جاباما
۴۹۶۰۵۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ژاپن به درخواست «ترامپ» پاسخ منفی داد

توکیو اعلام کرد که درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای دسترسی بیشتر آن کشور به بازار خودروی ژاپن پذیرفتنی نیست و چنین درخواستی مخالف توافقاتی است که دو کشور پیش‌تر با یکدیگر داشته اند.

خبرگزاری ایرنا: توکیو اعلام کرد که درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای دسترسی بیشتر آن کشور به بازار خودروی ژاپن پذیرفتنی نیست و چنین درخواستی مخالف توافقاتی است که دو کشور پیش‌تر با یکدیگر داشته اند.
از زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شد فشارهای اقتصادی این کشور به ژاپن نسبت به قبل افزایش بیشتری یافته است.
واشنگتن که پیش تر خواستار کنترل نرخ «ین» پول ملی ژاپن شده بود حالا می گوید، شرکت های خودروساز آمریکا باید سهل تر و گسترده تر از قبل وارد بازار خودرو این کشور شوند.
دولت آمریکا با طرح این مساله در سازمان تجارت جهانی خواستار آن شده است که در این زمینه فشار بر توکیو افزایش یابد اما «یوشیهیدا سوگا» به شدت با این اقدام مخالفت کرده است.
دولت آمریکا در کنار بازار خودرو ژاپن، مدعی شده است که دولت این کشور یارانه هایی را در بخش کشاورزی اختصاص می دهد که این باعث می شود تا ژاپن از قدرت برتری در صادرات محصولات کشاورزی برخوردار شود و باید در این زمینه نیز کنترل صورت گیرد.
«سوگا» بر اساس گزارش روز شنبه روزنامه «ژاپن تودی» گفت که بر خلاف اظهارات مقام های آمریکایی و شکایت این کشور به سازمان تجارت جهانی، ژاپن بر روی خودروهای وارداتی آن کشور مالیاتی در نظر نمی گیرد و پیش از این بازارش را به روی خودروسازان آمریکا باز کرده است و تکرار دوباره این درخواست معقول نیست.
وی طرح این مساله در سازمان تجارت جهانی را تلویحا نادرست دانست و تاکید کرد که موضوع باید بین دو کشور مورد رایزنی قرار گیرد و حل و فصل شود.
آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی هم در خصوص مالیات و تعرفه های بازار ژاپن، ‌موضوع را در سازمان تجارت جهانی طرح کرد، اما این بار فشارها را بیشتر کرده است.
قرار است بزودی «تارو آسو» معاون نخست وزیر و «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در اجلاس مشترک اقتصادی دو کشور در این باره بحث و تبادل نظر کنند.
طرح های زیربنایی، انرژی، خودرو، ‌مالیات بر فرآورده ها، صادرات و محصولات کشاورزی و سرمایه گذاری خارجی از جمله محورهایی است که دو کشور در اجلاس اوایل ماه آینده میلادی درباره آن گفت وگو خواهند کرد.

ترامپ می گوید که شمار خودروهایی که از آمریکا به ژاپن صادر می شود بسیار محدود و کم است و ژاپن باید با باز کردن بازار خود به این شرکت ها کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج