جاباما
۵۰۷۶۰۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

زنگ خطر برای والیبال به صدا درآمد

شکست تیم والیبال نوجوانان ایران برابر کره و نرسیدن به فینال آسیا و پیش از آن نایب قهرمانی تیم جوانان در قاره کهن زنگ خطر را برای آینده این رشته به صدا درآورد.

خبرگزاری مهر: شکست تیم والیبال نوجوانان ایران برابر کره و نرسیدن به فینال آسیا و پیش از آن نایب قهرمانی تیم جوانان در قاره کهن زنگ خطر را برای آینده این رشته به صدا درآورد.

شکست تیم والیبال نوجوانان ایران به کره جنوبی - که یکبار دیگر در مرحله مقدماتی رخ داده بود - و نرسیدن این تیم به فینال مسابقات قهرمانی آسیا اتفاق خوبی برای والیبال کشورمان نیست که رقم خورده و نگرانی ها برای آینده را افزایش داده است.

بازیکنانی که باید نسل پشتیبان تیم ملی بزرگسالان باشند و آینده والیبال ایران را تضمین کنند حالا در دو دیدار به کره جنوبی باخته اند تا بیشتر از پیش مسئولان را متوجه این نکته کنند که والیبال شرق آسیا در رده های پایه در حال سبقت گرفتن از ایران است و در دراز مدت این اتفاق می تواند برای تیم ملی بزرگسالان نیز رخ دهد.

این نگرانی ها زمانی بیشتر می شود که بدانیم تیم جوانان ایران هم با شکست برابر کره جنوبی قهرمانی در آسیا را از دست داد تا دو تیم پایه و تاثیرگذار ایران در طول یکسال دو قهرمانی را از دست بدهند و جالب اینکه هر دو قهرمانی را هم تقدیم شرق آسیا کردند که سالهاست رقیب والیبال ایران هستند.

این اتفاق در شرایطی رخ داده است که تیم ملی بزرگسالان ایران که حالا در میان کشورهای مطرح والیبال دنیا سری درآورده است در برخی پست ها کاملا بدون پشتوانه است و همین امر نگرانی ها برای آینده این رشته پرطر فدار را افزایش داده است.

بدون پشتوانه بودن برخی بازیکنان تیم ملی باعث شده آنها دست به هر اقدامی بزنند و کسی هم جرات برخورد با آنها را نداشته باشد. این چند بازیکن که فکر می کنند فعلا یکه تاز در تیم ملی هستند گام را فراتر از این تیم گذاشته اند و در مسابقات لیگ برتر هر رفتاری را بروز می دهند و کسی را یارای برخورد با آنها نیست.

نسل طلایی والیبال ایران که روزهای خوبی را برای این رشته رقم زد حالا هر کدام بنابردلایلی نمی توانند تضمین کننده آینده این رشته خصوصا برای المپیک توکیو و البته بعد از آن باشند. سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، شهرام محمودی، امیر غفور و ... از جمله این بازیکنان هستند.

به این موارد باید جدایی رئیس فدراسیون از والیبال و رفتن به وزارت ورزش و جوانان را هم اضافه کرد که قطعا روی عملکرد فدراسیون و والیبال کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت. زمانی که داورزنی تمام وقت در فدراسیون والیبال حضور داشت و بر عملکرد تیم ها و مدیرانش نظارت می کرد نتیجه اش این شد که در دو رده پایه قهرمانی آسیا را از دست دادیم، حالا وای به اینکه او به وزارت ورزش رفته و مسئولیت بزرگی را برعهده گرفته است. از این پس چه خواهد شد آینده مشخص می کند!

کولاکوویچ در شرایطی هدایت والیبال ایران را برعهده گرفته که بسیاری از بازیکنان حاضر تا مراتب بالای لیگ جهانی و المپیک رفته اند و دیگر انگیزه ابتدایی برای پیشرفت و ترقی را ندارند. به نوعی این مربی مشتی بازیکنان باتجربه را در اختیار دارد که جاه طلبی و انگیزه رسیدن به موفقیت مثل گذشته را ندارند و قطعا این روی عملکرد تیم ملی تاثیر خواهد گذاشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج