۵۱۹۵۶۳
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

بدون مشورت ازدواج نکنید

یک روانشناس گفت: موضوع توان مالی و گرداندان یک زندگی و خانواده موضوع مهمی برای ازدواج است.

خبرگزاری میزان: یک روانشناس گفت: موضوع توان مالی و گرداندان یک زندگی و خانواده موضوع مهمی برای ازدواج است.
ازدواجسارا گلستانی ،درگفت و گو با خبرنگار ،گفت: افراد قبل از تصمیم گیری در انتخاب فرد مورد نظر برای زندگی ، باید هدف خود را از تشکیل زندگی مشترک و انتخاب همسر برمبنای شرایط زندگی خود، مشخص کنند . فرد باید در مرحله اول باید خود را بشناسد، از ویژگی های شخصیتی خود آگاه باشد و از ویژگی های طرف مقابل و انتظارات خود از او مطلع شود. براین اساس می توان چارچوب فرد موردنظر برای ازدواج را مشخص و نسبت به موقعیت اجتماعی، رده سنی و موقعیت شغلی ، از بین موردهای موردنظر، تصمیم گیری کند.

وی افزود: تشکیل یک زندگی پایدار و انتخاب براساس منطق و شناخت کافی ، نیاز به مشورت با مشاوران این امر دارد تا از تصمیم گیری های ناشی از هیجانات جلوگیری کرده و از انتخاب خود اطمینان حاصل شود.

گلستانی خاطر نشان کرد: ازدواج از تصمیم به باهم بودن، نیاز به وجود یک همراه در تصمیم گیری ها و شریک شدن در همه زمینه ها، آغاز می شود. از نظر روانی، شرایط برای ازدواج زمانی مناسب تلقی می شود که دختر و پسر آمادگی تشکیل زندگی، احساس نیاز به نظرخواهی ، توانایی ابراز احساسات و حل مسائل و مدیریت زندگی را در خود حس کنند.

وی اذعان داشت: توانایی مالی در تأمین اقتصاد خانواده ، شناخت و بیان عواطف و احساسات که نشانه بلوغ عاطفی است، که تاثیر بسیاری در تصمیم به ازدواج و انتخاب همسر دارد.

روانشناس در ادامه گفت: نقش خانواده در ازدواج فرزندان ، شناسایی ویژگی های شخصیتی و بروز توانایی های آن ها، انکار ناپذیر است .در این راستا خانواده می تواند با ارائه نظرات و دلایل خود ، فرزندان را در تصمیم گیری راهنمایی کرده و حق انتخاب همسر و عواقب آن را به طرفین محول کنند. همچنین مشاوران با ارائه راهکارهای علمی و تجربی زمینه را برای شناخت بیشتر دختر ها و پسرها فراهم کرده و با پیش بینی اتفاقات خوب و بد به ارائه راهکارهای مناسب می پردازند.

وی در پایان افزود: نا گفته نماند آموزش در هر یک از انتخاب های زندگی بالاخص ازدواج نقش مهمی داشته و به افراد کمک می کند در چگونگی انتخاب ، پذیرفتن مسئولیت انتخاب و نحوه اصلاح انتخاب اشتباه سنجیده عمل کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با مشورت هم ازدواج نکنید!!؟

    • بدون نام

      ای، علمی و واقع بینانه بود.

    • صابر

      ازدواج سنت پسندیده وسفارش پیامبر(ص) است اما بایدبانگرش درست ومنطقی انجام شودسعی کنیم درامرازدواج عجول وسراسیمه نباشیم فردی راانتخاب کنیم که شرایط روحی وجسمی اش متناسب با شرایط ما باشد.البته توصیه های منطقی بزرگان وهمسران باتجربه رادرنظرداشته باشیم وبه آنها فکرکنیم وبی گداربه آب نزنیم.موضوع دیگراینکه کسانی ازدواج میکنندنباید انتظارداشته باشنددرهمان ابتدای راه همه چیزبروفق مرادباشدصبورباشندوبرای ایجادتفاهم وهمدلی نهایت سعی خودرابراساس عقل ومنطق بکارگیرندبهرحال ازدواج یعنی پیوستن دوفرهنگ دو روح شایدکاملا متناقض واین ما هستیم که باید به شریک زندگیمان اجازه دهیم خودرادرمسیرتازه ای که درآن گام نهاده بیابدوخوشبختی راباتمام به اوهدیه کنیم تا بواقع آنرا لمس کند.خودرادرشرایط مختلف به جای همسرمان بگذاریم تابیشتر اورا درک کنیم وبیشتردوستش بداریم.سعی کنیم دراوایل زندگی که دوران تقریبا ناموزونیست خاطرات خوشی ازخودبرای شریک زندگیان بجا بگذاریم باایمان باشیم ودرستکاروخداوندرا ناظربراعمالمان تصورکنیم.من برای تک تک عروسها ودامادهای وطنم وتمام جهان قلبا آرزوی نیکبختی وتندرستی دارم پیروزباشیدوسربلند.

    • منوچهر

      آمادگی لازم هم خیلی مهم تر است!

    • عماد

      زندگی مانند جنگیدن میمونه اگرمهمات کافی نداشته باشی یا میمیری یاهم اسیرمیشی!پس اول باید تدارکاتش رو تامین کنی بعدنقشه رو بکشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج