۴۹۱۳۱۴
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

بخشودگی دیرکرد وام‌های زیر ۱۰ میلیون‌ تومان

رئیس کل بانک مرکزی گفت:منابع مالی برای اجرای مصوبه بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان محدود است و اولویت فعلا با بخشودگی وام های زیر ۱۰ میلیون است.

خبرگزاری مهر: رئیس کل بانک مرکزی گفت:منابع مالی برای اجرای مصوبه بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان محدود است و اولویت فعلا با بخشودگی وام های زیر ۱۰ میلیون است.

ولی الله سیف، درخصوص حضورش در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث اجرای دقیق تبصره ۳۵ قانون بودجه دستورکار جلسه کمیسیون اقتصادی بود و بنده و همکارانم توضیحاتی درخصوص وضعیت بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به اعضای کمیسیون ارائه دادیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد:سیستم بانکی محدودیت های زیادی برای اجرای دقیق مصوبه بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان دارد به دلیل اینکه منابع مالی برای انجام این مهم محدود است.

وی افزود:ما ناگزیر شدیم دربخشنامه خود محدودیت هایی درخصوص بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی داشته باشیم،اما اولویت ها را در اجرا،کنترل می کنیم تا با آرامش مصوبه مذکور اجرایی شود.

سیف تصریح کرد:در جلسه امروز براین اساس تصمیم گیری شد که به بانک ها ابلاغ شودکه اولویت اول درخصوص مصوبه مذکور اجرایی شود و در این رابطه فرصت داده شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه منظور از اولویت اول چیست؟ گفت: این اولویت شامل بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی کمتر از ۱۰ میلیون تومان است و درصورتیکه دراین زمینه اقدامات لازم انجام شد،اجرای اولویت دوم در دستورکار قرار می گیرد.

اجرای مصوبه بخشش سود وجرایم دیرکرد وام ها در بانک های دولتی و بانک های دولتی واگذار شده به بخش خصوصی

سیف افزود:مصوبه بخشش سود وجرایم دیرکرد وام های بانکی در بانک های دولتی و بانک های دولتی واگذار شده به بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد:حجم کل پرونده هایی که مشمول مصوبه مجلس می شوند،شامل ۲۶ میلیون پرونده می باشد که بیانگر ۲۵۴ هزار میلیارد تومان است و سودهای این پرونده ها بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد تومان است، این در حالی است که منابع مالی در بدو امر برای این موضوع ۱۰ هزار میلیارد تومان درنظرگرفته شده و درحال حاضر کمتر نیز شده،بنابراین ناگزیر به اولویت بندی در این رابطه هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وام دار

      جالبه.یکی میخواد تسویه کنه میگن نمیشه سود ش راتااخرقسط باید پرداخت کنی.انوقت دارن میگن سودودیرکردبخشیده میشه اگر دروغ میگم.ازبانک مهراقتصادبپرسید.حرف هم میزنی میگن میخواستی وام نگیری.دیگه نمیدونه ازسودمااست که‌ به شما کارمند محترمبانک.حقوق میدن.لطفابامردم خوب صحبت کنید.

    • بدون نام

      حاجی من دو میلیون از بانک ملت خواستم وام بگیرم اونم عضو باشگاه هم بودم که از اونجا بهت تعلق گرفت نتونستم
      خدایا ما رو خوب کن
      باشه

    • بدون نام

      ۱_ اصل مسله دریافت سود و جریه تاخیر در پرداخت اقساط وام هر دو حرام هست و ربا حساب میشه .
      ۲_ بیشترین وامهای دریافتی از بانکها و موسسات خصوصی هست
      ۳_ وقتی هم به بانک مراجعه میکنیم بانک فقط جریمه ای که به جریمه تاخیر تعلق گرفته را میبخشه نه خبری از بخشش سود وام هست و نه بخشش کل جریمه تاخیر پرداخت اقساط .

    • محمدی

      با سلام جایزه خوش حساب ها که بدهی خود را به موقع پرداخت می کنند چیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من به جای اونها از همه خوش حساب ها و خودم تشکر می کنم !

    • امیر سابکزهی

      بسیار خوب .

    • بدون نام

      چو صد شد رسیدیم به ده

    • بدون نام

      مگه میشه از این دولت خیری هم به مردم برسه.اگه رسید اسمشو باید گذاشت معجزه قرن در ایران .یه سود خواستن ببخشن هرروز یه تبصره میدن آخرشم میگن ما توان ملی نداریم متاسفیم. ..

    • علی

      اگر زیر ده میلیونی ها سوادشان بخشید ه بسه آنموقع کمک کردید به قشرضعیف جامعه با تشکر.

    • علی ازبجنورد استان خراسان شمالی

      درخصوص بخشودگی جرایم دیرکرد وام به بانک ثامن شهرستان بجنورد رفتم تا برابر بخشنامه اصل وام پسرم راپرداخت نمایم،مسول بانک گفت بخشودگی دیرکرد شامل این بانک(ثامن الایمه)نمیشود.بخشنامه بانک مرکزی مربوط بهسایر بانکهاست غیرازبانک ثامن.خواهشن رسیدگی نمایید.چگونه ممکن است یک بام ودوهواباشد.متشکرم.

    • جلال

      این راه ترویج بد حسابی است

    • مدیونی سانسور کنی

      فقط به اعداد دیر کرد نگاه کنید 45000 میلیارد فقط دیر کرد + سودش دیگه چقدر هست اونوقت بانکها ننه من غریبم بالزی در میارن ما داریم ورشکست میشیم پول نداریم وام ازدواج بدیم+ ربا خواری و چاپیدن مردم بدست بانکها در ایران عادی شده خدایا این بانکها را خراب کن به سر خودشون

    • بدون نام

      من چندین مورد به بانک ملت بجنورد واسه تسویه حساب رفتم گفتن بخشودگی فقط 6درصد انجام میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج