۵۱۶۳۴۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رکورد ۶۰ ساله‌ای که در ۴ سال تکرار شد

دیگو پابلو سیمئونه تنها در چهار سال توانست دوباره رکورد ۶۰ ساله تاریخ اتلتیکو مادرید را تکرار کند.

خبرگزاری ایسنا: دیگو پابلو سیمئونه تنها در چهار سال توانست دوباره رکورد ۶۰ ساله تاریخ اتلتیکو مادرید را تکرار کند.

اتلتیکومادرید سه‌شنبه شب با پشت‌سر گذاشتن لسترسیتی توانست برای دومین سال پیاپی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند تا دیگو سیمئونه رکورد بی‌نظیری را به ثبت برساند.

این تیم مادریدی با هدایت سرمربی آرژانتینی، سه بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود کرده است. اتلتیکو پیش از این در تاریخ خود تنها سه بار به نیمه نهایی صعود کرده بود و سیمئونه توانست رکوردی که تمام سرمربیان باشگاه در ۶۰ سال گذشته به ثبت رسانده بودند را در چهار سال تکرار کند.

نخستین حضور اتلتیکو در این رقابت‌ها به فصل ۵۶-۱۹۵۵ برمی‌گردد. سیمئونه در سال ۲۰۱۳ هدایت این تیم را بر عهده گرفت. تا به این تاریخ، قرمز و سفیدپوشان سه نیمه نهایی را در اروپا تجربه کرده بودند. اولین نیمه نهایی به فصل ۵۹-۱۹۵۸ برمی‌گردد. در این مرحله برابر رئال مادرید قرار گرفتند و حذف شدند. سرمربی اتلتیکو در آن زمان فرناندو دائوچیک بود. تیم او در چامارتین دو بر یک مغلوب شد اما توانست در متروپولیتانو با یک گل پیروز شود. در آن زمان گلزنی در خانه حریف ارزش بیشتری نداشت و به همین خاطر، بازی سوم در ساراگوسا برگزار شد که مادرید یک بر صفر اتلتیکو را شکست داد.

دومین بار اتلتیکو در فصل ۷۱-۱۹۷۰ نیمه نهایی را تجربه کرد. روخی‌بلانکو با هدایت مارسل دومینگوی بزرگ، یکی از بهترین تیم‌های تاریخ را در اختیار داشت اما باید برابر آژاکس قرار می‌گرفت. تیمی که در آن زمان قدرت بسیاری داشت و از ستارگان زیادی در ترکیب استفاده می‌کرد. پیروزی یک بر صفر اتلتیکو در مادرید کافی نبود و آژاکس در آمستردام با سه گل این تیم را شکست داد. اتلتیکو برای دومین بار از صعود به فینال بازماند.

این تیم سومین فرصت را از دست نداد. اتلتیکو در نیمه نهایی فصل ۷۴-۱۹۷۳ برابر سلتیک قرار گرفت. خوان کارلوس لورنسو سرمربی تیم مادریدی بود. او در گلاسکو به تساوی بدون گل دست پیدا کرد. در آن بازی اتلتیکو هشت نفره شد. در دیدار برگشت اما اتلتیکو با گل‌های گاراته و آدلاردو پیروز شد. شاگردان لورنسو در فینال بروکسل شکست خوردند.

دائوچیک، مارسل دومینگو و خوان کارلوس لورنسو، سرمربیانی بودند که با اتلتیکومادرید، نیمه نهایی اروپا را تجربه کردند اما سیمئونه از سال ۲۰۱۳ همه چیز را عوض کرد و سه بار تیمش را به نیمه نهایی رساند. این تیم در فصل ۱۵-۲۰۱۴ برابر چلسی به تساوی بدون گل دست یافت و در لندن سه بر یک پیروز شد. فصل گذشته اتلتیکو باید برابر بایرن مونیخ قرار می‌گرفت. دیدار رفت با تک گل سائول نیگس به نفع مادریدی‌ها پایان یافت و بازی در مونیخ دو بر یک به پایان رسید. دفاع یکپارچه اتلتیکو در نیمه نخست از یادها نمی‌رود. این دفاع یکپارچه، اتلتیکو را نجات داد و گلزنی آنتوان گریزمان باعث صعود قرمز و سفیدپوشان به فینال شد.

اکنون سیمئونه سومین نیمه نهایی خود را تجربه خواهد کرد. او در دو نیمه نهایی گذشته موفق بود و می‌خواهد دوباره فینال دیگری را این‌بار در کاردیف تجربه کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج