جاباما
۴۹۰۰۹۴
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

وقتی دولت ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد

در حالی سالانه بیش از ۴۰.۸ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌شود که برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حدود ۴۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خبرآنلاین: در حالی سالانه بیش از ۴۰.۸ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌شود که برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حدود ۴۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

«۷۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها، به حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.» این خبر را معاون سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است. غلامرضا شافعی تاکید داشته «برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در کشور با اعتبارات کنونی، حداقل ۱۰ سال زمان نیاز است.»

گزارش‌ها نشان می‌دهد که اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در لایحه بودجه سال آینده، رقمی در حدود ۶۲.۷ هزار میلیارد تومان است. این در شرایطی است که هر ساله به دلیل کسری بودجه، تامین اعتبارات عمرانی با اما و اگرهایی همراه بوده است. با این وجود، میزان اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال آینده ۹ درصد افزایش نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۵ دارد. در قانون بودجه امسال ۵۷.۵ هزار میلیارد تومان برای اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در نظر گرفته شده بود.

در این میان، گزارش بودجه‌ای کشور نشان می‌دهد که دولت برای اتمام طرح‌های عمرانی ملی و استانی ویژه حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به قیمت‌های فعلی نیاز دارد.

نکته‌ای که در این میان حایز اهمیت است، این‌که دولت ماهانه زیر بار سنگین پرداخت یارانه‌ها قرار دارد. در حال حاضر براساس آماری که از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام شده، ، ۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که دولت ماهانه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پول نقدی پرداخت می‌شود. این یعنی، سالانه بیش از ۴۰.۸ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود. این رقم، تقریبا یک دهم اعتباری است که برای پروژه‌های نیمه‌هام نیاز است و یا ۲۰ هزار میلیارد تومان کمتر از رقم بودجه عمرانی سال آینده است.

اما به طور معمول به‌دلیل عدم تحقق منابع و وجود کسری بودجه، دولت از طریق عدم تخصیص بخشی از اعتبارات عمرانی، بخشی از کسری‌های موجود در بخش‌های اجتنابناپذیر مانند یارانه‌ها و حقوق و دستمزد را پوشش می‌دهد. به این ترتیب، در عمل بسیاری از طرح‌های عمرانی وعده داده شده به‌دلیل کمبود منابع و عدم تحقق پیش‌بینی‌های منابع اجرایی نخواهد شد.
وقتی دولت 400 هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      105 میلیارد دلار واین یعنی خداحافظ زندگی...

    • بدون نام

      به غیراز یارانه..رقم اختلاس و دزدی در سال هم میگفتید

    • اسمانی

      بابااین دولت فقط چسبیده به این یارانه ملت /اگرمیخواهیدکاری کنیدجلواختلاسها رابگیرید

    • بدون نام

      ای دولتی ها...خود کشی نکنید...دلار را برگردانید...به هزار تومان ...یارانه ها را حذف کنید...یه کم از خود سواد ارائه دهید...تا کی این درد را به آیندگان انتقال میدهید...اگر کشور داری بلد نیستید...مگر مجبور هستید مسوولیت قبول کنید...و شور را بسپارید...به اهلش...

    • shohrehandy

      تو اخبار خوندیم 1 میلیارد و 400 میلیون دلار از پول فروش نفت رو آمریکا به ایران داد چی شد؟ چند برابر بودجه عمرانی و طرح های نیمه ساخته ؟اگه حتی یک دهم این پولم گرفته باشن مشکلات حله اما پول کجا خرج میشه ال.. اعلم

    • بدون نام

      بوی یک اختلاس کلانی می آید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج