۴۹۳۳۳۴
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

انتظار ما از حداقل مزد بیش از یک میلیون است

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به نرخ سود بالای تسهیلات بانکی گفت: اگر دولت برای کارفرمایان تسهیلات بانکی در نظر بگیرد بخشی از افزایش دستمزد کارگران را جبران خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به نرخ سود بالای تسهیلات بانکی گفت: اگر دولت برای کارفرمایان تسهیلات بانکی در نظر بگیرد بخشی از افزایش دستمزد کارگران را جبران خواهد کرد.

ابوالفضل فتح الهی ـ اظهارکرد: دستمزد کارگران همیشه در گروی تصمیم‌گیری شورای عالی کار بوده و متاسفانه در طول ۳۵ سال اخیر رشد منطقی خود را نداشته است.

وی افزود: دستمزد کارگران در مقایسه با سایر دستمزدهایی که در کشور پرداخت می‌شود جزو حداقل‌ها قرار دارد و همین امر آسیب زیادی به لحاظ معیشتی به کارگران وارد می‌کند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به رقم نهایی سبد معیشت خانوارهای کارگری اظهار کرد: در کارگروه تخصصی مزد با استفاده از آمار مراکز رسمی و معتبری همچون بانک مرکزی، مرکز آمار ایران و انستیتو تغذیه به عدد دو میلیون و ۴۸۸ هزار تومان برای سبد هزینه خانوار رسیدیم و معتقدیم که این مبلغ حداقل رفاه و تغذیه لازم برای زندگی کارگران است تا بتوانند زنده بمانند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان از حالا برای دستمزد کارگران رقم و عددی مشخص کرد، ادامه داد: ارقامی که جسته گریخته در خصوص رقم دستمزد اعلام می‌شود حدس و گمان شخصی است و هنوز به رقم خاصی نرسیده‌ایم.

فتح الهی متذکر شد: قطعا انتظار ما برای حداقل مزد بیش از یک میلیون تومان است چون رقم سبدی که برای هزینه معمول زندگی خانوار سه و نیم نفره کارگری به دست آمده دو میلیون و ۴۸۸ هزار تومان است و خط فقر اعلامی هم بیش از سه میلیون تومان است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار که در برنامه رادیو اقتصاد سخن می‌گفت، با تاکید بر لزوم حمایت دولت از کارفرمایان در جریان تعیین دستمزد، ‌ خاطرنشان کرد: تورم انتظاری که دولت در سال آینده به آن رسیده ۸ درصد است که با در نظر گرفتن نرخ کارمزدهای بانکی پیشنهاد ما به دولت این است که وام و تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد برای کارفرمایان پیش‌بینی کند. اگر دولت کارفرمایان را به لحاظ مالی مورد حمایت قرار بدهد بخشی از تصویب افزایش حداقل مزد از این طریق جبران می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تیمور

      ما که نفهمیدیم شما وکیل مدافع کارگران هستید یا کارگران......متاسفانه اوضاع کارفرمایان هر چه بهتر باشد خیلی فرقی به حال کارگران نمیکند....

    • کارگر

      نه همون 900 هزار ت کافیه یه میلیون زیاده...

    • یا سین

      زیاد خودتون را به زحمت نیندازید مگر کارگر را آدم به حساب میاورید؟

    • بدون نام

      خسته نباشید از این جلساتی که میزارید و شیرینی و میوه نوش جان میکنید اولین جلسه اکه یادتون باشه 3200000تومن خط فقر اعلام کردید الان رسیده به 2400هنوز 15 روز وقت داریم تا عید گمانه زنیها تا 1000000تومان رسید بعد اخرشم میه850000تومن متشکریم خسته میشید بخودتون فشار نیارید

    • بدون نام

      عامو خیلی به خودتون فشار نیارین دیسکتون پاره میشه همون صد تومن رو شما اضاف میکنین دیگه این همه دکون هم برا خودتون نگیرین

    • بدون نام

      ۲/۴۰۰حداقل حقوقی است که کارگران برای زنده ماندن بهش احتیاج دارن ولی ما چون نمی تونیم اونقدر حقوق بدیم همون ۸۰۰تومن به اضافه ده درصد نرخ تورم هم میذاریم روش برای سال بعد دیگه کارگرها خودشون یه جوری زنده بمونن .نتیجه جلسه پایانی ،واقعا خسته نباشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج