۵۱۶۳۳۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انجام سالانه ۲۵۰۰ پیوند کلیه در کشور

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با بیان اینکه بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به دنبال پیشرفت تجهیزات و دانش پیوند عضو در کشور داشته‌ایم، گفت: ۵۰ هزار نفر سال گذشته پیوند عضو شدند.

خبرگزاری فارس: سیدمحمد کاظمینی؛ رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت در رابطه با عملکرد پیوند اعضا در سال ۹۵ اظهار داشت: طبق معمول و روند سال های گذشته پیوند اعضا به خوبی در حال توسعه است، در اواخر سال گذشته تعداد پیوند عضو در کشور از مرز ۵۰ هزار نفر گذشت، یعنی حدود ۵۰ هزار و ۵۹۷ نفر در سال گذشته پیوند عضو شدند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با اعلام اینکه سالانه ۲۵۰۰ پیوند کلیه انجام می شود، گفت: سال گذشته ۸۰۲ مورد پیوند کبد، ۱۱۹ مورد پیوند قلب، ۳۰ مورد پیوند پانکراس و چندین مورد پیوند روده، ریه و همین‌طور هزار و ۴۰ مورد پیوند مغز استخوان انجام شده که همه ی این آمارها آمار های خوب و چشمگیری است.

وی گفت: در رابطه با پیوند کلیه، خصوصیتی که داشتیم ۵۷ درصد از مواردش از اهداکنندگان مرگ مغزی انجام شد، یعنی بیش از نیمی از این بیماران از این اهداکنندگان کلیه دریافت کردند. که این بسیار جالب است در منطقه این رشد استفاده از مرگ مغزی بی نظیر است. چون ما قبلا از اهداکنندگان زنده کلیه می گرفتیم.

وی به توانایی تیم های پیوند کشور برای کمک و آموزش به کشورهای همسایه اشاره کرد و ضمن مهم دانستن این مورد، افزود: کادر درمانی ما در سال گذشته از مشهد به افغانستان رفتند و ۴۷ مورد پیوند کلیه در آنجا انجام دادند، همچنین ۲۰ مورد هم پیوند کبد توسط تیم پزشکی و درمانی شیراز در کشورهای پاکستان و تاجیکستان انجام شد.

وی ضمن اعلام اینکه شیراز بخش بسیار خوبی برای پیوند کبد دارد که در دنیا جز بخش های ممتاز هست به علت تعداد پیوند که انجام می دهد، افزود: در پیوند کبد توسعه دیگری در سال ۹۵ داشتیم و اداره پیوند دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان امام خمینی (ره) نیز رشد بسیار خوبی داشتند.

کاظمینی اعلام کرد: این تعداد پیوندی که انجام شده بیش از یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار صرفه جویی ارزی دربر داشته است چون در دنیا عمل پیچیده و گرانی است و اینجا حتی رایگان انجام می شود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با اشاره به مصوبه سال گذشته هیئت دولت مبنی بر اینکه بیمه ها باید در زمینه پیوند ما را همراهی می کردنند و متاسفانه نکردند گفت: خود وزارت بهداشت با منابعی که در اختیار داشت پیوند را برای این بیماران رایگان انجام داد و امیدواریم که امسال در این مورد همراهی انجام بدهند.

وی اعلام کرد: الان حدود ۴۵ بخش پیوند اعضا داریم و ۲۵ واحد فراهم آوری عضو پیوندی و نکته جالب این هست که در همین تعطیلات نوروزی امسال، ۹۳ مورد پیوند عضو داشتیم که نشان از آمادگی تیم ها و کادر درمان پیوند دارد با توجه به اینکه در ایام تعطیل به سر می بردیم.

وی همچنین افزود: در حال حاضر ۱۷ بخش پیوند مغز استخوان داریم. بیش از ۶ هزار پیوند قرنیه در سال انجام می شود و تعداد بسیاری از نسوج از جمله دریچه قلب، پوست، غضروف و استخوان هم تعداد بسیار زیادی در سال انجام می شود و به زودی بیمارستان پیوند در شیراز افتتاح می شود که گرایش عمده اش پیوند اعضا هست.

کاظمینی در تشریح اقدامات پیوند اعضا گفت: از نظر ساختاری تشکیل شورای عالی پیوند و مرکز مدیریت پیوند اعضا را داشته ایم، همچنین تلاش برای بیمه شدن و رایگان شدن پیوند اعضاء صورت گرفته و در مجموع ۳۴۳۸ مورد و ۱۰۴۰ مورد پیوند مغز استخوان نتیجه و عملکرد این اقدامات است.

رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با اعلام رضایت نسبت به فراهم آوری عضو از مبتلایان مرگ مغزی گفت: مردم به خوبی همکاری کردنند و رضایت دادند برای اینکه عضو برداشته بشود و ماحصلش هم همان تعداد پیوند که عمدتا مثل کلیه یا مواردی که چاره ای نیست مثل قلب و کبد که از این اهداکنندگان انجام شده است. میزان رضایت دهی بسیار بالا رفته امیدوارم همچنان این همت از طرف مردم باشد و کماکان همکاری داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج