جاباما
۵۱۱۰۱۵
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

این ربات شناگر کوچک می تواند شما را تعقیب کند

دانشمندان یک ربات شناگر به اندازه کف دست انسان ساختند. این ربات‌ها از جنس سیلیکون شفاف و نرم هستند. آن‌ها کوچک و با پیچ و تاب هستند. این ربات‌ها دوربین فیلم‌برداری هم دارند و می‌توانند یک روز تمام را زیر آب به گشتن و نظارت بپردازند.

مجله دیجی کالا - سمیرا علی نژاد: دانشمندان یک ربات شناگر به اندازه کف دست انسان ساختند. این ربات‌ها از جنس سیلیکون شفاف و نرم هستند. آن‌ها کوچک و با پیچ و تاب هستند. این ربات‌ها دوربین فیلم‌برداری هم دارند و می‌توانند یک روز تمام را زیر آب به گشتن و نظارت بپردازند.
این ربات شناگر کوچک می تواند شما را تعقیب کند

مقاله‌ای که دیروز در ژورنال Science Advances منتشر شد، این ربات (ray-bot) نسبتا قابل رؤیت را مانند سفره ماهی دیو (MantaRay) توصیف کرده است. این ربات باله‌های سیلیکونی کوچکی دارد که به زیر فریم اکریلیک آن کشیده شده است. این ربات شناگر دو الکترود دارد. یکی از آن‌ها داخل بدن ربات است و بین دوبرگه ماهیچه‌ای پیچیده شده است. این برگه‌های پلیمری وقتی جریان برق به آن می‌رسد جمع می‌شوند. الکترود دیگر در آب قرار می‌گیرد. جایی که ربات شنا می‌کند.
این ربات شناگر کوچک می تواند شما را تعقیب کند
وقتی دانشمندان به ربات کوچک جریان برق یا باتری کوچکی وصل می‌کنند، ماهیچه‌های پلیمری آن جمع می‌شوند. این باعث می‌شود باله‌ها حرکت کنند و بدنه‌ی سیلیکونی موج بردارد. این حرکت‌ها ربات را به جلو می‌راند. شنا کردن ربات شبیه شنای سفره ماهی دیو است.

این ربات به‌طور شگفت‌آوری سریع است. بیشتر از ۱۳سانتی‌متر در هر ثانیه شنا می‌کند. برای این‌که بتوانید سرعت آن را تصور کنید باید بگوییم در یک ثانیه بیشتر از طول بدنش جلو می‌رود. این ربات از ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان که ۱۰ سانتی‌متر بر ثانیه سرعت دارد سریع‌تر است. البته این سرعت با اتصال مستقیم جریان برق است. باتری با این‌که به روبات اجازه می‌دهد آزادانه‌تر شنا کند ولی سرعت آن را نصف می‌کند.

این ربات شناگر کوچک می تواند شما را تعقیب کند

مارماهی الکتریکی هم از ربات‌های قدیمی آبزی است. این ربات آبزی (ray-bot) برای نظارت و پژوهش استفاده خواهد شد و اهمیت آن در مأموریت‌های مهم در اقیانوس پررنگ‌تر می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج