۵۱۱۶۲۰
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

وزیر بهداشت ترکیه:

استفاده از گاز سارین در «ادلب» تایید شد

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که وجود گاز سارین در نمونه خون قربانیان حمله شیمیایی به ادلب با آزمایش های صورت گرفته اثبات شده است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که وجود گاز سارین در نمونه خون قربانیان حمله شیمیایی به ادلب با آزمایش های صورت گرفته اثبات شده است.

رجب آکداغ روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار آناتولی در تشریح نتایج آزمایش نمونه هایی که از قربانیان حمله شیمایی علیه غیرنظامیان در استان ادلب سوریه در تاریخ چهارم آوریل دریافت شده بود، گفت: در نتایج آزمایش‌ پزشکی انجام شده، استفاده از تسلیحات شیمیایی در حمله به شهرک خان شیخون در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه قطعی شد.

وی بیان کرد: وجود ایزوپروپیل متیل فسفریک که متابولیت گاز سارین است، با آزمایش های صورت گرفته از نمونه خون و ادرار قربانیان حمله شیمیایی به ادلب اثبات و تایید شده است.

آکداغ با بیان این که نتایج اولیه نیز نشانگر مصدومیت شیمیایی قربانیان بوده است، اظهار کرد: آزمایش‌ زیادی انجام شد و در نتیجه آزمایش تشخیص مصدومیت جنگ شیمیایی، استفاده از گاز سارین به اثبات رسید.

آکداغ با بیان این که گاز سارین تنفس را مختل کرده و بر موجودات زنده خسارات جانی بسیاری سنگین وارد می کند، اضافه کرد: 'من به عنوان یک پزشک و وزیر بهداشت یادآوری می کنم که سازمان بهداشت جهانی نیز باید صدای خود را در قبال این واقعه بلند و از قربانیان پشتیبانی کند و حتی باید در قبال این موضوع ابتکار عمل فعالتر و جد‌ی تری داشته باشد.

وزیر بهداشت ترکیه همچنین گفت که درمان مجروحان منتقل شده به ترکیه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، در حادثه حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون ادلب 58 نفر از مردم کشته و بیش از 300 نفر دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

در حالی که دولت قانونی سوریه فوراً هر گونه دخالت در این حمله را رد کرد، غربی‌ها بدون ارائه مدرک، ارتش سوریه را مقصر اعلام کردند.

آمریکا نیز بامداد جمعه به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، با 59 موشک پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را هدف حمله قرار داد.

این نخستین تجاوز مستقیم آمریکا به سوریه با دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور بود که بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا، به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شد.

دولت سوریه بارها به کارگیری هر گونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ننگ بزرگی برای نسل بشر و ادمیزاد . چی باعث میشه که یک نفر همچین کاری بکنه چقد کوته فکری . هیچ چیز در دنیا انقدر ارزش نداره که انسان ب خودش اجازه بده بخاطرش جون چند کودک رو بگیره . هیچ چیز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج