جاباما
۴۹۰۷۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

وضعیت مالیاتی سرخابی ها بحرانی نیست

داورزنی: مهم تیم ملی است نه کی‌روش

معاون توسعه ور زش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: برای وزارت ورزش مهم تیم ملی فوتبال ایران است نه کارلوس کی روش.

خبرگزاری مهر: معاون توسعه ور زش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: برای وزارت ورزش مهم تیم ملی فوتبال ایران است نه کارلوس کی روش.

محمدرضا داورزنی در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج زنان جهان که شامگاه جمعه در تهران برگزار شد، ضمن خسته نباشید به برگزارکنندگان این رقابت ها در فدراسیون شطرنج گفت: البته تصمیم گیری برای میزبانی این رویداد خیلی دیر انجام شد، برای برگزاری چنین مسابقاتی حداقل باید پیش بینی های لازم از دو، سه سال قبل انجام شود اما فقط چند ماه قبل از اینکه من در وزارت ورزش مسئولیت معاونت وزیر را بر عهده بگیرم، با برگزاری مسابقات در ایران موافقت های نهایی انجام شد.

وی در این رابطه ادامه داد: بر همین اساس نگران بودم که سرعت به کیفیت میزبانی لطمه بزند اما انصافا دوستان مان در فدراسیون شطرنج میزبان سربلندی در مسابقات زنان جهان بودند. در مجموع باید از تمام عزیزانی که برای برگزاری این مسابقات زحمت شبانه روز متحمل شدند، تشکر کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در مورد کمک این وزارتخانه برای تامین هزینه های میزبانی مسابقات شطرنج زنان جهان تصریح کرد: طبیعتا تلاش وزارتخانه این بوده که مشکلی پیش نیاید. با وجود فرصت کمی که از زمان موافقت با میزبانی ایران تا آغاز مسابقات در کشورمان وجود داشت، دوستان کمک کردند تا شرایط برای میزبانی شایسته فراهم شود چند اسپانسر دست به دست هم دادند و از وزارت های ورزش هم کمک هایی شد اما در کل پشت فدراسیون را خالی نمی کنیم.

داورزنی برگزاری چنین مسابقاتی را در ایران خوب ارزیابی کرد و گفت: اینگونه میزبانی ها در توسعه دیپلماسی ورزش کشور تاثیر دارد این میزبانی ها کمک می کند تا کشورمان خیلی بهتر به جهان معرفی شود. وقتی طی دو، سه ماه چند میزبانی بین المللی داریم و تیم های مختلف به واسطه حضور در این رقابت ها به کشورمان سفر می کنند، بیانگر اوج امنیت در ایران است. خود تیم ها و ورزشکارانی که می روند و برمی گردند، پیام‌رسان کشورمان خواهند شد و دیگر نیازی به تبلیغ نداریم.

معاون وزیر ورزش در مورد بدهی های ۱۷۰، ۱۸۰ میلیاردی دو باشگاه استقلال و پرسولیس که هر چند گاهی منجر به مسدود شدن حساب بانکی این دو باشگاه می شود توضیح داد و گفت: در مورد بدهی مالیاتی سرخابی ها بحث هایی مطرح بود، در خصوص پرداخت مالیات بر حقوق و مالیات تکلیفی بحثی نداریم اختلاف نظر در مورد مالیات بر عملکرد است. دوستان ما در حوزه مالیاتی کشور، برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مالیات بر عملکرد در نظر گرفته اند و بحث ما هم در این همین مورد بود چون این دو باشگاه فعایت اقتصادی ندارند که مالیات بر عملکرد به آنها تعلق بگیرد.

وی در این رابطه افزود: در این زمینه صحبت های مفصلی انجام شد، وزیر ورزش هماهنگی های خوبی انجام داد. مسئولان مالیاتی کشور فرصتی را مشخص کردند تا دوستان مان در باشگاه پرسپولیس و استقلال به این موضوع رسیدگی کرده و به دنبال حل و فصل مالیاتی خود باشند. به هر حال این اقدام هر چه بهتر انجام شود مشکل برطرف می شود البته ظرف یکی، دو ماه آینده بحث خیلی بحرانی در مورد سرخابی ها و بدهی مالیاتی آنها وجود نخواهد داشت اما این دو باشگاه موظف شدند در مورد این موضوع یعنی بحث مالیاتی خود و عدد آن تعیین تکلیف کنند باز هم می گویم مالیات تعیین شده مالیات بر حقوق و مالیات تکلیفی نیست، مالیات بر عملکرد است که باعث اختلاف نظر شده است.

محمدرضا داورزنی در ادامه در رابطه با کی‌روش و بحث جدایی وی از تیم ملی فوتبال که دوباره و برای چندمین بار مطرح شده، خاطرنشان کرد: این بحثی است که فدراسیون فوتبال آن را دنبال می کند اصل موضوع برای وزارت ورزش تیم ملی فوتبال است نه کی‌روش؛ دوستان در فدراسیون تلاش می کنند؛ وزارت ورزش هم برای تصمیم گیری و پیگیری آنها در کنار فدراسیون است تا فوتبال کشور در آرامش اداره شود. طی یکی، دو هفته گذشته این شرایط بر فوتبال باشگاهی و ملی اثر خوب گذاشته است و حتی بر حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان هم تاثیر داشت و کمک کرد فوتبال ملی به آرامش برسد.

وی با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم آرامش در فوتبال کشور برقرار باشد، گفت: آنچه مردم انتظار دارند دوری از حاشیه است.

داورزنی همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر کی‌روش ایران را ترک کند، غرامت یک میلیون دلاری از وی گرفته می شود، گفت: این بحثی است که به قرارداد وی و توافقات به عمل آمده در آن فیمابین کی روش و فدراسیون فوتبال برمی گردد، ما به این بحث ورود نمی کنیم. آنچه مردم انتظار دارند این است که فوتبال در آرامش کامل باشد پس نباید این بحث ها را به افراد گره بزنیم.

معاون وزیر ورزش در پایان در خصوص اسکی بازی که اخیرا قصد پناهندگی وی مطرح شده، گفت: فدراسیون اسکی پیگیر این موضوع است. این اسکی باز نباید تصمیم احساسی بگیرد و بداند درهای کشور برای او باز است. این اسکی باز طی امسال چندین بار از کشور خارج شده و مجدد بازگشته است حالا باید دید چه شده که اقدام به چنین تصمیمی گرفته است ما ورود نمی کنیم اما قطعا او خانواده ای دارند که می خواهند مجدد در ایران وی را ببینند و ما هم همین انتظار را داریم در کل اینکه در های کشور هم برای رفتن باز است و هم بازگشت!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج