۵۱۱۶۹۴
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

به آقای گل این همه ناسزا نمی گویند

«اگر» پنالتی طارمی گل شده بود، اگر با آن ضربه خاص پرسپولیس جلوی چشم ۶۰ هزار تماشاگرش الریان را برده بود، الان همه پرسپولیسی‌ها روی ابرها بودند و «به‌به» و «چه‌چه» می‌کردند که چه کرد این مهدی طارمی.

ایران ورزشی: «اگر» پنالتی طارمی گل شده بود، اگر با آن ضربه خاص پرسپولیس جلوی چشم ۶۰ هزار تماشاگرش الریان را برده بود، الان همه پرسپولیسی‌ها روی ابرها بودند و «به‌به» و «چه‌چه» می‌کردند که چه کرد این مهدی طارمی؛ اما با اگر و اماها نمی‌توان زندگی کرد بلکه ما با واقعیتی مواجه هستیم که اتفاق افتاده. پنالتی گل نشده و حالا همه به او تاخته‌اند که چرا چنین و چنان.

مهدی طارمی می‌خواست پنالتی را گل کند؛ روش و شیوه ضربه زدن او به توپ هم برای له کردن و داغان کردن الریان و بازیکنانش بود. اما از بخت بد او توپ زیاد ارتفاع گرفت و محاسباتش در ضربه زدن درست از آب درنیامد. حالا همه جا - از ورزشگاه گرفته تا شبکه‌های اجتماعی - هجمه سنگینی را می‌بینیم که روی سر مهاجم خوب پرسپولیس آوار شده است. روزی را به یاد بیاوریم که طارمی و رضاییان به سبک سوارز و مسی پنالتی‌شان را در بازی با سپاهان گل کردند تا به یکباره غم و اندوه شکست در شهرآورد فراموش شود و پرسپولیس به مسیر قبلی بازگردد.

حالا دوباره مهدی طارمی با یک شیوه خاص می‌خواست همان هواداران را به اوج هیجان برساند که بد اقبال بود و توپش گل نشد. اینها همه بخشی از فوتبال است. تردیدی نیست که مهاجم پرسپولیس بعد از هدر رفتن این موقعیت گل غمگین‌ترین پرسپولیسی روی زمین باشد اما یک مساله را نباید فراموش کرد. طارمی به عنوان بازیکن تیم پرسپولیس که در سرما و گرما تمرین می‌کند و هر هفته ۹۰ دقیقه برای پیروزی تیمش می‌دود و از جان مایه می‌گذارد، بر همه تماشاگرانی که او را به باد ناسزا گرفته‌اند اولویت دارد. در واقع طارمی - و سایر بازیکنان - هستند که پرسپولیس را در جایگاه امروزی قرار داده‌اند و فارغ از نقدی که به این بازیکن وارد است، باید او را حمایت کرد، نه اینکه بعد از بازی سیلی از حرف‌های ناسزا به سمت او سرازیر شود.

نقد وارد به طارمی این است که در شرایط حساس و مهم پرسپولیس که باید همه بازیکنان به فکر منافع تیمی باشند، باید حرفه‌ای‌تر عمل کرد و این را فهمید که 3 امتیاز اولویت همه است نه 3 امتیاز به علاوه هیجان اضافه. در تیم ملی شاید کمتر شاهد چنین اتفاقی باشیم چرا که سرمربی تیم ملی قدرت انتخاب دارد و اگر بازیکنی خارج از منافع تیم عمل کند، از ترکیب بیرون می‌رود و جایش را بازیکن دیگری می‌گیرد. اما در پرسپولیس این امکان وجود ندارد و برانکو برای تنبیه مهاجم خود، نمی‌تواند او را کنار بگذارد. پس بهترین جریمه همان کاری است که سرمربی پرسپولیس انجام داده؛ پنالتی زدن برای طارمی ممنوع! هوادار پرسپولیس باید همیشه و در هر شرایطی حامی تیمش باشد؛ چه روزی که می‌برد و چه روزی که با چنین فراز و نشیب‌هایی مواجه می‌شود. اینجاست که هوادار در نقش یار دوازدهم تیم قرار می‌گیرد و الا اگر قرار باشد بعد از هر اشتباه اینچنین به بازیکنان تاخته شود، نقش مثبت بازی جلوی تماشاگر کاملا معکوس می‌شود و از این پس بازی مقابل تماشاگر استرس و دلهره را برای بازیکنان به دنبال خواهد داشت. مهدی طارمی بازیکن جوانی است و تا اینجا برای پرسپولیس مهره‌ای موثر بوده است. او خودش بهتر از هر کسی می‌داند که مرتکب چه اشتباهی شده و از این پس نباید در مقاطع حساس، احساسی و هیجانی تصمیم بگیرد. هواداران پرسپولیس هم باید این را بفهمند و در جایگاه خود، مرتکب اشتباه نشوند. اشتباه هوادار همین است که به روحیه و تمرکز بازیکن تیمش که باید 4 هفته دیگر در لیگ بازی کند و 2 بازی حساس در لیگ قهرمانان پیش‌رو دارد، صدمه می‌زند.

هواداران پرسپولیس با واکنش‌های تند خود، اشتباه طارمی را تکمیل کردند و ممکن است در ادامه بازی‌ها، این فشار و هجمه آسیب بیشتری به تیم آنها وارد کند. فلسفه هواداری مشخص است؛ یک روز می‌بری و یک روز می‌بازی اما در هر دو حالت باید حامی تیم و بازیکنان بود. همانطور که فوتبال ایران در ابعاد فنی باید حرفه‌ای‌تر شود، در خارج از زمین هم باید اصول حرفه‌ای را یاد بگیرد و رعایت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من استقلالی هستم این همون طارمی هست که چقدبراتون امتیازاوردحالادرسته بازی حساس بود گل نشدکه نشد،ایشالله توبازی باالهلال جبران میکنه دوباره ورق برمیگرددوچهارنماینده شایسته کشورمان عربهاراپشت سرمیگذارند

    • بدون نام

      به امیدصعودهرچهارنماینده

    • بدون نام

      این کریهافقط جنبه داخلی دارن وخودمانی هست امابایدهرچهارنماینده صعودکنندوهمه مقهورقدرت ایران شوند

    • دکتر ایرانی

      خیر، افراد باشعور با این نظر مخالفند
      اگر ضربه چیپ طارمی گل هم میشد، بازهم او باید مواخذه میشد، اینحا جای چیپ نیست، خصوصاً توسط فردی که این توانایی را ندارد
      پرسپولیس با تیمهای محلات بوشهر متفاوت است.

    • خان

      طارمی هرهفته ۹۰ دقیقه تمرین میکند؟
      منت ندارد،
      هر ماه هم ۹۰ میلیون تومان حقوق میگیرد

    • بانوی پرسپولیسی

      نقد منصفانه و تا حدی جانبدارانه شما قبول اما
      آیا بازی خوب و متعصبانه یک بازیکن و آن هم در قبال دریافت میلیارد ها تومان، این حق رو از هواداران واقعی میگیره که بخوان ازش انتقاد درستی داشته باشند؟؟؟
      آقای طارمی به خاطر خودخواهی و غرور بی جا ، دل میلیون ها هوادار رو به درد آورد

    • بدون نام

      اقا بلد نیستی نزن .اول تمرین کن حرفه ای شدی بزن .این همه هوادار پرسپولیسی منتظر گل بودن .حتی خود من که استقلالی هستم والا بخدا ببین تمرین کردی شیرجه خوب میزنی تمرین کن چسپ هم بزن

    • بدون نام

      طارمی خیلی خوبه تقصیربرانکو تیم سوم قطر نبرد بااین همه بازیکن خوب کیروش قطرهمونجابردوهمین جا طلارمی ۶امتیازگرفت بعدش اگ برانکوخوب باید طوری بازی میکرد گلهای بیشترمیزد نه شانس اورد نباخت من پرسپولیسیم

    • بدون نام

      فدای سرشششش .به کورچشم بدخواهان پرسپولیس مهدی طارمی
      مهدی ماگل میزنه .سرورهرچی گلزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طرفداری بی جا و محبت بی اندازه و نا به جا فقط باعث از بین رفتن اون فرد میشه درحالیکه انتقاد صحیح و حتی در برخی موارد تذکر و تنبیه فرد خاطی باعث رشدش میشه

    • بدون نام

      بهترین بازیکن جهان هم پنالتی خراب میکنه
      حالا طارمی خراب کرد که کرد درک
      دیگه اینقدر حاشیه و فحاشی نداره
      اصلا میدونین چقدر به این بازیکن فشار اومد که جلوی عرب ها ایرانی هابهش گفتند بی غیرت
      بعضی ها چقدر دنبال سوژه می گردند
      طرف میگه استقالالیم ولی طارمی غلط کرد گلش نکرد اگر استقلالی هستی خواهشا دخالت نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج