جاباما
۴۹۳۱۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سلاخی شیرها در قفس دورتموند، آوار دیوار زرد بر سر لورکوزن؛

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا

هفته بیست و سوم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به این هفته از مسابقات

وبسایت نود: هفته بیست و سوم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به این هفته از مسابقات

هفته بیست و سوم بوندس لیگا با اتفاقات مهمی همراه بود. توقف لایپزیگ، پیروزی قاطع بایرن مونیخ و شکست خُرد کننده بایر لورکوزن مقابل بوروسیا دورتموند از جمله مهم ترین رویدادهای این هفته بود که منجر به افزایش فاصله در صدر جدول شد. ۳۶ گل طی ۹ بازی هفته ۲۳ به معنای پُر گل ترین هفته بوندس لیگا تا به این جای فصل است. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به وقایع هفته بیست و سوم بوندس لیگا

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا

بوروسیا دورتموند ۶-۲ بایر لورکوزن

در روزی که دورتموند بسیار آماده به نظر می رسید، درخشش ستاره هایی همچون پیر امریک اوبامیانگ (۲ گل)، عثمان دمبله (یک گل و یک پاس گل) و کریستین پولیسیچ (یک گل و یک پاس گل) موجب شد تا شیرها در قفس وستفالن گرفتار شوند. حتی یک گل و یک پاس گل وندل هم نتوانست لورکوزن بحران زده را از شکست نجات بدهد و سرانجام مسئولان باشگاه لورکوزن پس از این بازی، روگر اشمیت را برکنار کردند.

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا

بایر لورکوزن از فصل ۰۶-۲۰۰۵ بیشترین تعداد پیروزی را نسبت به سایر تیم ها در خانه دورتموند داشت. جالب این که اولین حضور روگر اشمیت در بوندس لیگا با پیروزی ۲-۰ مقابل دورتموند در ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک توأم گردید و پایان تراژیک وی با لورکوزن در بوندس لیگا نیز با همین شکست ۶-۲ بود. نتایج لورکوزن در فصل جاری بوندس لیگا، بدترین نتایج طی ۱۰ فصل اخیر است و کسب فقط ۳ برد طی ۹ بازی اخیر، عملاً چاره ای برای مسئولان باشگاه جز اخراج اشمیت باقی نماند. تعداد باخت های لورکوزن تا پایان هفته ۲۳ به عدد ۱۱ رسید و از ۱۰ باخت «ورکسلف» در کل فصل گذشته بوندس لیگا تجاوز کرد.

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا

بوروسیا دورتموند روزهای خوبی را سپری کرده و در این دیدار توانست به سومین برد پیاپی دست یابد. شاگردان توماس توخل در فصل جاری بوندس لیگا نتوانسته بودند به چنین موفقیتی برسند. بدین ترتیب زنبورها به رکورد ۳۲ بازی خانگی پیاپی بدون باخت در بوندس لیگا دست یافتند. دورتموند با ۱۲ گل زده طی ۳ بازی اخیر و با توجه به توقف لایپزیگ، کاملاً به نایب قهرمانی لیگ امیدوار شده است. آنها در سال ۲۰۱۷ بعد از بایرن، بهترین نتایج را در فوتبال آلمان به دست آورده اند.

رقابت گلزنی پیر امریک اوبامیانگ و روبرت لواندوفسکی نه تنها در فصل جاری بلکه در کل رقابت های چند فصل اخیر بوندس لیگا نیز جالب توجه است. مجموع گل های اوبامیاگ در تاریخ بوندس لیگا به عدد ۷۵ رسیده و با توجه به عدم گلزنی لواندوفسکی در هفته ۲۳، عملاً مهاجم گابونی دورتموند با یک گل از «لوا گل» پیشی گرفت. در جدول گلزنان این فصل نیز اوبامیانگ و لواندوفسکی به ترتیب ۲۱ و ۱۹ گل به ثمر رسانده اند.

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا

نیمکت نشینی چیچاریتو، یولیان برانت و کریم بلعربی از تصمیمات عجیب روگر اشمیت بود در حالی که آدمیر محمدی و کوین فولاند زوج خط حمله لورکوزن را تشکیل دادند. بازگشت وندل و چارلز آرانگیز به ترکیب اصلی «ورکسلف» جالب توجه بود هر چند که روگر شمیت در اواخر نیمه اول و به علت نمایش ضعیف تیمش ترجیح داد تا آرانگیز را خارج کرده و بلعربی را به میدان بفرستد.

مصدومیت مارکو رویس در این بازی، بدترین اتفاق ممکن برای هواداران دورتموند بود. ماریو گوتسه نیز برای هفتمین بازی پیاپی به علت بیماری متابولیکی به میدان نرفت. کریستین پولیسیچ که به جای وی راهی زمین شد، یک گل زد و یک پاس گل داد.

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا

عثمان دمبله در ۱۴ گل دورتموند طی فصل جاری، مشارکت مستقیم داشته که شامل ۸ پاس گل و ۶ گل زده می شود. پیر امریک اوبامیانگ نیز برای پنجمین بار در فصل جاری بوندس لیگا، «دو گُله یا brace» کرد. همچنین اوبامیانگ برای اولین بار در بوندس لیگا توانست طی دو بازی پیاپی، «دو گُله» نماید. وی تنها ۴ گل دیگر تا رسیدن به تعداد گل های خود در فصل گذشته لیگ فاصله دارد.

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا


کلن ۰-۳ بایرن مونیخ

در روز درخشش اسپانیایی ها، خاوی مارتینز گل زد و خوان برنات نیز علاوه بر گشودن دروازه حریف، یک پاس گل به فرانک ریبری تمام نشدنی داد تا بایرن مونیخ به یک پیروزی دیگر دست یابد. توماس مولر با دادن یک پاس گل و ارائه یک بازی خوب، ثابت کرد کرد که در حال بازگشت به اوج دوران آمادگی قرار دارد. توماس کسلر دروازه بان قدیمی کلن یکی از ضعیف ترین بازیکنان بازی بود و اشتباهات بزرگی را مرتکب شد.

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا

بایرن مونیخ طی ۱۳ سفر اخیر به کلن صاحب ۱۰ پیروزی شده و آخرین شکست باواریایی ها در ورزشگاه راین انرگی به سال ۲۰۱۱ مربوط می شود. کلن در این بازی برای اولین بار در فصل جاری بوندس لیگا، طعم تلخ شکست خانگی را چشید. جالب این که شاگردان پیتر اشتوگر که قبلاً فقط ۶ گل را در بازی های خانگی این فصل لیگ دریافت کرده بودند، در این بازی به اندازه نصف مجموع دوازده بازی خانگی قبلی، گل خوردند.

کلن طی ۴ بازی اخیر فقط ۲ امتیاز گرفته ولی نتایج کلن تا این جای فصل، بهترین وضعیت این تیم طی ۲۰ سال اخیر محسوب می شود.

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا

در حالی که همگان منتظر گلزنی روبرت لواندوفسکی و آنتونی مودست بودند، پای هیچ کدام از این دو بازیکن به گل باز نشد. مودست (که تقریباً ۵۵% گل های کلن را در این فصل به ثمر رسانده)، هر گاه طی ۱۰ بازی آخری که موفق به گلزنی نشده، تیمش نیز به پیروزی دست پیدا نکرده است. بایرن طی ۵ بازی اخیر ۲۱ گل به ثمر رسانده است.

غیبت یوناس هکتور به علت محرومیت، ضربه بزرگی را به کلن وارد کرد و زیمون سولر جانشین وی نتوانست بازی خوبی را برای بزهای نر انجام دهد. کینگزلی کومان و داگلاس کاستا برای اولین بار در کنار یکدیگر وارد ترکیب اصلی بایرن شدند.

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا

۷۵% مالکیت توپ برای بایرن، ۶۶۷ پاس سالم بایرن در مقابل ۱۷۴ پاس سالم کلن! تیاگو آلکانتارا و فیلیپ لام به ترتیب با ۱۰۸ و ۱۰۰ پاس سالم، آمار عجیبی را بر جای گذاشتند. عجیب تر این که همه بازیکنان بایرن به جز فیلیپ لام، در این بازی به سوی دروازه کلن شوتزنی کردند!

فرانک ریبری برای صد و نهمین بار طی یک بازی رسمی با پیراهن بایرن مونیخ گلزنی کرد تا با رکورد پل برایتنر برابر شود. بدین ترتیب ریبری دوازدهمین گلزن برتر بایرن در تاریخ بوندس لیگا شد. ۷ گل بایرن مونیخ در فصل جاری توسط مدافعان به ثمر رسیده شده است. خاوی مارتینز برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۵ و خوان برنات نیز برای اولین بار از ژانویه ۲۰۱۵ برای باواریایی ها گلزنی کردند. بایرن تاکنون ۱۶ گلزن متفاوت در فصل جاری داشته است.

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا


آگزبورگ ۲-۲ لایپزیگ

این بار تیمو ورنر گل زد و امیل فورسبرگ پاس گل داد اما شرقی ها مقابل آگزبورگ و گلزنی مارتین هینترگر غافلگیر شدند تا امتیازات بازی تقسیم شود. تیمو ورنر طی ۲۲ بازی برای لایپزیگ ۱۴ گل زده در حالی که طی ۹۵ بازی برای اشتوتگارت، ۱۴ گل به ثمر رسانده بود!

کوین دانزو اتریشی با ۱۸ سال و ۱۶۵ روز، به عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاه آگزبورگ و برای اولین بار با پیراهن این تیم در بوندس لیگا به میدان رفت آن هم به عنوان یار ثابت و از قضا بسیار عالی بازی کرد. آگزبورگ فقط ۲ شوت داخل چارچوب زد که هر ۲ شوت گل شد! ماروین هیتز صدمین بازی بوندس لیگایی اش را تجربه کرد و گل زیبای کونستانتینوس استافیلیدیس، نخستین گلی بود که لایپزیگ از طریق شوت های راه دور دریافت می کرد.

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا


ماینتس ۱-۱ وولفسبورگ

در روز بازگشت یونس مالی به ورزشگاه اوپل آرنا و تقابل با تیم سابقش، نتیجه تساوی رقم خورد. گل ماریو گومز تنها ۴ دقیقه بعد توسط جان کوردوبا پاسخ داده شد. از ۵ تقابل اخیر این دو تیم، ۴ بازی مساوی شده است. اولین حضور آندریس یونکر روی نیمکت گرگ ها پس از برکناری والرین اسماعیل، حاصلی جز تساوی نداشت. لوئیز گوستاوو برای صدمین بار با پیراهن وولسفبورگ در بوندس لیگا به میدان رفت.

زمانی که آندریس یونکر در ۵ بازی روی نیمکت بایرن مونیخ نشسته بود، ماریو گومز در هر ۵ بازی گلزنی کرد و حالا در نخستین بازی یونکر روی نیمکت وولفسبورگ نیز، شاهد گلزنی گومز بودیم! (۱۴۵ گل طی ۲۵۸ بازی در بوندس لیگا برای ماریو گومز)

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا


وردر برمن ۲-۰ دارمشتات

در روزی که تورستن فرینگر به برمن بازگشت و مقابل تیم سابقش قرار گرفت، شاگردان وی شکست دیگری را متحمل شدند تا به سقوط نزدیک و نزدیک تر شوند. مکس کروزه ستاره برمن طی ۱۵ دقیقه انتهای بازی، دو گل را درون دروازه نیلوفرها قرار داد تا وردر برمن برای اولین بار از دسامبر ۲۰۱۴ به ۳ برد پیاپی دست یابد. یازدهمین باخت پیاپی دارمشتات در بیرون خانه و عدم گلزنی طی ۵ بازی اخیر بیرون خانه!

مصدومیت و تعویض زودهنگام الکساندر یونوزوویچ و کلمنس فریتس دو هافبک کلیدی برمن، بدترین اتفاق برای شاگردان الکس نوری بود. هوئر فرناندز دروازه بان پرتغالی دارمشتات برای اولین بار به عنوان یار ثابت در بوندس لیگا به میدان رفت. مکس کروزه نهمین پنالتی اش را در بوندس لیگا گل کرد تا رکورد ۱۰۰% گل کردن ضربات پنالتی را در اختیار داشته باشد.

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا


هوفنهایم ۵-۲ اینگولشتات

زینشایمی ها با درخشش سباستین رودی (یک گل و یک پاس گل)، آدام ژالای (۲ گل) و آندری کراماریچ (یک گل و یک پاس گل) موفق شدند تا شانتزر را تحقیر کرده و رکورد شکست ناپذیری خانگی هوفنهایم و رکورد شکست ناپذیری مقابل اینگولشتات را همچنان حفظ کنند.

۱۲ گل هوفنهایم توسط بازیکن های تعویضی به ثمر رسیده است. کراماریچ به عنوان تعویض طلایی هوفنهایم در این مسابقه، جریان بازی را متحول کرده و علاوه بر گلزنی، یک پاس گل هم داد. پنجمین «دو گله» ژالای در تاریخ بوندس لیگا و گلزنی رودی طی ۲ بازی پیاپی برای اولین بار

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا


بوروسیا مونشن گلادباخ ۴-۲ شالکه

در روزی که فابین جانسون دو گل برای گلادباخ زد، مادیان ها شکست سنگینی را به شالکه تحمیل کردند. جالب این که دو تیم برای صدمین بار طی یک بازی رسمی با یکدیگر دیدار کردند و باید چند روز دیگر، دوباره به مصاف هم بروند ولی این بار در رقابت های لیگ اروپا

گلادباخ طی ۶ بازی نیم فصل دوم، صاحب ۵ برد شده در حالی که شالکه با یک برد، اوضاع خوبی ندارد و بدترین فصل آبی های اشرافی طی ۱۸ سال اخیر را شاهد هستیم. فابین جانسون موفق شد برای دومین بار در بوندس لیگا «دو گُله» کند و پس از ۱۴ بازی، گلزنی نماید. نبیل بن طالب نیز نخستین گل از طریق پنالتی را در بوندس لیگا به ثمر رساند.

توبیاس اشتروبل در صدمین بازی بوندس لیگایی اش، یک پاس گل داد ولی اریک ماکسیم شوپو موتینگ در دویستمین بازی بوندس لیگایی، تجربه تلخی داشت. تیموته کولودژیچاک مدافع فرانسوی گلادباخ برای اولین بار در بوندس لیگا به میدان رفت. هر گاه اسکار ونت طی ۱۰ بازی آخری که برای گلادباخ گلزنی کرده، این تیم پیروز شده است!

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا


آینتراخت فرانکفورت ۱-۲ فرایبورگ

دو گل فلورین نیدرلشنر باعث شد تا تک گل برنیمیر هرگوتا خنثی شده و روزهای تلخ فرانکفورت در سال ۲۰۱۷ ادامه یابد. نیدرلشنر سیصدمین گل فرایبورگ در بازی های بیرون خانه را در تاریخ بوندس لیگا به ثمر رساند.

عقاب ها طی ۷ بازی اخیر مقابل فرایبورگ فقط یک بار پیروز شده اند. چهارمین باخت پیاپی فرانکفورت رقم خورد تا سهمیه اروپایی مردان نیکو کوواچ به خطر بیافتد. ماکوتو هاسبه در این بازی توانست از رکورد تعداد بازی های یاسوهیکو اوکودرا عبور کرده و بالاترین تعداد بازی یک ژاپنی در تاریخ بوندس لیگا را به نام خویش به ثبت برساند.

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا


هامبورگ ۱-۰ هرتا برلین

اولین گل بوندس لیگایی آلبین اکدال موجب پیروزی ارزشمند شُرت قرمزها شد و ششمین بازی پیاپی بدون باخت هامبورگ در خانه رقم خورد. هرتا طی ۱۱ بازی اخیر بیرون خانه فقط یک بار پیروز شده است.

وداد ایبیشویچ در این بازی برای دویست و پنجاهمین بار در بوندس لیگا به میدان رفت. تعداد موقعیت های گل نیکولای مولر (۴) از کل تعداد موقعیت های گل یاران هرتا برلین بیشتر بود. جالب ترین نکته بازی تقابل بین بابی وود و جان بروکس دو ملی پوش آمریکایی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

خواندنی‌های هفته بیست و سوم بوندس لیگا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج