جاباما
۴۹۶۶۰۵
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

اطلاعیه ناجا برای چهارشنبه سوری

نیروی انتظامی همزمان با فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال در راستای کاهش صدمات و خسارات، حفظ نظم و امنیت جامعه، اطلاعیه ای صادر کرد.

خبرگزاری ایسنا: نیروی انتظامی همزمان با فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال در راستای کاهش صدمات و خسارات، حفظ نظم و امنیت جامعه، اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:‌ با نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی مانند همیشه، برای اجرای ماموریت ها و تامین آسایش شهروندان عزیز آماده است. شب آخرین چهارشنبه سال را هم می توان با رعایت نکاتی ساده، ایمن ساخت در حالی که بی تدبیری و عدم کنترل رفتارهای هیجانی حادثه آفرین خواهد بود.

هرچند بلوغ فرهنگی و اجتماعی مردم قانونمند ایران اسلامی در سال های اخیر به کاهش چشمگیر خسارات، لطمات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال منتج شده است و این امر بیانگر افزایش همدلی و همراهی صمیمانه تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با نیروی انتظامی و توجه به آموزش های ارائه شده از سوی ناجا، سازمان های همکار و رسانه ها بوده است، اما استفاده از مواد "محترقه" همواره خطر انفجار، ایجاد خسارات جانی و مالی را در پی خواهد داشت، هم چنان که آلودگی شدید صوتی ، استرس ، تشنج های روحی و نقض حقوق شهروندان ره آورد برگزاری غیر متعارف و غیر اصولی این مراسم خواهد بود.

در این اطلاعیه با بیان اینکه نگاه و رویکرد پلیس به " چهارشنبه آخر سال " نگاهی اجتماعی است و هر رفتاری باید در چارچوب منطق باشد، تاکید دارد: تجربه تلخ خانواده ها در پس رفتارهای غیرقانونی و ناهنجار برخی افراد که مخل نظم و امنیت هستند، اراده نیروی انتظامی را در برخورد با هنجارشکنان تقویت و دو چندان کرده، خرید و فروش مواد خطرآفرین، انفجاری و احتراقی که نظم و آرامش جامعه و شهروندان را مخدوش می نماید، ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

در این اطلاعیه با بیان اینکه اهتمام نیروی انتظامی بر تأمین امنیت فرد فرد جامعه است، با اعلام برخورد جدی پلیس با هنجارشکنان و تمامی کسانی که مترصد ایجاد ناامنی برای هموطنان هستند، تأکید شده است؛ قانون شکنی و ایجاد مزاحمت در هیچ آیین و فرهنگی پذیرفته نیست و پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ آماده دریافت گزارشات مردمی است.

نیروی انتظامی برای از بین بردن دغدغه خانواده‌ها، نسبت به اقدامات هنجارشکنانه افرادی هر چند قلیل تاکید نموده و همانند سال‌های گذشته با مزاحمت برای مردم، اوباشگری، رفتارهای ناپسند و خطرآفرین، ایجاد راهبندان، سد معبرو اختلال در نظم و امنیت عمومی برخورد قاطع و جدی خواهد نمود.

بر همین اساس نیروی انتظامی برای پاسداشت حقوق شهروندان و در راستای کاهش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال با تأکید بر "کوچه محوری" از مردم و خصوصا تمامی والدین می خواهد تا در چهارشنبه پایانی سال در کنار فرزندان خود و با نظارت و کنترل دقیق آنها از بروز حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری کنند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: امیدواریم، امسال نیز همچون سال های گذشته با همکاری و همیاری شهروندان با پلیس و در سایه امنیت و آرامش ، روزهای پایانی سال را با کمترین حوادث سپری کنیم."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من فش فشه هیزم اماده کردم تا با شکوهتر ازسال قبل برگزار ...

    • فاطمه

      قربون دخملیم شم.دیروز رفته سره صف سخنرانی کرده در مورد ۴شنبه سوری،که اتش نشان گناه دارن بزاریم برن پیش ماماناشون .بعد یه طومار هم نوشته و امضا گرفته از دوستاش
      خبر نداره که مامانش یه زمانی مسبب چه اتیش بازی های بوده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج