۴۹۰۴۷۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کناره‌گیری وزیر دادگستری آمریکا از ستاد ترامپ

جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا که به تماس‌های پنهانی با سفیر روسیه در واشنگتن متهم شده در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که خودش را از هرگونه تحقیقات درباره فعالیت‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و اتهام تماس‌های آن ستاد با روسیه کنار کشیده است.

خبرگزاری ایسنا: جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا که به تماس‌های پنهانی با سفیر روسیه در واشنگتن متهم شده در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که خودش را از هرگونه تحقیقات درباره فعالیت‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و اتهام تماس‌های آن ستاد با روسیه کنار کشیده است.

این تصمیم در پی آن گرفته شد که روزنامه واشنگتن پست گزارش داد جف سشنز در دوران کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ دو مرتبه با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا، دیدار و گفتگو کرده است.

این در حالیست که سشنز در ژانویه امسال در یک جلسه تعیین صلاحیتش در مجلس سنای آمریکا گفته بود: "با روس‌ها تماس نداشته‌ام."

به گزارش بی.بی.سی وی سپس به طور کتبی به سناتور دموکرات ال فرنکن که از وی پرسید آیا ستاد دونالد ترامپ با روسیه تماس داشته است نوشت: "من از آن فعالیت‌های اطلاع ندارم."

سشنز روز پنجشنبه در واشنگتن تاکید کرد که درباره "مسائل سیاسی خاصی" با سفیر روسیه صحبت نکرده و اظهاراتش در مجلس سنا صادقانه و درست بوده است.

او گفت که به عنوان عضو سابق کمیته نیروهای مسلح سنا با سفرای خارجی زیادی دیدار داشته است.

این سناتور محافظه کار ایالت جنوبی آلاباما یکی از اولین چهره‌های سرشناس جمهوریخواه بود که حمایت خود را از نامزدی ترامپ اعلام کرد و بعد از ورود ترامپ به کاخ سفید، به وزارت دادگستری منصوب شد.

جف سشنز دومین مقام بلندپایه کابینه دونالد ترامپ است که به واسطه تماس با مقام‌های روس درگیر یک رسوایی سیاسی می‌شود. چند هفته پیش مایکل فلن، مشاور امنیت ملی، به دلیل تماسش با سفیر روسیه مجبور به استعفا شد.

دونالد ترامپ پنجشنبه گفت در مورد ملاقات جف سشنز با سفیر روسیه به سشنز "اعتماد کامل" دارد. او گفت پیشتر از ملاقات سشنز با سفیر روسیه مطلع نبوده است. ترامپ گفت اظهارات جف سشنز در کنگره صادقانه بوده است.

این در حالیست که سناتور جمهوریخواه سوزان کالینز و شمار دیگری از همکارانش خواهان آن شدند که سشنز از هر گونه تحقیقات فدرال درباره اتهام تعاملات روسیه و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ خودش را کنار بکشد.

رسانه‌های آمریکا می‌گویند که سازمان‌های اطلاعاتی از جمله اف‌بی‌آی، سی‌آی‌ای، ان‌اس‌ای، در حال تحقیق در مورد این موضوع هستند.

مقام‌های ارشد حزب دموکرات جف سشنز را به گمراه کردن کنگره در زمینه تماسش با سفیر روسیه متهم کرده‌اند و می‌گویند که سشنز باید استعفا دهد.

چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنا، گفت که سشنز "هفته‌ها وقت داشت تا آنچه را که به کمیته قضایی سنا گفت تصحیح کند، اما این کار را نکرد." شومر گفت در وزارت دادگستری نباید رسوایی به بار بیاید و به همین دلیل به نفع کشور است که جف سشنز استعفا دهد.

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان، می‌گوید جف سشنز صلاحیت ادامه کار به عنوان وزیر دادگستری را ندارد.

الیزابت وارن، سناتور دموکرات که چندین بار با دونالد ترامپ جدال لفظی داشته، خواهان استعفای جف سشنز تعیین یک دادستان مستقل برای رسیدگی به این ادعاها شده است.

ولی پل راین، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، گفت در تحقیقات کنگره هیچ سندی به دست نیامده که نشان بدهد سشنز یا هر فرد دیگری از چهره‌های نزدیک به دونالد ترامپ تخلفی در ارتباط با روسیه مرتکب شده باشند.

روسیه که دخالت در انتخابات آمریکا را اتهامی بی‌اساس می داند گفته است که مقام‌های روس مستمرا با "شرکای آمریکایی" خود در تماس هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج