جاباما
۴۸۹۷۰۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

۸ روز مهم برانکو در پرسپولیس!

نگاهی داریم به ۸ روز و ۸ اتفاق مهم که طی این ۲ سال برای برانکو رخ داده یا خود او دلیل به وقوع پیوستنش بود...

خبرورزشی: درست چهارم اردیبهشت ۸۰ بود که همراه با میروسلاو بلاژویچ به ایران آمد و همراه با او مشغول هدایت تیم ملی ما شد. ۹ ماه نفر دوم بود و با جدایی «بلاژ» به سرمربیگری رسید. درست یک سال تیم ملی ما را هدایت کرد و بعد رفت. فکر می‌کردیم قرار نیست دیگر او را در فوتبال ایران ببینیم اما ۸ ماه بعد دوباره به ایران بازگشت و دوباره نفر اول کادر فنی تیم ملی شد. این بار نزدیک به ۳ سال ماند و با تیم ما سرمربیگری در جام‌ جهانی را هم تجربه کرد و این بار جدی جدی رفت. بعد از جام‌جهانی آلمان و تساوی یک - یک برابر آنگولا، او ۹ سال تمام از ایران دور بود اما فروردین ۹۴ دوباره برگشت و این بار هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت. برانکو ایوانکوویچ دیروز یعنی ۲۸ فوریه ۶۳ ساله شد. سرمربی حال حاضر پرسپولیس طی ۲ سال گذشته با همه فراز و نشیب‌هایی که تجربه کرد، تیم محبوب پایتخت را جانی دوباره داد و این تیم همیشه مدعی را که چندین فصل از «اقتدار» فاصله گرفته بود، دوباره بدل به «ابرقدرت» کرد. نگاهی داریم به ۸ روز و ۸ اتفاق مهم که طی این ۲ سال برای برانکو رخ داده یا خود او دلیل به وقوع پیوستنش بود.

۱- اخراجِ همیشگی پیام

۲۰ روز از پرسپولیسی شدن برانکو می‌گذشت. او در دیدار تیمش مقابل سایپا پیام صادقیان را بازی نداد. پیام وقتی دید تعویض سوم انجام شده و او شانسی برای به میدان رفتن ندارد، از پشت دروازه به سمت نیمکت رفت و به جای نشستن روی نیمکت، به عنوان اعتراض روی منطقه فنی ایستاد. کریم باقری چند بار به او تذکر داد اما صادقیان توجه نکرد و دست آخر کریم عصبانی شد و به سمت پیام یورش برد. در نهایت این بازیکن روی نیمکت نشست اما در پایان بازی برانکو که همه ماجرا را دیده بود حکم به اخراج صادقیان داد و دیگر هرگز او را در تیمش نپذیرفت.

۲- اولین شهرآورد، اولین برد

هفته آخر لیگ چهاردهم درست همانند هفته آخر نیم‌فصلش یک بازی حساس در دل خود داشت و شهرآورد تهران این بار پایان‌بخش لیگ بود. در شهرآورد رفت حمید درخشان با پرسپولیس برنده شهرآورد شده بود و شهرآورد برگشت لیگ چهاردهم اولین شهرآورد برانکو به عنوان سرمربی پرسپولیس محسوب می‌شد. ۲۵ اردیبهشت ۹۴ در حالی که فقط ۳۹ روز از حضور برانکو در جمع سرخپوشان می‌گذشت، پرسپولیس با تک‌گل علی علیپور جوان که روی ارسال شادروان هادی نوروزی به دست آمد، شهرآورد را از استقلال قلعه‌نویی برد و این نقطه آغاز محبوبیت برانکو نزد هواداران سرخ بود.

۳- دومین شهرآورد، تساوی دقیقه ۵+۹۰
هشتم آبان ۹۴ در هفته یازدهم لیگ پانزدهم، برانکو دوباره به استقلال رسید؛ استقلالی که این بار پرویز مظلومی هدایتش می‌کرد و شرایط خوبی داشت. آبی‌ها دقیقه ۴۸ با گل جابر انصاری پیش افتادند و پرسپولیس که یکپارچه حمله بود هر چه می‌زد به در بسته می‌خورد. دقیقه ۵۵ برانکو، جری بنتسون هندوراسی را به زمین فرستاد و ۴۰ دقیقه بعد هنگامی که بازی در پنجمین دقیقه از وقت‌های تلف شده‌اش بود توپ به شکلی اتفاقی و البته با جایگیری خوب بنتسون به بدن این بازیکن خورد و وارد دروازه رحمتی شد تا برانکو و پرسپولیس از یک شکست تلخ فرار کنند.

۴- شهرآورد سوم، بهترین برد پروفسور

۲۷ فروردین ۹۵ بهترین پیروزی پرسپولیس برانکو در شهرآورد رقم خورد. تیم سر حال برانکو در آزادی استقلال را با حساب ۴ بر ۲ مغلوب کرد تا بهترین نتیجه سرمربی کروات سرخ‌ها به دست آید. آن روز پرسپولیس می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند و یک نتیجه تاریخی کسب کند. تیم برانکو آن روز فوتبال فوق‌العاده‌ای ارائه داد و حریف سنتی را مات کرد.

۵- شکست مقابل نفت و وداع با قهرمانی

هفته بیست‌وهشتم لیگ پانزدهم برای پرسپولیس و برانکو حساس و حیاتی بود. سرخ‌ها از انتهای جدول آهسته آهسته خود را بالا کشیده بودند و در پایان هفته بیست ‌و هفتم با ۵۱ امتیاز صدرنشین بودند. آن‌ها برای قهرمانی باید از پس نفت تهران برمی‌آمدند اما نهم اردیبهشت ۹۵، نفت پرسپولیس را که هفته‌های متمادی نباخته بود آزار داد و دست آخر با ۲ گل وحید امیری و مجتبی حق‌دوست از پیش رو برداشت تا بزرگترین شوک از سوی منصویان و تیمش به برانکو داده شود. برانکو با همین باخت قهرمانی در لیگ برتر را از دست داد و همراه با پرسپولیس نایب‌قهرمان شد.

۶- جنگ تمام‌عیار با کی‌روش

برانکو و کی‌روش از ابتدای فصل ۹۶-۹۵ جسته و گریخته یکدیگر را هدف قرار می‌دادند و بر ضد هم سخن می‌گفتند. اما ۱۳ دی‌ماه این اختلافات به اوج خود رسید. برانکو مصاحبه کرد و ناکامی احتمالی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را بر گردن مربی تیم ملی انداخت. همان شب هم به برنامه ۹۰ رفت و کلی حرف تند و البته نسنجیده بر زبان آورد؛ از اضافه وزن ملی‌پوشان پرسپولیس پس از بازگشت از اردوهای تیم ملی گفت و تساوی با سوریه جنگ‌زده را زیر سؤال برد. این جملات آتش اختلاف او و کی‌روش را شلعه‌ورتر کرد و سرمربی تیم ملی تندترین پاسخ‌ها را به اظهارات برانکو داد.

۷- شکست تلخ مقابل استقلالِ منصوریان

۲۴ بهمن ۹۵ یکی از بدترین روزهای برانکو روی نیمکت پرسپولیس بود. پرسپولیس در شهرآورد ۸۴ به مصاف استقلال رفت و در دقیقه ۵ گل اول را توسط سروش رفیعی به ثمر رساند اما آبی‌ها ناگهان آتش به پا کردند و ظرف بیست و چند دقیقه ۳ بار دروازه پرسپولیس را گشودند. پرسپولیس هر چه زد به در بسته خورد اما در آخرین دقیقه بازی یک گل دیگر به ثمر رساند که البته فایده‌ای هم نداشت و پرسپولیس صدرنشین شهرآورد را با حساب ۳ بر ۲ به رقیب سنتی باخت تا برانکو باز هم مقابل منصوریان شکست خورده باشد.

۸- برانکوی عصبانی

آخرین این لحظات ویژه به همین یک‌شنبه یعنی ۸ اسفند ۹۵ باز می‌گردد. درگیری رامین رضاییان و علی علیپور در تمرین پرسپولیس به قدری سرمربی سرخ‌ها را عصبانی کرد که این مربی عذر هر دو را خواست و خواستار بازگشت آن‌ها از دبی به تهران شد. فعلاً نه رضاییان و نه علیپور حق شرکت در تمرینات پرسپولیس را ندارند تا چه پیش آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه در کشور ما مربی خارجی میشه همکاره و یک سوماپ اطمینان براش نمیزارند مثل کمک ها یا سرپرست و در نهایت مدیر عامل هیچکاره دولتی و دست نشانده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج