۴۹۷۷۶۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

قلب شیر قطبی در چین می‌تپد

افشین قطبی با ژست‌های جاه‌طلبانه‌ای از فوتبال ایران رفت اما در شرق‌آسیا، هرگز نتوانست به اندازه روزهای حضورش روی نیمکت پرسپولیس خوش‌قول باشد.

ایران ورزشی: افشین قطبی با ژست‌های جاه‌طلبانه‌ای از فوتبال ایران رفت اما در شرق‌آسیا، هرگز نتوانست به اندازه روزهای حضورش روی نیمکت پرسپولیس خوش‌قول باشد. او نه فوتبال شیزوکا را به اندازه توت‌فرنگی‌هایش معروف کرد و نه در بوریرام، نتایجی فراتر از حد انتظار گرفت. پروژه‌های آسیایی مربی ایرانی، پایانی به جز بن‌بست نداشتند و حالا اور برایت چین، جدیدترین تیمی است که نیمکت‌اش را در اختیار امپراتور سابق قرمزها قرار می‌دهد. مردی که از فوتبال ایران جدا شد تا ایده‌هایش را در فضای منظم‌تری پیاده کند اما از یاد برد که مهم‌ترین موفقیت فوتبالی‌اش را در سرزمین اشتیاق و بی‌نظمی به دست آورده بود.

افشین قطبی، یک کشف منحصر‌ به ‌فرد برای فوتبال ایران بود. مردی که گفته می‌شد از کادر فنی تیم‌ملی کره جنوبی به کادر فنی پرسپولیس اضافه می‌شود اما ناگهان سکان هدایت پرهیاهوترین باشگاه ایرانی را بر عهده گرفت و از همان هفته اول، قول قهرمانی داد. آن روزها علیرضا منصوریان که هنوز پیراهن شماره 10 استقلال را می‌پوشید، با جمله «تنها دیوانه‌ها قول قهرمانی می‌دهند» به قطبی کنایه زد اما مرد دیوانه این داستان، با گل دقیقه 96 سپهر حیدری خالق یکی از دراماتیک‌ترین قهرمانی‌های تمام ادوار فوتبال ایران شد. یک قهرمانی استثنایی و سزاوارانه در فصلی سراسر جنجال و حاشیه.

بعد از این قهرمانی، افشین تمایلی به ادامه کار در ایران نداشت اما از چنان محبوبیتی برخوردار بود که به هر قیمتی او را به نیمکت پرسپولیس برگرداندند. با این وجود، حواشی زندگی شخصی او و سفرهای هفتگی به دبی، اجازه نمی‌داد او با تمرکز به کارش در پرسپولیس ادامه بدهد. هنوز فرکانس‌های حیاکن/رها کن در آزادی تقویت نشده بودند که قطبی بارش را بست و از ایران رفت.

به نظر می‌رسید این جدایی مسالمت‌آمیز، پایان کار او در فوتبال ایران باشد اما این مربی دوباره برگشت تا هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. ماموریت قطبی، رساندن تیم ملی به جام جهانی در سه مسابقه باقی‌مانده مرحله مقدماتی بود و تصور می‌شد شناخت دقیق او از کره شمالی و کره جنوبی، ایران را به آفریقای جنوبی خواهد رساند.

تیم ملی با قطبی اما در جدال با کره‌ها به برتری دست پیدا نکرد تا وعده اول آقای سرمربی به حقیقت تبدیل نشود. شکست دوم با قطبی، در جام ملت‌های آسیا رقم خورد. کره‌ای‌ها که زمانی افشین را به فوتبال ایران معرفی کرده بودند، با تحمیل یک شکست دیگر به او، این مربی را از فوتبال ایران دور کردند. او دیگر بین ستاره‌های تیم ملی محبوب نبود و با شرکت در مراسم‌هایی خاص، از چشم مردم نیز افتاده بود.

حالا در ایران، قطبی را رویاباف و فانتزی‌فروش می‌دانستند. او اواخر لیگ چهاردهم، یکی از گزینه‌های جانشینی حمید درخشان بود اما گذشته‌اش، مدیران پرسپولیس را برای انتخاب این مربی مجاب نکرد. امپراتور سابق حالا در دسته اول فوتبال چین کار می‌کند. در باشگاه ناشناخته اوربرایت که شهرت‌اش با پرسپولیس و اس.پالس قابل مقایسه نیست. خلوت این روزهای قطبی عجیب است. مردی که در دوردست‌ها با هویتی تازه، نقشه‌های قدیمی‌اش را مرور می‌کند. قلب شیر قطبی، حالا در چین می‌تپد. کم‌رمق‌تر، خسته‌تر و بی‌ابهت‌تر از گذشته.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج