جاباما
۴۹۴۹۹۸
۲۰ نظر
۵۰۰۵
۲۰ نظر
۵۰۰۵
پ

روحانی: از آرامش به گشایش رسیده ایم

روحانی: با ایجاد آرامش به گشایش دست یافتیم و درهای حرکت به سمت پیشرفت به روی ملت ایران گشوده شده است و راه تعامل با جهان در بخش اقتصادی به روی ملت‌مان باز شده است.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار صمیمی با جمعی از مردم و نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان خراسان رضوی، با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در زمینه اقتصادی، گفت: دنیا در شرایط فشار، تحریم و سختی‌ها، رشد مثبت اقتصادی و کاهش تورم را در ایران آشکارا مشاهده کرد.

وی با اشاره به این‌که «علت روی آوردن دشمن به سلاح تحریم، احساس ضعف در اقتصاد ایران بود»، خاطر نشان کرد: اگر برآیند اقتصادی کشورمان در سال‌های اخیر، همچنان اتکاء به صادرات نفتی و واردات انبوه کالای خارجی بود، بدیهی است که دشمنان برای رسیدن به مقاصدشان به فکر ادامه اعمال تحریم و فشار می افتادند، بر میز مذاکره حاضر نمی‌شدند و نهایتا در همان مرجعی هم که قطعنامه و تحریم علیه ملت ما تصویب کرد، مجبور به لغو آن‌ها نمی‌شدند.

وی افزود: اما زمانی که دنیا مشاهده کرد که در دوران تحریم، توانستیم روی پای خود بایستیم و در تمام بخش‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی رشد مثبت اقتصادی ایجاد کنیم و وقتی جهان دید که می‌توانیم با همت مردم، تورم افسار گسیخته را مهار کنیم و تلاش ملت و دولت یازدهم را در این زمینه مشاهده کرد، متوجه شد که تحریم بی‌فایده است.

رییس‌‌جمهور با تأکید بر این‌که «امروز در سایه آرامش و ثبات بازار توانسته‌ایم به گشایش دست یابیم»، گفت:‌ در سایه ایجاد آرامش در بازار و تلاش مردم، به گشایش، توافق و تعامل با جهان رسیدیم و این تعامل، ناشی از همراهی مردم و راهنمایی‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر نمی‌توانستیم در جامعه، اقتصاد، بازار ارز، قیمت کالا و ارزش پول ملی آرامش ایجاد کنیم امروز نمی‌توانستیم به شرایطی برسیم که گشایش‌های مختلف را تجربه کنیم.

وی افزود: با ایجاد آرامش به گشایش دست یافتیم و درهای حرکت به سمت پیشرفت به روی ملت ایران گشوده شده است و راه تعامل با جهان در بخش اقتصادی به روی ملت‌مان باز شده است.

روحانی با اشاره به افزایش جذب سرمایه خارجی در استان خراسان رضوی، گفت: بدون تردید اگر در داخل کشور مردم به سمت سرمایه‌گذاری داخلی گرایش نشان نمی‌دادند و رونق اقتصادی توسط مردم بوجود نمی‌آمد، خارجی‌ها هم از سرمایه‌گذاری در کشورمان استقبال نمی‌کردند؛ لذا سرمایه‌گذاری داخلی ما باعث شده که سرمایه خارجی نیز وارد کشورمان شود.

وی با بیان این‌که «امروز توانسته‌ایم حق ملت ایران را به کرسی بنشانیم»، اظهار داشت: شاید کسی باور نکند که حل ابهام آفرینی ها در موضوع پی‌ام‌دی چه کار بزرگی بوده است. عمده فشارها ، تحریم‌ها و قطعنامه‌های ظالمانه بر مبنای پی‌ام‌دی، به کشورمان اعمال شد و بر این اساس پرونده عظیمی را در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، علیه کشورمان تشکیل داده بودند و صدها ابهام و سوال در این زمینه مطرح کرده بودند که بسیاری از کارشناسان و متخصصین، اذعان می‌کردند تا دو دهه هم امکان ندارد بتوان به این سوال‌ها پاسخ‌ داد.

وی افزود: همه تلاش ما بر این بود که بتوانیم پایه و اساس تحریم و ظلم به ملت ایران را کنار بگذاریم و زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که تمام مسایل گذشته هسته‌ای ایران پایان یافته است و هیچ سوالی نسبت به گذشته این فعالیت‌ها وجود ندارد، این به معنای بزرگترین پیشرفت فنی، حقوقی و سیاسی برای ایران در برابر جهان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و این گشایش‌ها در سایه ایجاد آرامش، حضور بانشاط و اراده مردم، حاصل گردید.

رییس‌ جمهوری تمام دستاوردهای دولت یازدهم را متعلق به ملت ایران و در سایه تلاش آنان دانست و اظهار داشت: اگر ملت بزرگ ایران، آرامش و گشایشی بزرگ را با استقامت خود و تلاش فرزندانش ایجاد کرده، مگر می‌شود کسی از این موضوع ناراحت باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی باورم شد....!!!

    • جوان باغیرت ایرانی اما بی کار افسرده

      پس چرا مردم لمس نمیکنن این گشایش هارو،تورم که بی داد میکنه چرا، حتما تورم مد نظر شما مسولین زحمت کش با تورمی که مردم باهاش دست به گریبانن فرق میکنه،حال خوبه به شما رای دادیم اینه وضع، اگه تندروها به ریاست جمهوری میرسیدن وضع چه بود، خدایا به حال ما بنگر!!

    • افشین

      معلوم نیست آقای روحانی از کدوم گشایش حرف میزنه؟اگه منظورش گشایش تو حقوق ومزایای مدیرا ودولتیها ورانت خورها وچپاول کنندگان بیت الماله که راست میگه.اگه منظورش توی زندگی مردمه که شوخی میکنه وبیشتر جوکه.وخودش هم خندش میگیره.از باب تعامل با کشورها هم که ماشالله دیگه کشوری نیست که به ما توهین نکرده باشه ،جوابش رو هم که کسی نداده.فقط در جواب توهین ها میخندن.واقعن بعضی وقتا آدم به ایرانی بودن بعضی ها شک میکنه.والله آمریکاییها با همه شرارتشون در مواجهه با دیگر کشورها با هم متحدن.ما که شیعه ومسلمونیم.!!!!

    • بدون نام

      پس کو؟؟؟؟؟
      نکنه من جای دیگه ای خارج ازایران زندگی میکنم این آرامش وگشایشهایی که شمامیگیدرونمیبینم

    • بدون نام

      واقعا الان توگشایشیم؟؟؟
      خداراشکرمن همش فکرمیکردم ازگشایش هم مثل تورم عبورکردیم.بازهم خداراشکر
      حالاکه به گشایش رسیدیم شمادیگه لطف کن دوربعدکاندیدنشو چون دیگه زیادی هم به گشایش برسیم خطرناکه برواستراحت کن

    • بدون نام

      گشایش تمام شد الان وقت رهاییه که میشه روحانی بای بای

    • بدون نام

      البته گشایش برای یه عده خاص بوده

    • بدون نام

      آره به گشایش رسیدیم اما گشایش یه جایی که اگه بگم نظرم درج نمیشه.

    • محمد

      آقای روحانی کلیدتان فقط قفل ها ی جیبهای خودتان واطرافیان دزدتان راکه هشت سال احمدی نژادقفل کرده بود بازکرد

    • بدون نام

      اقای روحانی مابیکاراوبی پولا چیزی هس نکردیم ...والاه این شب عید بدترین وغم انگیزترین شبه ماایرانیا شده اون موقعها قبلنا عید که میشدسبزی پلو باماهی میخوردن الان ماکارانی باسویا من هرکی میبینم غمگینووپکره اخه چرا چرااااااا؟؟؟؟؟؟؟

    • محمد

      البته من به اقای روحانی حق میدم علت داره اونم اینه که وقتی رییس جمهور ما و اعضای دولت همگی جزو قشر سرمایه داران مملکت هستند هیچ نوع گرانی و فقر و بیکاری و بی پولی حس نمیکنن و تمام این مسائل براشون بیگانه است و قائدتا حقوق ماهی 40 تا 80 م هم براشون امری عادی امیدوارم به درد مردم دچار بشن تا بفهمن زندگی با حقوق ماهی 1 م چقدر مشکه حالا این در خوشبینانه ترین حالتشه اونایی که بیکارن بماند .
      و لعنت اله علیه قوم الظالمین

    • علی

      نمردم و معنی گشایش و دیدم والله این گشایش بیشتر سگ دو ...

    • شاهد

      شرم بر فرد دروغگو کدو گشایش دارم زندگی پس میدهم اقای روحانی شما......
      کدام اسایش کدام گشایش
      کلید پس کو مردم دقت کنید باشعار گول نخورید

    • بدون نام

      اینقدر به شعور مردم توهین نکنید درواقع از تنش به بن بست رسیده ایم.

    • بدون نام

      شما کاملا درست میفرمایید

    • بدون نام

      آره تو دوستای لاکچریت رسیدید دیگه ما مردم که نه هروزم ضعیف تر از قبل .

    • بدون نام

      مردم هوشیار باشید .

    • بدون نام

      ۳ سال و نیم مردم رو گول زدی با برجام .

    • بدون نام

      کجا به گشایش رسیدی؟؟؟

    • بدون نام

      روحانی فقط بروووو جون مادرت فقط تمومش کن برووووو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج