جاباما
۵۰۹۱۵۲
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

روزنامه انگلیسی: ترامپ خود را در باتلاق انداخت

روزنامه گاردین چاپ انگلیس در تحلیلی درباره حمله روز جمعه آمریکا به سوریه نوشت: دونالد ترامپ رئیس کاخ سفید با حمله به سوریه خود را با چشمان بسته به درون باتلاق انداخته است.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه گاردین چاپ انگلیس در تحلیلی درباره حمله روز جمعه آمریکا به سوریه نوشت: دونالد ترامپ رئیس کاخ سفید با حمله به سوریه خود را با چشمان بسته به درون باتلاق انداخته است.

'گاردین' روز جمعه نوشت: رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه راه خود را به درون پیچیده ترین جنگ داخلی که در حافظه کنونی جهان می گنجد،کج کرد.

این روزنامه نوشت: نکته مهم آن است که وی این کار را با اعتبار و مشروعیت کمی انجام داد.

گاردین افزود: باورش سخت است اما دونالد ترامپ در مسائل مربوط به جنگ حتی از جرج بوش هم ساده لوح تر است. جرج بوش تمام خصوصیات مردی با یک ذهن ساده را دارا بود'تو یا با منی یا علیه منی، یا خوبی یا بدی، یا خواهان دمکراسی هستی یا در حال توطئه برای حمله تروریستی هستی' این سخنان و باورها بوش بوده است.

اما به نظر می رسد ترامپ قصد دارد کاری کند که بوش نابغه ی پیچیدگی به نظر برسد چرا که او همین امروز حملاتی علیه 'رژیم سوریه' انجام داد که قبلا از آن تحت این عنوان یاد می کرد:' سوریه مشکل ما نیست.'

جالب است که این همین سوریه ای است که تحت حمایت دوست ترامپ یعنی روسیه قرار دارد.

هرچند ادعاهای زیادی درباره رفتار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در جریان حمله شیمیایی اخیر به خان شیخون مطرح شده است اما واقعیت آن است که این دغدغه ترامپ نیست. چرا که وی در سال 2013 وقتی اولین مورد از حملات شیمیایی در سوریه گزارش شد خطاب به رئیس جمهوری آن زمان آمریکا در توئیتر نوشت: 'رئیس جمهوری اوباما، به سوریه حمله نکن. هیچ مسیر رو به بالایی وجود ندارد بلکه مسیر به شدت رو به پایین است.'

حال ترامپ خود در مورد سوریه وارونه شده است. او اوایل هفته و بعد از حمله شیمیایی از اوباما و خطوط قرمزش درباره سوریه انتقاد کرد و گفت که سخنان شدید اللحن اوباما باعث آسیب به آمریکا شده است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: بله، درست است. دونالد ترامپ مجموعه بزرگی از تضادهاست و به همین خاطر خود را درون باتلاقی که بیرون آمدن از آن بسیار پیچیده تر از ساختن هتلی در پایتخت یک کشور خارجی است پرتاب کرده است.

گاردین افزود: هنوز صد روز از ریاست جمهوری ترامپ نگذشته و وی خود را به دردسر بزرگی مبتلا کرده است چرا که اکنون دیگر نمی تواند به شلیک موشک تنها در این مورد بسنده کند و باید در موارد دیگری از این دست که اتهام انجام آن به بشار اسد زده خواهد شد کاری انجام دهد.

این روزنامه انگلیسی نوشت: حال پس از این حمله، ترامپ مجبور خواهد شد بین بمباران اهداف متعلق به دولت سوریه و اهداف بزرگترین شورشیان موجود در این کشور یعنی داعش که ترامپ از مدت ها قبل از آن به عنوان 'شیطانی ترین گروه روی زمین' یاد می کند انتخاب کند.

ترامپ حال دیگر باید ادعا کند که عمیقا نگران رنج های غیرنظامیان و پناهنجویان سوری است.

ترامپ روز پنجشنبه مجبور شد در مقابل دوربین خبرنگاران بگوید که رنج مردم سوریه بشدت آمریکا را نگران کرده است و این حرف باعث شد فاصله عمیقی بین این ترامپ و ترامپی که سیاست های آنگلا مرکل صدراعظم آلمان درباره پناهجویان سوری را 'یک اشتباه کاملا فاجعه آمیز' توصیف کرده بود، ایجاد شود.

او همچنین قبلا حمله آمریکا به عراق را 'بدترین تصمیم ممکن در تاریخ کشورمان' نامیده بود.

حمله به آمریکا نشان می دهد که شعار 'آمریکا در اولویت است' دیگر برای خود ترامپ هم اولویت ندارد و فرمان وی برای ممانعت از سفر اتباع شش کشور مسلمان به آمریکا دیگر معنی ندارد چرا که اکنون وی باید برای حمایت از پناهجویان سوری تصمیم خود را لغو کند.

گاردین تاکید کرد: چالش مهمی که حمله به سوریه برای ترامپ ایجاد خواهد کرد در واقع آزمایش اعتبار در افکار عمومی است. همچنین مردم خواهند پرسید که آیا رئیس جمهوری آمریکا این مشروعیت را دارا می باشد که فرمان چنین حمله ای را صادر کند. متاسفانه تا به امروز اعتبار و مشروعیت دو نقطه ضعف ترامپ در پست ریاست جمهوری آمریکا بوده است که با حمله به سوریه شاید پررنگ تر هم بشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از مردم امریکا که خودشان را با فر هنگ میدونن انتظار نمی رفت که یک دیوانه را ریس جمهور مملکتشان قرار بدن حلا که براشون ثابت شده که این فرد امریکا را به باد میده تا دیر نشوده از رک زمین برشدارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم امریکا اکثرا بسیار ساده هستند و فریب ترامپ و شرکتهای بازاریابی را خوردند. انها در سیاست خیلی بی تجربه هستند.

    • بدون نام

      ترامپ خیلی باهوشتر از این حرفاست ...خخخ ...الان انگلیسی ها از حرص وحسادتشون دارن این خرف را میزنند ...یعنی ترامپ خودش را در باتلاق انگلیسی ها انداخته!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج