۵۱۶۸۶۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

زخم کهنه در سانتیاگو برنابئو؛

سوت های گوش خراش علیه اَبَر ستاره ها

رئال مادرید با درخشش فوق تصور و هت تریک کریستیانو رونالدو توانست شکست مقابل بایرن مونیخ را تبدیل به یک پیروزی تاریخی سازد اما رونالدو در این شب با شکوه نیز از سوی هواداران در سانتیاگو برنابئو هو شد.

وبسایت نود: رئال مادرید با درخشش فوق تصور و هت تریک کریستیانو رونالدو توانست شکست مقابل بایرن مونیخ را تبدیل به یک پیروزی تاریخی سازد اما رونالدو در این شب با شکوه نیز از سوی هواداران در سانتیاگو برنابئو هو شد.

کریستیانو رونالدو در حالی که بیش از هر بازیکن دیگری برای رئال مادرید گلزنی کرده است، در جریان مسابقه برگشت مقابل بایرن مونیخ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، باز هم توسط هواداران مادریدی با سوت و هو مورد استقبال قرار گرفت. اگر چه این رفتار تماشاگران در برنابئو یک اتفاق جدید و عجیب نیست اما در روزی که رونالدو یک تنه برای «لوس بلانکوس» جنگید، این رفتار نمی تواند قابل توجیه باشد. سید لو نویسنده Guardian با توجه به حوادث دیدار تیم های رئال مادرید و بایرن مونیخ، به نقد رفتار هواداران کهکشانی ها پرداخت. شاید باورنکردنی به نظر برسد که رونالدو پس از فتح لیگ قهرمانان در دو دوره با پیراهن رئال مادرید و ۳۹۵ گل زده، هنوز هم این چنین مورد عنایت مادریدی ها قرار می گیرد. این بار کریستیانو رونالدو نیز با انگشت به لب خود اشاره کرد تا اعتراض خود را به هواداران نشان دهد. ابر ستاره پرتغالی این بار طاقت نیاورد و پس از پایان بازی، از تماشاگران مادریدی درخواست کرد که دیگر وی را با سوت، مورد اعتراض قرار ندهند.

سوت های گوش خراش علیه اَبَر ستاره ها

کریستیانو رونالدو گفته که حتی در روزی که گل نمی زند، بهترین بازی خود را برای رئال مادرید ارائه خواهد داد. آمار و ارقام جای هیچ حرف و حدیثی را درباره وی باقی نگذاشته و اگر صدای اعتراضات در سانتیاگو برنابئو در مقابل هر بازیکنی قابل توجیه باشد، در مورد رونالدو بسیار عجیب است. در آن زمان که صدای اعتراض و سوت هواداران شنیده می شد، هنوز رئال مادرید از حریف خود عقب بوده و رونالدو نیز چند بار سُر خورده و چندان در جریان بازی مؤثر نشان نمی داد. در نهایت رونالدو دقایقی بعد گل نخست خود را به ثمر رساند و در نهایت نیز یکی از تاریخی ترین هت تریک ها را ثبت کرد تا بایرن مونیخ مدعی را گردونه مسابقات حذف کند. وی دقیقاً در همان شبی که هو شد، به رکورد ۱۰۰ گل در لیگ قهرمانان دست یافت و چهل و یکمین هت تریک خود را برای رئال مادرید انجام داد. رونالدو پس از کریسمس و به ویژه پس از دریافت چهارمین توپ طلا، مجدداً به روزهای اوج برگشته و همان روند گلزنی همیشگی را در پیش گرفته است.

سوت های گوش خراش علیه اَبَر ستاره ها

البته به اعتقاد سید لو تنها عده قلیلی از هواداران رئال مادرید اقدام به سوت زدن علیه کریستیانو رونالدو کردند و اکثریت آنها به ویژه پس از پایان بازی، بازیکن محبوب خود را ستودند. ابراز تعجب نویسنده از این اتفاق، بیشتر از این حیث بوده که چگونه عده ای ولو قلیل علیه رونالدو در سانتیاگو برنابئو رفتار کرده در حالی که هنوز هم پیراهن وی بیش از هر بازیکن دیگری، بر تن همان هواداران است. حتی بسیاری از همین هواداران در جریان یورو ۲۰۱۶ به دلیل حضور رونالدو، طرفدار تیم ملی پرتغال بودند و پس از دریافت توپ طلا نیز با طرح موزائیکی بسیار زیبا، از او استقبال کردند.

شاید بتوان از این حیث به هواداران حق داد که موفقیت های بی نظیر فردی و تیمی رونالدو باعث شده تا انتظارات آنها به طور فزاینده ای افزایش یابد و هیچ اشتباهی را از ابر ستاره تیم محبوبشان نپذیرند. در این ورزشگاه بسیاری از بزرگان تاریخ باشگاه رئال مادرید از زین الدین زیدان و گرت بیل گرفته تا حتی آلفردو دی استفانو نیز هو شده اند. هواداران رئال مادرید دارای عطش سیری ناپذیری هستند و رونالدو نیز طی این سال ها به قدری خوب بوده که سطح انتظارات آنها را افزایش داده است. سید لو در پایان این پرسش را مطرح کرده که آیا این حرکت تماشاگران عادلانه بوده و آیا فایده ای در راستای حمایت از تیم رئال مادرید خواهد داشت یا خیر؟

سوت های گوش خراش علیه اَبَر ستاره ها

برگرفته از یادداشت سید لو در Guardian
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج