۵۲۰۸۴۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شروع آتش‌بازی ایران روی سواحل شنی

نهمین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی در شرایطی از امروز در «باهاما» شروع می‌شود که ملی‌پوشان کشورمان باید در دیدار افتتاحیه این دوره از بازی‌ها ساعت ٢٣:٣٠ (به وقت تهران) به مصاف تیم مکزیک بروند.

روزنامه شرق: نهمین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی در شرایطی از امروز در «باهاما» شروع می‌شود که ملی‌پوشان کشورمان باید در دیدار افتتاحیه این دوره از بازی‌ها ساعت ٢٣:٣٠ (به وقت تهران) به مصاف تیم مکزیک بروند.

تیم ملی ایران که به عنوان قهرمان بلامنازع آسیا بليت حضورش در این دوره از رقابت‌ها را آماده کرده، در مجموع برای هفتمین‌بار است که طعم حضور در جام جهانی را می‌چشد. شاگردان محمد میرشمسی برای رسیدن به باهاما دست به کارهای خارق‌العاده‌ای در آسیا زدند و تقریبا حالا خودشان را به‌عنوان یک مدعی در این رشته معرفی کرده‌اند؛ خط حمله زهرآگین تیم ملی در کنار دژ دفاعی و مستحکم این تیم باعث شد ایران تقریبا به صورت یک‌طرفه‌ قهرمان آسیا شود. در رقابت‌های انتخابی جام جهانی که در مالزی برگزار شد، فقط ژاپنی‌ها بودند که تا حدودی هم‌تیمی‌های محمد احمدزاده در تیم ملی کشورمان را اذیت کردند. ایران در نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا به مصاف ژاپن رفت و در دیداری نفسگیر توانست ٨ بر ٦ «سامورایی‌ها» را شکست دهد و راهی فینال شود. با همان برتری بلیت حضور ایران در جام جهانی آماده شد؛ ولی شاگردان میرشمسی دست‌بردار نبودند و با نتیجه قاطع ٧ بر ٢ امارات را در دیدار نهایی در هم کوفتند و جام قهرمانی آسیا را به دست آوردند. قهرمانی ایران در آسیا در شرایطی به دست آمد که ملی‌پوشان کشورمان در چهار بازي مرحله گروهی ٣٥ گل زدند و فقط سه بار دروازه‌شان باز شد! ایران در باهاما، با نیجریه، ایتالیا و مکزیک هم‌گروه است؛ گروهی متعادل که به ایران فرصت حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را می‌دهد.

جمع گل‌زن‌ها جمع است!

ایران در حالی امشب برابر مکزیک به میدان می‌رود که در این دوره از رقابت‌ها نگرانی‌ای برای گل‌زنی ندارد. به غیر از محمد احمدزاده که کاپیتان و بهترین گل‌زن ایران در جام جهانی است (١٧ گل زده) محمدعلی مختاری هم با عنوان بهترین گل‌زن و بهترین بازیکن آسیا پا به جام جهانی در باهاما گذاشته است. به غیر از این دو فرید بلوکباشی هم در تیم حضور دارد که با زدن ٩ گل در مرحله انتخابی یکی از چهره‌های موفق تیم ملی فوتبال ساحلی است. فارغ از درخشش در خط حمله، شاگردان میرشمسی هنوز هم می‌توانند دلخوش به هنرنمایی پیمان حسینی در دروازه باشند. او در دو بازی از مرحله انتخابی جام جهانی کلین‌شیت کرد؛ یکی مقابل مالزی و دیگری مقابل چین.

هدف نیمه‌نهایی است

درست است که ایران تجربه شش حضور در جام جهانی فوتبال ساحلی را دارد؛ ولی تیم ملی به‌تازگی است که به لطف تجربه‌های درخشانی که به دست آورده، توانسته قدرتش را بیش‌از‌پیش نشان دهد. ایران فعلا به‌عنوان تیم قهرمان آسیا در این جام بازی می‌کند؛ ولی به غیر از سال ٢٠١٧، ملی‌پوشان کشورمان سال ٢٠١٣ را هم با عنوان قهرمانی آسیا به کارشان ادامه داده بودند. هدفی که برای این دوره از بازی‌ها ترسیم شده، کاملا مشخص است. ایران در دو دوره قبلی این رقابت‌ها یعنی در سال‌های ٢٠١٣ و ٢٠١٥ بهترین عملکرد را داشته؛ ولی عین هر دو بار در مرحله یک‌چهارم نهایی شکست خورده و از گردونه رقابت‌ها کنار رفته است؛ اما این‌بار ملی‌پوشان کشورمان مصمم هستند هر طور شده، این طلسم را بشکنند و برای اولین‌بار در تاریخ این بازی‌ها بتوانند به دیدار نیمه‌نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی برسند.

ایتالیا، ایران؛ شگفتی‌ساز

هر دو کنار یکدیگر در یک گروه از این رقابت‌ها قرار دارند؛ ولی هرکدام می‌توانند تیم شگفتی‌ساز این جام جهانی باشند. ایتالیایی‌ها درست است که تا‌به‌حال قهرمان این جام نشده‌اند؛ ولی با حضور تقریبا مستمرشان در جمع تیم‌های پایانی این جام نشان داده‌اند می‌توانند در صورت غفلت مدعیان به خواسته‌شان برسند. ایران هم حالا تیمی با‌تجربه دارد که به نظر می‌رسد بازیکنانش به پختگی لازم برای مقابله با رقبای گردن‌کلفت دنیا رسیده‌اند. ضمن اینکه باید نیم‌نگاهی هم به سنگال داشت.

برزیل؛ در جست‌وجوی غرور ازدست‌رفته

از سال ٢٠٠٦ تا ٢٠١١ برزیلی‌ها سلطان بی‌چون‌و‌چرای فوتبال ساحلی در جهان بودند و در همین بازه توانستند چهار بار فاتح جام جهانی شوند. همین مورد برای آنها کافی است تا تجربه لازم برای رسیدن به یک فینال دیگر را هم داشته باشند. برزیلی‌ها با‌این‌حال در مرحله انتخابی این دوره از جام جهانی کمی متزلزل نشان داده‌اند؛ ولی بازی روی سواحل «ناسائو» در باهاما می‌تواند برای آنها دوباره راهی برای رسیدن به یک قهرمانی دیگر در جام جهانی فوتبال ساحلی باشد.

پرتغال؛ مدافع عنوان قهرمانی

پرتغال یکی از تیم‌های مدعی این دوره از رقابت‌ها به شمار می‌رود. این تیم در دوره قبلی جام جهانی که در کشور خودش برگزار شد، توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. پرتغالی‌ها با داشتن گل‌زنی به نام ماجر حسابی امیدوارند دوباره بدرخشند و از عنوان قهرمانی‌شان در این رقابت‌ها دفاع کنند. در هشت دوره گذشته این رقابت‌ها فقط برزیل و روسیه بوده‌اند که قهرمانی پی‌درپی به دست آورده‌اند. نکته مهم این دوره غیبت روسیه، یکی از غول‌های سابق در دنیای فوتبال ساحلی، است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج