۵۱۵۸۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا

هفته بیست و نهم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به مسابقات هفته بیست و نهم بوندس لیگا

وبسایت نود: هفته بیست و نهم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به مسابقات هفته بیست و نهم بوندس لیگا

بایرن مونیخ در هفته ۲۹ بوندس لیگا به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکرد ولی بوروسیا دورتموند و لایپزیگ به یک پیروزی قاطع رسیدند. هوفنهایم و وردر برمن نیز با کسب یک برد خانگی، بار دیگر شایستگی های خود را اثبات کردند.

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا

بایر لورکوزن ۰-۰ بایرن مونیخ

حتی اخراج تین یدوای نیز باعث نشد که باواریایی ها به پیروزی دست یابند. یدوای لقب جوان ترین بازیکن اخراجی تاریخی بوندس لیگا را به دست آورد. همه تمرکز بایرن مونیخ به دیدار مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان دوخته شده و به همین دلیل، بازی چندان خوبی را ارائه نکرد. لورکوزن طی ۶ بازی اخیر فقط به یک پیروزی رسیده است. بایرن طی ۴ بازی اخیر در کلیه رقابت ها، فقط به یک پیروزی دست یافته و شاگردان آنچلوتی وضعیت خوبی ندارند. همه بازیکنان بایرن به جز رافینیا، حداقل یک شوت را روانه دروازه لورکوزن کردند.

بایرن مونیخ طی ۱۵ بازی بیرون خانه در فصل جاری بوندس لیگا به ۱۰ پیروزی دست یافته که یک عملکرد فوق العاده در تاریخ این مسابقات است.

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا

کسب تنها ۳۶ امتیاز از ۲۹ مسابقه به معنای بدترین نتایج لورکوزن از فصل ۰۳-۲۰۰۲ به بعد است.

بایرن مونیخ طی ۴۵۰ دقیقه بازی در لورکوزن، موفق به گلزنی نشده که یک رکورد در تاریخ بازی های بیرون خانه باواریایی ها از این حیث است.

۶۶۸ پاس سالم برای بایرن در مقابل ۲۸۳ پاس سالم برای لورکوزن

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا

غیبت روبرت لواندوفسکی باعث شد تا توماس مولر جانشین وی در خط حمله شود ولی جای خالی لواندوفسکی به شدت احساس شد تا بایرن برای دومین بازی پیاپی در بیرون خانه، در امر گلزنی ناکام شود.

لورکوزن در نیمه اول ۷ مسابقه تحت هدایت تایفون کورکوت هنوز گل نخورده است. لورکوزن برای اولین بار در این فصل، مقابل یکی از سه تیم بالای جدول شکست نخورد.

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا


بوروسیا دورتموند ۳-۱ آینتراخت فرانکفورت

مارکو رویس بازگشت خویش را با گلزنی جشن گرفت و باز هم زوج عثمان دمبله-پیر امریک اوبامیانگ برای دورتموند گلزنی کردند. دمبله برای هشتمین بار برای اوبامیانگ یک پاس گل را ارسال کرد تا مهاجم گابونی با ۲۶ گل به طور مشترک با روبرت لواندوفسکی در صدر جدول گلزنان بوندس لیگا قرار گیرد. رویس برای اولین بار از ماه ژانویه برای دورتموند گلزنی کرد.

عقاب ها از سال ۱۹۸۳ تاکنون فقط ۲ بار در خانه دورتموند پیروز شده اند. مارکو فابین با گلزنی در این بازی توانست با ۵ گل و ۴ پاس گل، سازنده ترین مهاجم در فصل جاری بوندس لیگا لقب بگیرد.

رویس برای چهاردهمین بار در ۱۵ دقیقه نخست یک مسابقه بوندس لیگا گلزنی کرد ولی بین دو نیمه تعویض شد. رویس در ثانیه ۱۲۱ این بازی دروازه فرانکفورت را گشود تا زننده سریع ترین گل زنبورها در فصل جاری باشد. بدین ترتیب، وی در این بازی توانست رکورد زمانی گلزنی خود مقابل ماینتس را یک ثانیه ارتقاء بخشد. رویس برای سی و سومین بار توانست گل برتری ۱-۰ دورتموند را به ثمر برساند و ۸۳ گله شود. او ظرف تنها ۸۵۰ دقیقه بازی در این فصل بوندس لیگا، ۷ گل به ثمر رسانده است.

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا

بوروسیا دورتموند در هر ۲۰ بازی اخیر بوندس لیگا گلزنی کرده است. آخرین بار که دورتموند موفق به گلزنی نشد، در هفته نهم بود. همچنین رکورد شکست ناپذیری خانگی دورتموند در بوندس لیگا همچنان ادامه یافت.

سوکراتیس پاپاستاتوپولوس پس از مصدومیت مارک بارترا بر اثر حادثه بمب گذاری، در ترکیب اصلی دورتموند قرار گرفت و یک گل زیبا را به ثمر رساند. او ۸۳ لمس توپ و ۱۷ تکل در این بازی داشت و برای اولین بار از فصل ۰۹-۲۰۰۸ توانست بیش از یک گل را طی یک فصل بزند.

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا


لایپزیگ ۴-۰ فرایبورگ

شرقی ها با درخشش یوسف پولسن (یک گل و یک پاس گل)، تیمو ورنر (یک گل و یک پاس گل) و امیل فورسبرگ (یک پاس گل) توانستند یک پیروزی قاطع را جشن گرفته و حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کنند. از ۸ گل اخیر لایپزیگ، ۵ گل از طریق ضربات سر به ثمر رسیده شده اند.

دیگو دمه در روزی که نخستین گل دوران حرفه ای فوتبال خود را به ثمر رساند، یکی از دندان های خود را نیز از دست داد. تیمو ورنر بیش از هر تیمی، موفق به گلزنی مقابل فرایبورگ شده است. (۶ گل)

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا


هوفنهایم ۵-۳ بوروسیا مونشن گلادباخ

کرم دمیربای و آدام ژالای هر کدام دو گل به ثمر رساندند تا برتری قاطع هوفنهایم مقابل گلادباخ با یک نتیجه عجیب رقم بخورد. حتی درخشش محمود داهود (یک گل و یک پاس گل) نیز مانع شکست گلادباخ نشد. ژالای برای سومین بار در سال ۲۰۱۷ توانست «دو گُله» را ثبت نماید. هر ۶ گل وی در بازی های خانگی رقم خورده اند.

هوفنهایم در کنار بایرن و دورتموند سه تیم شکست ناپذیر فصل جاری بوندس لیگا در بازی های بیرون خانه محسوب می شوند. یانیک وسترگارد دروازه تیم سابق خود را گشود تا برای اولین بار در جریان یک فصل، ۳ گل را به ثمر برساند.

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا


ماینتس ۱-۰ هرتا برلین

گل به خودی جان بروکس مدافع آمریکایی هرتا باعث شد تا ۳ امتیاز حیاتی این بازی نصیب «صفر پنجی ها» شده و ماینتس پس از ۵ باخت پیاپی، صاحب یک پیروزی گردد و هشتمین باخت پیاپی هرتا در بازی های بیرون خانه را رقم بزند. برخی از منابع، این گل را به نام دنی لاتزا هافبک ماینتس ثبت کردند.

ماینتس پس از ۷ بازی پیاپی، موفق به ثبت یک کلین شیت شد. دنی لاتزا ستاره ماینتس حدود ۱۳ کیلومتر دوید و ۴۹ پاس صحیح داد و ۱۷ بار دروازه هرتا را تهدید کرد. میزان دوندگی ماینتس بالای ۴ کیلومتر نسبت به هرتا بیشتر بود.

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا


آگزبورگ ۲-۱ کلن

پل فرهاگ باز هم از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد تا پیروزی «زوابیان ها» را مسجل سازد. از ۱۹ پنالتی وی در تاریخ بوندس لیگا، ۱۷ ضربه تبدیل به گل شده است. گل به خودی فیلیپ مکس تنها موجب کاهش اختلاف گل در این بازی گردید. کو جا چول و آلفرد فینبوگاسون دو بازیکن آگزبورگ نیز در واپسین دقایق با کارت قرمز مواجه شدند. زننده هر دو گل آگزبورگ یعنی مارتین هینترگر و پل فرهاگ، مدافع بودند. مجموع گل های مدافعان آگزبورگ در این فصل (۸) از مجموع گل های مهاجمین این تیم (۶) بیشتر است!

۴ بازیکن آسیایی در این مسابقه به میدان رفتند. آگزبورگ که از ۶ بازی قبل فقط ۲ امتیاز گرفته بود، بالاخره پیروز شد تا موقتاً کابوس سقوط را به فراموشی بسپارد. آگزبورگ برای اولین بار در فصل جاری توانست در یک نیمه بازی بیش از یک گل به ثمر برساند.

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا


وولفسبورگ ۳-۰ اینگولشتات

گل به خودی مارکوس سوتنر باعث شد تا شیرازه اینگولشتات از هم پاشیده شود. این نخستین گل وولفسبورگ در دوران مربیگری آندریس یونکر بود که توسط بازیکنی غیر از ماریو گومز به ثمر رسید. ماریو گومز پس از وقفه ای کوتاه، باز هم برای گرگ ها و آندریس یونکر گل زد. تعویض بین دو نیمه و ورود یونس مالی به جای دنیل دیداوی منجر به دگرگونی جریان بازی شد و مالی برای اولین بار با پیراهن وولفسبورگ گلزنی کرد.

ماریو گومز با گلزنی مقابل اینگولشتات، عملاً به هر ۱۸ تیم حاضر در فصل جاری بوندس لیگا، گل زده است. او در این بازی ۱۴ گله شد.

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا


وردر برمن ۲-۱ هامبورگ (دربی شمال یا Nordderby)

یک گل و یک پاس گل مکس کروزه باعث شد تا کامبک رؤیایی برمن در ۱۰۶اُمین دربی شمال رقم خورده و تک گل میشائیل گرگوریچ خنثی شود. فلورین کاینتس تعویض طلایی الکساندر نوری تنها ۸ دقیقه پس از حضور در زمین، گل پیروزی برمن را به ثمر رساند تا نهمین بازی پیاپی بدون باخت برای این تیم رقم بخورد.

مکس کروزه برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۵ با ضربه سر گلزنی کرد. گرگوریچ در هر دو دربی اخیر توانسته یک گل زود هنگام را با ضربه سر درون دروازه برمن قرار بدهد.

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا


دارمشتات ۲-۱ شالکه

گلزنی جروم گوندورف در واپسین ثانیه ها یک تراژدی بزرگ را برای شالکه رقم زد تا نخستین شکست تاریخ این باشگاه مقابل دارمشتات ثبت شود. شالکه در این بازی یک ضربه پنالتی را توسط گیدو بورگشتالر از دست داد و سپس اخراج تیلو کرر باعث گردید تا عنان بازی از دست آبی های اشرافی خارج شود. کوکه برای اولین بار با پیراهن شالکه گلزنی کرد. از ۱۴ پنالتی اخیر برای شالکه، فقط ۷ ضربه تبدیل به گل شده است!

دارمشتات علی رغم این پیروزی دراماتیک، عملاً هیچ شانسی برای بقا نداشته و صرفاً سقوط خود را یک هفته به تأخیر انداخت. هر ۱۸ امتیاز دارمشتات طی این فصل، در بازی های خانگی به دست آمده است.

خواندنی های هفته بیست و نهم بوندس لیگا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج