جاباما
۴۹۲۲۶۱
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

ویلدرز، اردوغان را «سردمدار فاشیسم اسلامی» خواند

گرت ویلدرز، رهبر حزب راست‌گرای افراطی "آزادی" هلند با حمله به رجب طیب اردوغان، او را "سردمدار فاشیسم اسلامی" خوانده و اعلام کرد قصد دارد در هفته‌های آینده با ارائه طرحی سفر تمامی اعضای کابینه دولت ترکیه به هلند را ممنوع اعلام کرده و جلوی تبلیغ آنها برای همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه را بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: گرت ویلدرز، رهبر حزب راست‌گرای افراطی "آزادی" هلند با حمله به رجب طیب اردوغان، او را "سردمدار فاشیسم اسلامی" خوانده و اعلام کرد قصد دارد در هفته‌های آینده با ارائه طرحی سفر تمامی اعضای کابینه دولت ترکیه به هلند را ممنوع اعلام کرده و جلوی تبلیغ آنها برای همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه را بگیرد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گرت ویلدرز امروز (یکشنبه) در گفتگو با خبرنگاران خارجی اظهار کرد: رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه سردمدار "فاشیسم اسلامی" است.

او دولت هلند را از بابت ممنوع اعلام نکردن تصمیم وزیر خارجه ترکیه برای برگزاری تجمعی تبلیغی در شهر روتردام هلند در حمایت از اصلاحات قانون اساسی ترکیه را مورد انتقاد قرار داده و آن را یک دولت "ضعیف" خواند.

رسانه‌های هلند پیشتر گزارش دادند، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه برای برگزاری یک تجمع در شهر روتردام به منظور حمایت از رای مثبت به اصلاحات قانون اساسی ترکیه در همه‌پرسی، برنامه‌ریزی کرده است. هلند میزبان تعداد زیادی مهاجر ترکیه‌ای است.

مارک روته، نخست‌وزیر هلند این تجمع را «نامطلوب» خوانده و گفته که دولتش با این طرح همکاری نخواهد کرد.

این در حالی است که چند روز پیش میان آلمان و ترکیه نیز بر سر تجمع‌های تبلیغاتی مربوط به همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه تنش دیپلماتیک به وجود آمده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکی از سردمداران فاشیزم اسلامی

    • علوی

      این ویلدرز هر که باشد کار ندارم و به هیچ عنوان به چنین انسانها حتی اگر یک جمله درست هم گفته باشند احترام قائل نیستم، ولی آنچه حق باشد باید گفت و حرف حق را از هر کسی باید تایید کرد، حقیقت این است که فاشیست به ظاهر مسلمان برای اردغان چه قدر زیبنده است؟!

    • بدون نام

      اردوغان نه به فکر اسلامه و نه ترکیه فقط به فکر قدرته تا شرایط را برای چپاول آینده مهیا کنه.ما که دیگه خوب میدونیم چه خبره؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج