جاباما
۴۹۹۳۲۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آل اسحاق: جمنا به دنبال نفی سلایق نیست

وزیر بازرگانی دولت سازندگی گفت: برای مقابله با تهدید دشمن باید بنیان‌های اقتصادی را با وحدت برای قدرتمند شدن در برابر دشمن مجهز کنیم و قدرت و تاب‌آوری اقتصادی به قدری بالا باشد که دشمن مایوس شود.

خبرگزاری ایلنا: وزیر بازرگانی دولت سازندگی گفت: برای مقابله با تهدید دشمن باید بنیان‌های اقتصادی را با وحدت برای قدرتمند شدن در برابر دشمن مجهز کنیم و قدرت و تاب‌آوری اقتصادی به قدری بالا باشد که دشمن مایوس شود.

یحیی آل‌اسحاق درباره اینکه کدام یک از جریان‌ها حاضر شدند در جبهه مردمی پس از مشخص شدن کاندیداها در جمع‌بندی کناره‌گیری کنند و همچنین برخی عنوان می‌کنند که آقایان قالیباف و رضایی حاضر به امضا نشده‌اند، گفت: همه جریان‌ها و افرادی که از آنها نام برده شد با اصل اینکه ظرف جامعی باید بتواند همه را جذب کند، مخالفتی ندارند، لذا ضرورت دارد همه همسو و هم‌جهت شوند و در جبهه مردمی نیروهای انقلابی کسی را نمی‌شناسم این حرف را قبول نداشته باشد.

برای حمایت از جبهه مردمی برخی منتظر مشخص شدن گفتمان و جهت گیری‌ها هستند

او تاکیدکرد: قریب به اتفاق همه احزاب و گروه‌های همسو اعلام حمایت کردند و شاید یک الی دو جریان درحال تامل هستند و می‌گویند باید قدری جلوتر برویم تا گفتمان و جهت‌گیری‌ها مشخص شود و فضای بیرونی و درونی معلوم شود تا گفتمانی که می‌خواهیم داشته باشیم زوایای مختلفش را بسنجیم نه اینکه مخالف باشند.

جمنا به دنبال نفی سلایق جریان‌ها نیست

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه‌ جریان جبهه مردمی نافی جریان‌های دیگر نیست، توضیح داد: همه سلایق در جمنا وجود دارند و نمی‌خواهد سلایق جریان‌‌ها را نفی‌ کند اما باید در مورد مسائل اساسی کشور هماهنگی و هم جهتی وجود داشته باشد و اولویت‌ها یکسان شود و این جبهه فقط برای انتخابات شکل نگرفته است و جریان پایدار و فراجناحی مردمی انقلاب است.

تشریح حضور محسن رضایی در جبهه مردمی

او درباره اینکه نقش محسن رضایی با توجه به اینکه نیرویی نظامی محسوب می‌شود و رهبری دخالت نیروهای نظامی را منع کرده‌اند در جبهه مردمی چگونه تعریف شده است، گفت: آقای رضایی قصد کاندیداتوری ندارد؛ مگرکسی که در ارگان‌های نظامی است نباید در سرنوشت کشور نظر و مشارکت داشته باشد حضور او برای درک این مساله است که نیروهای انقلاب باید دست به دست هم دهند.

آل اسحاق در پاسخ به اینکه بحث وحدت و گفت‌وگوی ملی مورد نظر گروه‌های سیاسی و اجتماعی قرار گرفته و با روی کار آمدن ترامپ چقدر ضرورت دارد که نیرویی در راس مدیریت اجرایی کشور قرار گیرد که به دور از افراط باشد، گفت: در کشور بین مردم اختلافی وجود ندارد و نمونه‌اش در ۲۲ بهمن مشاهده شد و همه اقشار مردم بودند و آن حماسه را آفریدند که از داخل و خارج اذعان داشتند که این یک حماسه است؛ این حضور نشان می‌دهد مردم به اصل انقلاب و آرمان‌های انقلاب و اصل ولایت فقیه و دفاع از منافع ملی و مقابله با دشمن اختلافی با یکدیگر ندارند و به مجرد اینکه احساس کردند دشمن خارجی به نحوی درصدد برخورد با ایران است، همه دست به دست هم دادند هر موقع تهدیدی برای کشور پیش آمده مردم چنان با هم انسجام وارد صحنه شدند که گویی با هم هیچ اختلاف سلیقه‌ای‌ ندارند.

امریکا با یک جریان و استراتژی مشخص تاریخی با ایران برخورد می‌کند

آل اسحاق گفت: ترامپ به صراحت عنوان می‌کند تمام زحماتی که مسئولان و وزرات خارجه برای برجام کشیدند و با ۱+۵ به مذاکره نشستند که منجر به امضای یک توافقنامه هسته‌ای شد رسما می‌گوید بدترین قرارداری که ممکن است برای ما باشد برجام است وتهدیدات خود را ادامه می‌دهد. البته با نگاه به دیگر روسای جمهور امریکا می‌بینیم با یک جریان و استراتژی مشخص تاریخی با ایران برخورد می‌کنند و فقط تاکتیک آنها فرق می‌کند بنابراین ما با یک تهدید جدی روبرو هستیم و با توجه به اینکه‌ دارای آرمان و اهداف و استراتژی هستیم و تلاش داریم به پیشرفت و حفظ آرمان‌ها و رفاه ملت دست‌یابیم این با منافع امریکا درگیراست .

او با بیان اینکه برای دستیابی به اهدافمان در یک محیط آرام قرار نداریم بلکه در محیطی متلاطم و بحرانی اهداف خود را پیش می‌بریم، گفت: علت مقاومت مردم در شرایط بحرانی در برابر تهدیدها این است که دست به دست هم می‌دهند و حتی اگر اختلاف داشته باشند وحدت می‌کنند که این ریشه در ذات ایرانیت و اسلامیت دارد و با این وحدت هیچ کس مخالف نیست.

تاب آوری در حوزه های مختلف حائز اهمیت است

وزیر بازرگانی دولت سازندگی با تاکید بر ضرورت وحدت در برابر تهدیدهای اقتصادی گفت: مساله تاب‌آوری در حوزه‌های مختلف حائز اهمیت است که در حوزه اقتصادی با تهدید دشمن مواجهیم و اگر می‌خواهیم وحدت منجر به مقابله با تهدید دشمن شود باید قدرت مقاومت و تاب آوری اقتصادی بالا رود و این با حرف محقق نمی‌شود و ابزار جنگ اقتصادی با جنگ نظامی متفاوت است و روش و تاکتیکی دارد که زندگی روزمره و تولید کشور توسط جنگ روانی و محدودیت‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

او بیان کرد: برای مقابله با تهدید دشمن باید بنیان‌های اقتصادی را با وحدت برای قدرتمند شدن در برابر دشمن مجهز کنیم و قدرت و تاب‌آوری اقتصادی به قدری بالا باشد که دشمن مایوس شود. وحدت را باید به صورت عملی در اقتصادی مقاومتی نشان دهیم که این امر همدلی و وحدت نیاز دارد که اگر اینگونه باشد دولت و مجلس نباید در حوزه اقتصادی درگیر شوند .

حل مسائل اقتصادی کشور با سیاست زدگی امکان ندارد

او با تاکید بر اینکه‌ حل مسائل اقتصادی کشور با سیاست زدگی امکان ندارد، گفت: از جمله مشکلات ما ظرف این سی و هشت سال این است که خواستیم مشکلات اقتصادی را با متر و شاخص سیاسی اداره کنیم و همه دولت‌های بعد از انقلاب این رفتار را داشتند در صورتی که ریشه سیاست حوزه قدرت است، اما حوزه اقتصاد حوزه بهره‌ وری و سود درآمد ملی و رشد و توسعه است و جنس این دو با هم فرق می‌کند.

آل اسحاق افزود: اگر بخواهیم حوزه اقتصاد را با متر سیاسی اندازه‌گیری کنیم یعنی به طور مثال اگر بخواهیم برای ایران خودرو مدیر برگزینیم زمانی با متر اقتصادی نیرو انتخاب می‌کنیم که خودرو و بازار را بشناسد که این روش انتخاب مدیرحرفه‌ای است اما در مقابل اگر بسنجیم که دراین جا این میزان فرصت شغلی و رای وجود دارد و فرد حزبی و جناحی برگزینیم به طور طبیعی این فرد به تولید کار ندارد بلکه به دنبال رای است که متاسفانه ظرف این ۳۸ سال حوزه اقتصاد ما سیاست زده بود و همچنان دارد ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج