۵۱۹۷۶۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آخرین مهلت دریافت کارت آزمون ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فردا پایان می یابد، گفت: این آزمون طی روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه در ۶۸ شهرستان کشور برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فردا پایان می یابد، گفت: این آزمون طی روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه در ۶۸ شهرستان کشور برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس ضوابط برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۶ دانشگاه و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین بیست‌ودومین المپیاد علمی و دانشجویی کشور تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند. آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در این آزمون نسبت به سال گذشته تعداد ۱۱۷ هزار و ۲۷۲ نفر و یا به عبارت دیگر ۱۳.۳۵ درصد بیشتر شده است. به طوری که سال گذشته ۷۶۱ هزار و ۱۱۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب ثبت‌نام‌کننده در آزمون فوق تعداد ۴۳۰ هزار و ۶۶ نفر زن و ۴۴۸ هزار و ۳۲۲ نفر مرد هستند. همچنین از این تعداد داوطلب ثبت‌نام‌کننده تعداد ۵۳۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۴۵ هزار و ۲۲۸ داوطلب در گروه علوم پایه، تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۴ داوطلب در گروه فنی مهندسی، ۲۷ هزار و ۹۱۵ داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۶۹ هزار و ۳۴۳ داوطلب در گروه هنر و تعداد ۲ هزار و ۱۵۷ داوطلب در گروه دامپزشکی ثبت‌نام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب ثبت‌نام‌کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ تعداد ۷۱ هزار و ۷۷۴ داوطلب علاوه بر انتخاب کدرشته‌امتحانی اول علاقه‌مندی خود را نسبت به انتخاب کدرشته‌امتحانی دوم نیز اعلام کردند.

به گفته دکتر توکلی، با توجه به اینکه آزمون هر یک از کدرشته‌های امتحانی به طور جداگانه برگزار می‌شود و هر داوطلب برای شرکت در هر یک از کدرشته‌های امتحانی باید پرینت کارت شرکت در آزمون کد رشته امتحانی دوم را نیز داشته باشند، لذا با توجه به آمار علاقه‌مندان به کد رشته امتحانی دوم (۷۱ هزار و ۷۷۴ داوطلب) و آمار ثبت‌نام‌کنندگان (۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب) برای برگزاری آزمون تعداد ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت ورود به جلسه آزمون صادر خواهد شد و آزمون نیز بر اساس این تعداد برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: از تعداد ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت صادرشده تعداد ۴۶۲ هزار و ۵۶۵ کارت برای داوطلبان زن و تعداد ۴۸۷ هزار و ۵۹۷ کارت نیز برای داوطلبان مرد صادر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: کارت شرکت در آزمون تمام داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ که از ساعت ۱۳ روز گذشته (دوشنبه) شروع شده و ساعت ۲۴ فردا چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه ۹۶ پایان می پذیرد. لذا تمام داوطلبان تا ساعت ۲۴ فردا فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور کارت خود را دریافت کنند.

دکتر توکلی گفت: تا ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه پنجم اردیبهشت تعداد ۴۸۰ هزار و ۳۰۰ داوطلب نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ اقدام کردند.

به گفته وی، داوطلبان پس از دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون چنانچه با مندرجات کارت آزمون مغایرتی مشاهده کردند، لازم است به شرحی که در اطلاعیه ذکر شده است، اقدام کنند. همچنین داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل شناسنامه،‌ اصل کارت ملی،‌ چند مداد نرم و سیاه و پاک‌کن به همراه داشته باشند؛ بنابراین آوردن سایر وسایل در جلسه آزمون به منزله تقلب محسوب می‌شود و با داوطلب متخلف مطابق آیین‌نامه تخلف برخورد خواهد شد.

دکتر توکلی ادامه داد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد ۹۶ و همچنین دومین مرحله دوره بیست‌ودومین المپیاد علمی و دانشجویی کشور برای داوطلبان ۱۳۲ کدرشته امتحانی در روزهای پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم اردیبهشت ۹۶ در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی برای داوطلبان ۶ گروه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی گفت: از ۱۳۲ کدرشته امتحانی آزمون داوطلبان چهار کدرشته امتحانی شامل کدرشته‌های امتحانی ۱۲۸۷ (مهندسی طراحی محیط زیست)، ۱۳۵۶ (نمایش عروسکی)، ۱۳۶۰ (مجموعه موسیقی) و ۱۱۲۹ (زبان و ادبیات اردو) منحصراً در شهرستان تهران برگزار می‌شود و آزمون ۱۲۸ کدرشته امتحانی دیگر از ۱۳۲ کدرشته امتحانی علاوه بر تهران در ۶۷ شهرستان دیگر برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آزمون فوق نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه تمام داوطلبان شرکت‌کننده توسط سازمان سنجش آموزش کشور در دهه دوم خردادماه ۹۶ از طریق سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد. بنابراین داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند برای پذیرش در کد رشته‌ محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به سایت این سازمان

نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. همچنین برای پذیرش در کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد نیز در همان تاریخ مقرر یعنی از نیمه دوم خرداد با مراجعه به سایت مرکز سنجش آزمون دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشتهاقدام کنند.

به گفته وی، با توجه به اینکه در آزمون فوق ۴ کدرشته امتحانی از ۱۳۲ کدرشته امتحانی در تهران برگزار می‌شود، لذا با لحاظ کردن آمار داوطلبان ۴ کدرشته امتحانی مذکور از تعداد ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ نفر شرکت‌کننده در آزمون تعداد ۲۱۳ هزار و ۱۱۷ داوطلب در ۱۳۲ کد رشته امتحانی در شهر تهران برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در صبح پنجشنبه تعداد ۷۸ هزار و ۵۱ داوطلب در ۱۱ کدرشته امتحانی، عصر پنجشنبه ۴۳ هزار و ۲۷۱ داوطلب در ۶۳ کدرشته امتحانی، صبح جمعه ۶۷ هزار و ۲۷۸ داوطلب در ۲۲ کدرشته امتحانی و عصر جمعه ۲۴ هزار و ۵۱۷ داوطلب در ۳۶ کدرشته امتحانی آزمون شرکت می‌کنند.

دکتر توکلی در پایان تاکید کرد: صبح پنجشنبه هفتم اردیبهشت ۲۸۴ هزار و ۷۸۴ داوطلب در ۱۱ کدرشته امتحانی، عصر پنجشنبه ۹۴ هزار و ۱۳۸ داوطلب در ۶۰ کدرشته امتحانی، صبح جمعه ۸ اردیبهشت ۲۶۲ هزار و ۲۷۶ داوطلب در ۲۱ کدرشته امتحانی و عصر جمعه هم ۹۵ هزار و ۸۴۷ داوطلب در ۳۶ کدرشته امتحانی شرکت می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج