۴۹۷۳۳۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پیروزی مهم انصار الله و شکست سنگین عربستان

پس از شکست ائتلاف تجاوز به یمن در به دست آوردن دستاوردی مهم و قابل ذکر در ساحل غربی یمن، ائتلاف عربی به رهبری عربستان آغاز موجی از عملیات جدید علیه صنعا پایتخت را اعلام کرد در حالی که بمباران شدید شهرهای«الحدیده» ،«المخا» و صنعا را ادامه داد.

جماران به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی به آخرین تحولات یمن پرداخت و نوشت: پس از شکست ائتلاف تجاوز به یمن در به دست آوردن دستاوردی مهم و قابل ذکر در ساحل غربی یمن، ائتلاف عربی به رهبری عربستان آغاز موجی از عملیات جدید علیه صنعا پایتخت را اعلام کرد در حالی که بمباران شدید شهرهای«الحدیده» ،«المخا» و صنعا را ادامه داد.

برخی منابع میدانی که روزنامه الاخبار با آنها گفت و گو کرد، گفتند که متجاوزان طی دو روز گذشته در چند جبهه فشارهای شدیدی را وارد آوردند به ویژه در «نهم» جایی که در آن صدها نفر کشته و زخمی شدند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند و با دادن تلفات سنگین مجبور به عقب نشینی شدند و نیروهای خود را فقط برخی مواضع که به کنترل خود درآورده بود، نگه داشتند.

این منابع بر این باورند که فشار در نهم ناشی از «شکستی است که متجاوزان در المخا خوردند» زیرا پس از گذشت سه ماه از درگیری ها در ساحال غربی در استان«تعز» به ویژه در المخا شدت درگیری کم شد و این اتفاق پس از عقب نشینی نیروهای«الرمح الذهبی» از المخا در پنج شنبه گذشته رخ داد.

به نظر می رسد که خشم جنوبی ها از جریان درگیری ها و کمینی که لشکر«حزم» وابسته به امارات در آن گرفتار شد باعث این عقب نشینی شده است اما این به معنای آن نیست که نیروهای ائتلاف بار دیگر به المخا حمله نمی کنند به ویژه آن که این منطقه دارای اهمیت استراتژیک و جغرافیایی است.

اما در جبهه«علب» واقع در شمال استان «صعده» گروه های مسلح هوادار «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن و یگان های ارتش عربستان به گذرگاه مرزی با حمایت گسترده بالگردهای آپاچی حمله کردند اما هیچ گونه پیشروی قابل ذکری به دست نیاوردند.در جبهه«میدی» واقع در شمال غرب استان «حجه» نیز منابع رسانه ای از کشته شدن سرهنگ« محمد الشعور» فرمانده گردان پیاده نظام و چهار نفر از همراهانش در انفجار یک مین خبر دادند.

در عرصه سیاسی،«اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن بدون آن که با هادی دیدار کند، ریاض پایتخت عربستان را ترک گفت. خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک منبع در دولت هادی گفت که ولد الشیخ پس از آن که نشستش با هادی شکست خورد و قرار بود این نشست روز شنبه یا دیروز-یکشنبه-برگزار شود، ریاض را به مقصد آلمان ترک کرد. این منبع دلایل شکست نشست را فاش نکرد.

قرار است ولد الشیخ در نشست های کمیته چهارجانبه ویژه یمن(ایالات متحده آمریکا، انگلیس،عربستان و امارات) که قرار است امروز با مشارکت عمان برگزار شود، شرکت کند. قرار است در این نشست ها «نقشه راه بین المللی» به شکل نهایی تصویب شود؛ هادی با این نقشه راه مخالف است. علاوه بر آن، این نشست ها پیش از نشست احتمالی شورای امنیت درباره یمن در اواخر ماه جاری برگزار می شوند.

در همین زمینه، «ولادیمیر سوورنکوف» معاون نماینده روسیه در شورای امنیت در سخنانی در روز گذشته که روسیا الیوم منتشر کرد گفت که تنها راه حل یمن مذاکرات سیاسی و نقشه راه متوازن است.

از طرفی دیگر، «استفان اوبراین» نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور انسانی گفت که کمک های انسانی به یمن باید از ظریق بندر الحدیده وارد یمن شوند و طرف هایی که در مسیر این عملیات مانع تراشی می کنند را مسئول گرسنگی در این کشور دانست. او در سخنرانی خود پس از سفر به یمن و عراق در شورای امنیت افزود که ۲۰ میلیون نفر در یمن، سومالی، نیجریه و سودان جنوبی در معرض گرسنگی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج