جاباما
۴۹۶۱۸۷
۴ نظر
۵۰۲۴
۴ نظر
۵۰۲۴
پ

تکذیبِ نقل قول درباره «رقص مختلط»

وزارت کشور با انتشار اطلاعیه ای نقل قول منتشرشده در برخی از فضاهای مجازی به نقل از استاندار خراسان جنوبی در مورد رقص مختلط بین زن و مرد را خلاف واقع دانست و آن را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایرنا: وزارت کشور با انتشار اطلاعیه ای نقل قول منتشرشده در برخی از فضاهای مجازی به نقل از استاندار خراسان جنوبی در مورد رقص مختلط بین زن و مرد را خلاف واقع دانست و آن را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به برگزاری نشست جمعی از هنرمندان عزیز این دیار با استاندار خراسان جنوبی؛ در این نشست هنرمندان استان، ضمن اشاره به تنگناهای اقتصادی هنرمندان، از برخی اعمال سلیقه ها و ایجاد محدودیت های فراقانونی که با اصحاب فرهنگ و هنر صورت می گیرد، ابراز نارضایتی کردند و خواستار امید بخشی بیشتر دولت مردان به هنرمندان شدند.

از جمله آزاده گرانقدری که 7 سال در اسارت رژیم بعث عراق بوده است، از بی مهری بزرگی که در حقش روا داشته اند گلایه کرد و اذعان داشت که تا مرحله اجرای رأی شلاق برایش پیش رفته بودند که خوشبختانه محقق نشد.

پس از آن طلبه ی ۱۶ ساله ای که با عشق و علاقه مشغول فعالیت در عرصه هنر نمایش با موضوع روزه داری در ماه مبارک رمضان بوده است، از برخی اعمال محدویت های نیروی خودسر برای اجرای نمایشش گلایه کرد و برخی هنرمندان دیگر نیز در سخنانی خواستار اعمال وحدت رویه در اجرای برنامه های هنری شدند.

سیدعلی اکبر پرویزی استاندار ضمن تأکید بر توجه به هنر و هنرمندان، ضرورت حرکت همه مجموعه ها بر مدار قانون را یادآور شد و ضمن تقبیح برخوردهای خودسرانه با اصحاب هنر، بر توجه بیشتر به هنر اصیل این سرزمین و به ویژه حفظ موسیقی سنتی تأکید کرد.

وی بی مهری به هنرمندان عرصه موسیقی سنتی را بسترساز پیدایش موسیقی زیرزمینی دانست و تصریح کرد: اگر جلوی موسیقی اصیل گرفته شود موسیقی به سمت ابتذال و زیرزمینی شدن پیش می رود.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه هنر واقعی ابتذال نیست و اگر هنرمندی خطا کرد مربوط به ذات هنر نیست، یادآور شد: هنر و هنرمند متعهد هیچ سنخیتی با ابتذال ندارد و بسیاری از هنرمندان و نوازندگان عرصه موسیقی سنتی با وضو سازشان را به دست می گیرند و به ذکر مناقب خاندان عصمت و طهارت می پردازند و اشعاری را می سرایند که باید این سرمایه ها را حفظ کنیم.

استاندار در پاسخ به سئوال یکی از هنرمندان در مورد ایجاد محدودیت برای ورود ابزار و آلات موسیقی به تالارها گفت: ایجاد محدودیت در این خصوص می تواند باعث دوری از موسیقی سنتی و روی آوری به سمت موسیقی های مبتذل در عروسی ها را در پی داشته باشد که ضرورت دارد در این خصوص با تدبیر عمل شود.

استاندار خراسان جنوبی که صبغه و سابقه فرهنگی زادگاهش خراسان شمالی که به عنوان «سرزمین گنجینه فرهنگ ها» شناخته شده است را در خاطر داشت و در آنجا زنان اقوام گوناگون با حفظ مواریث و فرهنگشان، در نهایت پوشیدگی، در حالی که هنرمندان موسیقی سنتی در مراسم مختلف هنرنمایی می کنند، در این مجالس حضور می یابند را یادآور شد و افزود: در خراسان شمالی که مراسم سنتی برگزار می شود؛ زنان می رقصند، مردان می رقصند که این شادمانی با آموزه های دینی منافاتی ندارد.

آنچه بدیهی است رقص ذکر شده بیشتر حرکات موزون که یک هنر آیینی است مدنظر بوده که در دیگر نقاط ایران عزیز از جمله خراسان رضوی, سیستان و بلوچستان، کردستان، لرستان و بسیاری استان های دیگر اجرا می شود و رقص مختلط و هنجار شکنانه که نه تنها با آموزه های دینی بلکه با اخلاقیات انسانی نیز در تضاد است، مدنظر نبوده است و قطعا استاندار که وابسته به خاندان معظم سادات است، نه تنها با این ابتذال مخالف بوده؛ بلکه این برداشت ناصواب و تحریف شده را به شدت تکذیب کرده، و آن را بشدت تقبیح می نماید.

متاسفانه عده ای که به هر بهانه ای دولت و دولت مردان را مورد هجمه قرار می دهند و قطعا تا انتخابات ریاست جمهوری این رویه نیز تشدید خواهد شد، استاندار را موافق 'رقص مختلط زن و مرد' قلمداد کرده اند، که این تحلیل مغرضانه و برداشت خودساخته به دستاویزی برای حمله به دولتمردان و استاندار و شبهه افکنی ها تبدیل شده است که با روح تقوای سیاسی در تضاد است.

امید است همه دلسوزان استان تلاش خود را به جای جنجال آفرینی های بی ثمر معطوف رشد، ترقی و بالندگی این دیار کنند که از عقب ماندگی های بزرگ تاریخی رنج می برد و نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون گام های بلندی برای کاهش تنگناهای این دیار و این مردم نجیب و انقلابی برداشته است و در دولت تدبیر و امید نهضت خدمت رسانی شتاب بیشتری گرفته است که قطعا این روند با تکیه بر همراهی آحاد مردم همچنان ادامه خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      خدا رو شکر که کسی اومد و مطلب مطرح شده در مورد استاندار را بدرستی عنوان نمود، بدیهی است که صحبت های استاندار را تحریف نموده بودند،ولی از همه چی تاسف بار تر اینست که عده ای نشستند و فقط منتظر هستند تا یکی یک مطلب رو مطرح کنه،و دیگران غافل از صحت و سقم مطلب شروع به راهپیمائی و تحصن میکنند،خدا خودش همه ما رو هدایت کنه.

    • بدون نام

      یکبار و برای همیشه تکلیف خود را در موارد هنر و موسیقی و رقص ووومشخص کنید یک بام و دو هوا نمیشود.

    • بدون نام

      بازم تکدیب و ختم ماجرا

    • مهدی

      استاندار خراسان جنوبی بخاطر دریافتهای مخفی از حقوق نجومی با لاپوشالی گفته خویش به هیچ وجه قصد استع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج