود: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هم جهت تکمیل پروژه‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که این رقم به پروژه های مسکن مهر در شهرهای جدید اختصاص یافت که ۱۳۰ میلیارد تومان آن در پروژه مسکن مهر پردیس هزینه شد.

مهرآبادی ادامه داد: همچنین از دولت مجوز اعتبارات ۷۰۰ میلیاردی از محل زمین‌های این پروژه‌ها اخذ کرده‌ایم که ۳۰۰ میلیارد آن توسط شرکت عمران شهرهای جدید و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سازمان ملی زمین و مسکن و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین می شود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان امسال بابت یارانه ساخت مسکن مهر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد که از این طریق می‌توانیم به کار ساخت مسکن مهر پردیس سرعت بخشیم.

مهرآبادی ادامه داد: همچنین توانستیم وام مسکن مهر پردیس را از ۳۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

تحویل ۵۵ درصدی مسکن مهر در دولت یازدهم

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه کار ساخت مسکن مهر تمام شده است اظهار داشت: امروز پیمانکاران و نیروهای انسانی به طور شبانه‌روزی در مسکن مهر پردیس فعال هستند و در این پروژه از ۸۲ هزار واحد باقی‌مانده ساخت ۵۲ هزار واحد به اتمام رسیده است و اگر بانک ها در پرداخت تسهیلات سرعت بیشتری داشته باشند کار ساخت سریع‌تر انجام می‌شود.

مهرآبادی با بیان اینکه در دولت یازدهم ۸۲۰ هزار واحد مسکن مهر به افتتاح رسیده است گفت: هفته آینده در مسکن مهر پردیس، پرند، زنجان و سایر شهرها برنامه افتتاح داریم.

وی با بیان اینکه عده‌ای مدعی هستند افتتاح‌های مسکن مهر از برنامه‌های انتخاباتی دولت است گفت: همواره در طول چهار سال گذشته برنامه افتتاح داشتیم و این یک روال عادی در پروژه مسکن مهر است. حال اگر عده‌ای نگران هستند می‌توانیم خانه‌های مردم را بدون مراسم افتتاح به آنها تحویل دهیم.

مهرآبادی با بیان اینکه در طول دولت ۱۱ سالانه ۲۰۵ هزار واحد مسکن مهر به افتتاح رسید گفت: در مجموع پروژه مسکن مهر ۱۱۰ هزار واحد آماده افتتاح هستند اما به دلیل نداشتن زیرساخت‌های آب، برق، گاز تحویل متقاضیان داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان در این دولت تحویل داده شده است گفت: البته تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر به دلیل نداشتن مدرسه، کلانتری، مسجد و... در آن منطقه به متقاضیان تحویل داده نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول دولت یازدهم ۶۱۷ هزار سند برای مسکن مهر صادر شده است گفت: تمام این آمار و ارقام نشان می‌دهد که عملکرد دولت یازدهم در پروژه مسکن مهر بیشتر از عملکرد دولت قبل بوده است.

وی افزود: ۸۳۵ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده‌اند یعنی ۶۳ درصد از این پروژه در دولت یازدهم فروش اقساطی شده است.

مهرآبادی تاکید کرد: بیش از نیمی از واحدهای مسکن مهر یعنی ۵۵ درصد آن در این دولت به متقاضیان تحویل داده شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه در مجموع یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد مسکن مهر به افتتاح رسیده است گفت: از ابتدای شروع این طرح تا به امروز یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از ابتدای اجرای این طرح تا به امروز یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحد فروش اقساطی شده است.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر پیشرفت پروژه مسکن مهر ۹۶.۳ درصد است.

مهرآبادی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شده است گفت: در دولت قبل ۶۹۰ هزار واحد مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دادیم.

اجازه افزایش قیمت مسکن مهر را ندادیم

مهرآبادی همچنین با بیان اینکه پس از ابلاغ دستورالعمل شماره ۳ اجازه افزایش قیمت مسکن مهر را ندادیم گفت: در حال حاضرقیمت هر متر مربع مسکن مهر در مناطق مختلف متفاوت است اما قیمت متوسط آن برای هر متر چیزی بین ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آدم دروغگو متری 420تا 450 هزار تومان؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج