جاباما
۴۹۲۱۰۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بدهکاران منشا شایعات بانک سرمایه!

مدیرعامل بانک سرمایه علت اصلی رواج شایعه اخیر ورشکستگی این بانک را، فراخوان و تعیین تکلیف ۲۱ بدهکار کلان با بدهی ۵۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این افراد با قدرت مالی بالایی که دارند برای فرار از قانون این بار به رواج این شایعه متوسل شدند.

اقتصادآنلاین: مدیرعامل بانک سرمایه علت اصلی رواج شایعه اخیر ورشکستگی این بانک را، فراخوان و تعیین تکلیف ۲۱ بدهکار کلان با بدهی ۵۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این افراد با قدرت مالی بالایی که دارند برای فرار از قانون این بار به رواج این شایعه متوسل شدند.
محمدرضا خانی، مدیرعامل بانک سرمایه پس از بروز برخی شایعات مبنی بر ورشکستگی این بانک، امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و تاکید کرد: شایعات علیه بانک سرمایه از زمانی که این بانک، مبارزه با مفسدان و بدهکاران خود را آغاز کرد قوت گرفت.
وی گفت: عصر امروز آخرین مهلت معرفی و پرداخت و تعیین وضعیت معوقات ۲۱ بدهکار کلان بانک سرمایه تعیین شده است و بر همین اساس از اواخر روز چهارشنبه هفته گذشته اقدام به رواج برخی شایعات مبنی بر ورشکستگی بانک کردند.
وی افزود: تا سال گذشته شایعاتی پیرامون بانک سرمایه وجود نداشت زیرا بانک با مفسدان، کلاهبرداران و کاسبان کاری نداشت اما از زمانی که مبارزه با آنها آغاز شد اینگونه بی اخلاقی ها نیز شروع شده است. یک زمان بحث ادغام را پیش کشیدند و اعلام کردند که بانک سرمایه با بانک ملت ادغام می شود که مدیران هر دو آن را تکذیب کردند سپس از باب ورشکستگی وارد شدند این در حالی است که یک گروه بیرونی این گونه کارها را انجام می دهند که در حال شناسایی هستند. خانی خاطر نشان کرد: با هماهنگی نهادهای نظارتی، دادستانی کل کشور و دادسرای پولی - بانکی تمام این افراد که ۱۱ سال فرار کردند احضار شدند تا تکلیف نهایی آنها روشن شود.
وی تعداد بدهکاران کلان بانک را ۲۱ نفر با بدهی ۵۵ هزار میلیارد ریالی اعلام کرد و افزود: بدهکاران کلان امروز را برای شایعه معیار قرار دادند زیرا آخرین مهلت و آخرین نفسشان خواهد بود. اما مشتریان بانک از این شایعه و شایعات شبیه به آن تاثیر نگرفته اند، این افراد کاسب که منافعشان به خطر افتاده فکر می کنند که مشتریان بانک باهوش نیستند این در حالی است که دیگر دوران شایعات به سر آمده است.
مدیرعامل بانک سرمایه اضافه کرد: مشتریان به بانک مراجعه کردند و پس از استعلام از بانک مرکزی و مشاهده اینکه موارد مطرح شده که شایعه ای بیش نیست و آثاری نداشته از آن گذشتند؛ اما ما همچنان منتظر شایعات بعدی هستیم و تصور نمی کنیم که شایعات تمام شده است. تا زمانی که مبارزه با فساد وجود دارد این شایعات همچنان ادامه داشته و شایعه سازی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه، بدهکاران بانک قبلا رقیب هم بودند اما هم اکنون رفیق هم هستند، زیرا یک فصل مشترک دارند و آن این است که نمی خواهند پول بانک را پس دهند، تاکید کرد: در بحث پیگیری وصول مطالبات تعدادی از بدهکاران بازداشت شدند که برخی از آنها بخشی از مطالبات را پرداختند و یا اینکه املاک مرغوبی را بانک معرفی کردند، البته این به آن معنا نیست که بخواهند به خواسته خودشان این کار را انجام داده باشند بلکه با فشارهای نهادهای نظارتی همچون وزارت اطلاعات، دادسرای پولی و بانکی، دادسرای کشور و ناجا صورت گرفته که بخشی به صورت نقد و یا املاک سهل البیع تحویل بانک داده شده است.
مدیرعامل بانک سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا پس از انعکاس شایعات چند روز اخیر منابعی از بانک خارج شده و یا خیر؟ افزود: عملکرد روزانه مهم است، روزانه منابعی به بانک وارد و از آن خارج می شود. در پایان روز گذشته عملکرد شعب ما مثبت بوده به عبارت دیگر ورود منابع جدید نسبت به خروج مثبت بود. همچنین تراز بانک نسبت به روز گذشته نیز با توجه به شایعه اثر مخربی نداشت.
خانی میزان مطالبات معوق بانک را ۷۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار میلیارد ریال از این رقم وصول شده و در دو ماهه اخیر ۵ هزار میلیارد ریال وصولی داشته ایم که ۳ تا ۴ هزار میلیارد ریال آن املاک مرغوب معرفی شده است که مشخصات آن را به دادسرای پولی و بانکی ارسال کردیم که مورد ارزیابی قرار گیرد و با بدهی بانک تهاتر شود.

وی درباره نحوه پرداخت سود در شعب بانک سرمایه تصریح کرد: سودی که همه بانک ها پرداخت می کنند به صورت علی الحساب است. پرداختی علی الحساب بانک سرمایه طبق شرایط بانک مرکزی انجام و سود قطعی در پایان بسته به عملکرد بانک اعلام می شود.

مدیرعامل بانک سرمایه آخرین راهکار نظام بانکی را اقدامات قضایی ذکر کرد و افزود: همه بانک ها در ابتدا از طریق مذاکره وارد می شوند و پس از آن به مرحله هشدار می رسند که ما تمام این اقدامات و راهکارها را انجام دادیم و پس از آن به برخی مهلت دادیم، پس از آن نیز با بررسی پرونده ها مشخص شد که پول های پرداختی در مسیر اصلی هزینه نشده، این در حالی است که این افراد پول بانک را پس نمی دهند. بر این اساس ما این موضوع را علنی کردیم؛ به همین دلیل نیز از مهر ماه نیز به دلیل اینکه مذاکراتمان با برخی افراد به نتیجه نرسیده بود نتایج عیان تر شد و شدت گرفت، در عین حال با بدهکارانی که پول بانک را پس بدهند کاری نداریم اما اگر پرداخت نکنند تحت تعقیب قرار می گیرند.
خانی با بیان اینکه بدهکاران کلان شرکت ها و اشخاص حقوقی هستند که پشت آنها افراد حقیقی قرار دارند، گفت: شرکت های صوری و کاغذی شکل گرفته و تعدادی اسامی را به عنوان هیات مدیره معرفی و مبالغی دریافت کرده اند که پول های ما دست آنها است و پس نمی دهند و این در حالی است که همین پول ها را بر علیه ما خرج می کنند.

وی با اعلام اینکه ۴ درصد مطالبات معوق نظام بانکی متعلق به بانک سرمایه است که زیاد نیست، تصریح کرد: بدهکاران بانکی نه فقط به بانک سرمایه بلکه به همه بانکها بدهکارند. از بدهکاران بانکی به سختی پول می‌گیریم و اگر املاکی از آنها دریافت نشود نمی توانیم مطالباتمان را وصول کنیم و سوخت می شود؛ این در حالی است که دادستانی اعلام کرده که بانکها می توانند املاک را هم به عنوان مطالبات دریافت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج