۵۲۰۵۵۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کمک به ایران برای بازگشت به اقتصاد جهانی

نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ۶ کشوری که توافق هسته‌ای با ایران را امضا کرده‌اند، متعهد به کمک به بازگشت مجدد کامل تهران به اقتصاد جهان شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان: ولادیمیر ورونکوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه به دنبال نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اعلام کرد شش میانجیگر بین‌المللی در توافق هسته‌ای ایران، متعهد به آمادگی برای ادامه کمک به بازگشت مجدد کامل این کشور به اقتصاد جهان شده‌اند.

وی که به عنوان نماینده روسیه در این نشست حضور داشت، اعلام کرد شرکت‌کنندگان در این نشست در حالی درباره چگونگی سازماندهی نظام بانکی برای قوت بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی در ایران گفتگو کردند که گرایش و علاقه‌مندی جامعه تجاری به بازار ایران رو به افزایش گذاشته است.

در این نشست همچنین تاکید شد این نظام بانکی در ارتباط با جامعه تجاری به اندازه کافی انعطاف‌پذیر و قابل اعتماد نیست و هم در بعد داخلی و هم در بعد خارجی باید ارتقاء داده شود و کمیسیون باید گام‌های بیشتری در این زمینه بردارد.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد در نشست کمیسیون مشترک برجام علاوه بر این مسئله، درباره تاسیسات آب سنگین اراک نیز گفتگو شد. به تازگی قراردادی درباره بازطراحی رآکتور اراک به امضاء رسیده است و اکنون همه طرح‌های اصلی در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) همچون فردو و اراک می توانند شاخصه‌هایی برای کارآمدی این توافق باشند. کار بر روی آنها در حال انجام است و این نشان می دهد برای پیچیده‌ترین و دشوارترین مسائل فنی می‌تواند راه حل‌های مشترک وجود داشته باشد.

کمیسیون مشترک برجام نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای ایران را بر عهده دارد که ژوئیه سال ۲۰۱۵ میلادی بین ایران و شش کشور قدرتمند حاصل شد. امضاکنندگان این توافق ۱۶ ژانویه سال ۲۰۱۶ از آغاز اجرای آن خبر دادند و بر اساس آن ایران متعهد شده است در ازای کاهش تحریم‌ها علیه این کشور، فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج