۵۱۰۸۸۲
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

سبد معاش بازنشستگان خالیست

علی‌اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان شهرستان تهران) در ارتباط با مصوبه افزایش چهارده ونیم درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: انتظار بازنشستگان و مستمری بگیران بیش از این ها بود.

ایلنا: علی‌اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان شهرستان تهران) در ارتباط با مصوبه افزایش چهارده ونیم درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: انتظار بازنشستگان و مستمری بگیران بیش از این ها بود.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی و فشار زندگی، این افزایش نمی تواند هزینه‌های خانوارهای مستمری بگیران را پوشش دهد و بازنشستگان همچنان درگیر مشکلات عدیده هستند.

عیوضی با بیان این که هزینه سبد معاش بازنشستگان بسیار بیشتر از شاغلین است؛ ادامه داد: مسئولین همه واقعیت ها را می‌دانند ولی به آن بی‌توجه هستند؛ دیدیم براساس محاسباتی که در شورای عالی کار انجام شد، رقم هزینه سبد معاش حداقلی تعیین شد ولی در مذاکرات مزدی به آن توجهی نکردند و طریق اولی این محاسبات در تعیین افزایش مستمری بازنشستگان لحاظ نشد.

این فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه بحث به دلایل این بی توجهی پرداخت و گفت: از یک طرف ضعف قانونی داریم و نمایندگان بازنشستگان و مستمری بگیران در جلسات تعیین مستمری حضور ندارند و از طرف دیگر نگاه مسئولان به مقوله بازنشستگان غالبا ابزاری است و فقط هنگام رای دادن و انتخابات که می شود یاد مستمری بگیران می افتند؛ گویی مسئولان فراموش کرده اند که کارگران، بازنشستگان و در کل همه مزدبگیران هستند که ارزش‌های انقلاب را رقم زده و می‌زنند و حافظ این ارزش‌ها هستند.

عیوضی با تاکید بر لزوم کنارگذاشتن این غفلت گفت: غفلت از معاش کارگران و بازنشستگان علاوه بر دامن زدن به مشکلات اقتصادی و رکود در تولید محصولات داخلی، در ابعاد اجتماعی و فرهنگی می‌تواند خطرآفرین باشد و بحران‌های بزرگی که به راحتی قابل مدیریت نباشند، به وجود بیاورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ضیایی

      حرف را همه میزنن کو عمل؟

    • بدون نام

      خوبه خودشون هم میدونن بازنشستگان دارن گدا میشن از این ببعد دیگه خدا میدونه چه میشه انشالله یه روزی همان مسولان به درد ما گرفتار بشن وببینند نداری وفقر چقدر درد ناکه نام انسانو بیخودی یدک نکشن وقتیکه درد هموطنان را درک نمی کنن.ماهم خدایی داریم که مارا هرگز رها نخواهد کرد مسولان به خودتان بیایین.

    • بازنشسته

      زمان بازنشستگی یعنی موقع پهن شدن سفره برای عروس و داماد و نوه و نتیجه.ودرست همان زمان است که سفره خالیست و جز شرمندگی برای بازنشسته بیچاره چیزی در بر ندارد. و دقیقا همان موقع است که بازنشسته و همسرش میگویند خوش به حال آنان که بجای صداقت در زمان خدمت ، دزدی و اختلاس پیشه کردند.
      آیا واقعا جماعت بازنشسته باید به این نتیجه برسند؟

    • بی نان

      سبد ۹۰ درصد مردم خالیه .

    • بدون نام

      از خداوند میخام مسولینشو به بدترین درد ها دچار کنه که اینقدر مارا جلوی فرزند ودماد وعروس نوه خجالت زده میکنند..

    • بدون نام

      از خدای. متعال میخواهیم هرکسی در هر لباسی یا پستی حق مستمری بگیر و بازنشسته را نمی‌دهد و یا پیگیر نمیشودخودوخانوادهاش کلا به لوسمی دچار شوند انتقام خداسخت است

    • بدون نام

      خدا نیامرزه اونایی راکه از فقرونداری مابازنشستگان لذت می برن

    • بنده فراموش شده خدا

      خدالعنت کندن کسی که میتواندکاری بکندولی نمیکند،آمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج