۴۹۱۶۰۰
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

صدا و سیما شائبه طرفداری یک جانبه ایجاد نکند

ستاد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و اولین انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز گذشته با حضور وزیر کشور آغاز به کار کرد.

روزنامه شرق: ستاد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و اولین انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز گذشته با حضور وزیر کشور آغاز به کار کرد.
در این مراسم كه علی‌اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور، محمد حسین مقیمی، قائم‌مقام وزیر کشور، فرهادی فرماندار تهران، محمود شاه‌نشین، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها و نمایندگانی از شورای نگهبان حضور داشتند، عبدالرضا رحمانی‌فضلی با اشاره به اهمیت هماهنگی میان اجرا، نظارت، تبلیغات، امنیت و پشتیبانی در انتخابات، گفت: «همه این موارد وقتی می‌تواند مؤثر باشد که در یک هماهنگی و هم‌افزایی کارها پیش رود». او با بیان اینکه سه انتخابات با فرایند متفاوت پیشِ‌رو داریم، افزود: «برگزاری این سه انتخابات مستلزم همکاری میان تمام دستگاه‌هاست که تا به امروز نیز هماهنگی خوبی میان شورای نگهبان با وزارت کشور، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با وزارت کشور و همچنین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برقرار است».
وزیر کشور با تأکید بر رعایت اخلاق و شئونات اسلامی و همچنین حفظ آبروی کاندیداها در ایام انتخابات گفت: «باید حرمت کسانی که خود را در معرض انتخابات قرار می‌دهند، حفظ شود. متأسفانه اخیرا شاهد برخی بداخلاقی‌ها از سوی کسانی که در امر انتخابات فعال هستند، بودیم که این موجب برخی نگرانی‌ها شده، اما وزارت کشور رصد خود را انجام خواهد داد». او با اشاره به مسئله امنیت در انتخابات گفت: «افتخار کشور ما این بوده که انتخابات همیشه در شرایط امن و مناسب برگزار شده و تاکنون هیچ‌گونه هزینه ناامنی نداده‌ایم که این را مدیون مردم و دستگاه‌های امنیتی هستیم».
رحمانی‌ فضلی با اشاره به ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات، عنوان کرد: «وزارت کشور می‌تواند بسترساز این حضور باشد و باید فضایی ایجاد کنیم که حق‌الناس رعایت شود و هر داوطلبی بدون پرداخت هزینه، خود را عرضه کند و مردم نیز بتوانند آزادانه انتخاب خود را انجام دهند. از امروز موضوع اقدامات، تبلیغات، تجمعات و سخنرانی‌ها کاملا کنترل خواهد شد و اگر از چارچوب قانون عدولی صورت گیرد، برخورد خواهیم کرد».
وزیر کشور، انتخابات را بهار احزاب دانست و گفت: «احزاب با عناوین مختلف وارد صحنه انتخابات می‌شوند و همه احزاب باید قانون را رعایت کنند و از همه عزیزان می‌خواهیم که به وزارت کشور مراجعه و مجوز بگیرند؛ در غیراین‌صورت جلوی فعالیت آنها گرفته خواهد شد».
جبهه‌های سیاسی باید مجوز بگیرند
همچنین وزیر کشور در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران گفت: «افرادی که از هم‌اکنون نامزدی خود را اعلام می‌کنند نباید در اماکن عمومی تبلیغات داشته باشند. ما این موضوع را به معاون سیاسی و استانداری‌ها ابلاغ کردیم و اگر چنین تبلیغاتی انجام شود، حتما با آن برخورد خواهیم کرد». عبدالرضا رحمانی‌فضلی عنوان کرد: «در این ایام جبهه‌هایی اعلام موجودیت داشتند که باید مجوز بگیرند؛ زیرا در غیر این ‌صورت اقدام آنها غیرقانونی است و با آن برخورد می‌شود».
او در پاسخ به این پرسش که آیا حضور افرادی که اعلام کاندیداتوری کردند، در صداوسیما قانونی است یا خیر، گفت: «اگر این حضور در چارچوب وظایف اداری و مسئولیت آنها باشد، بلامانع است، اما اگر تبلیغات باشد مدیران صداوسیما باید مانع آن شوند». وزیر کشور افزود: «قانون در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری تکلیف را روشن کرده است. در این زمینه کمیته تبلیغات تشکیل می‌شود و صداوسیما برنامه‌های انتخاباتی خود را باید به تأیید این کمیته برساند که وزیر کشور هم رئیس این کمیته است.
درباره اقدامات جاری صداوسیما نیز من جلسه‌ای با مدیران صداوسیما داشتم و تأکید کردم که انتخابات یک موضوع ملی است و صداوسیما نباید به‌گونه‌ای رفتار کند که شائبه طرفداری از نامزدی خاص در میان مردم ایجاد شود. از صداوسیما خواسته‌ایم این مسائل را رعایت کند. البته ما در وزارت کشور و شورای نگهبان بازرسی و نظارت هم داریم که اگر به مواردی برسیم که در صداوسیما یا نهادی دیگر خلاف بی‌طرفی عمل می‌شود، حتما تذکر دهند».

او درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: «شاید در بخشی از حوزه‌ها برای انتخابات شوراها، انتخابات الکترونیکی برگزار کنیم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صداوسیما همیشه بیطرف بوده و هست و همیشه طرف حق و مردم است

    • بدون نام

      شائبه .شائبه چیه دیگه ما ملت ایران هیچ امیدی به این صدا و سیما نداریم و اون رو بازوی تبلیغاتی برای تفکر اقلیتی تندرو و دستی کم رمق و ناتوان در تخریب تفکر غالب جامعه میدانیم

    • بدون نام

      وظیفه صیما وسدا همینه چون‌جیره خوار دلواپسانه

    • بدون نام

      مگر صدا سیما ریس جمهور انتخاب میکند چون ضعفها را میگوید مظلوم واقع شده است قائم موشک بازی قدغن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج