۴۸۹۶۴۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

استیضاح قالیباف نشد؛ به وزیر کشور گیر دادند!

درصدد بودند که وزیر کشور را استیضاح کنند. البته فراکسیون امید سهمی در این برنامه نداشت. برخی از نمایندگان عنوان می‌کنند به دلیل اینکه امکان استیضاح قالیباف نبود، نمایندگان تصمیم به استیضاح وزیرکشور گرفتند! بدون شک نمی‌توان در فاجعه پلاسکو نقش کمرنگی برای قالیباف قائل شد، اما حالا ۷۰ نماینده می‌خواهند وزیر کشور توضیح دهد!

روزنامه آرمان: درصدد بودند که وزیر کشور را استیضاح کنند. البته فراکسیون امید سهمی در این برنامه نداشت. برخی از نمایندگان عنوان می‌کنند به دلیل اینکه امکان استیضاح قالیباف نبود، نمایندگان تصمیم به استیضاح وزیرکشور گرفتند! بدون شک نمی‌توان در فاجعه پلاسکو نقش کمرنگی برای قالیباف قائل شد، اما حالا ۷۰ نماینده می‌خواهند وزیر کشور توضیح دهد!
جلیل رحیمی جهان‌آبادی از نمایندگانی است که به این موضوع و استیضاح وزیر کشور به‌جای قالیباف اشاره می‌کند. او با بیان اینکه بنابر آیین‌نامه داخلی مجلس امکان استیضاح شهردار در مجلس وجود ندارد، می‌گوید: قصد داریم وزیر کشور را به‌خاطر حادثه پلاسکو استیضاح کنیم. این نماینده با اشاره به جمع‌آوری حدود ۷۰ امضا برای استیضاح وزیر کشور در تشریح محورهای این استیضاح اعلام کرد: این مساله از چندماه پیش در جریان است و مشکلات ناشی از پروژه پدیده شاندیز، ضعف در مدیریت بحران در جریان حادثه پلاسکو، عدم تعامل مناسب وزارت کشور با استانداران، فرمانداران و بخشداران، ضعف در توسعه سیاسی، لغو سخنرانی‌ها، عدم اجرای قانون خانه احزاب و کاهش امنیت اجتماعی از جمله محورهای این استیضاح است. او گفت: با این همه، هم‌اکنون در حال رایزنی با وزارت کشور هستیم تا نمایندگانی را که سوال داشته و معترض هستند، ساماندهی کنیم که پس از تقدیم کردن استیضاح به هیات رئیسه مجلس در جلساتی با وزیر موضوع را بررسی کنیم تا متوجه شویم آیا این مشکلات از طریق گفت‌وگو قابل حل است یا خیر.
استیضاح وزیر کشور فراکسیونی نیست
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه این طرح استیضاح ارتباطی به فراکسیون ندارد، در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه وزیر کشور از زمان مجلس نهم چند مرتبه برای پاسخگویی درباره پدیده شاندیز به صحن و کمیسیون‌های مجلس آمده، گفت: به هرحال نمایندگان قانع نشده و مشکلات نیز مرتفع نشدند و همچنان پابرجاست. ضمنا این استیضاح فراکسیونی نیست. او در پاسخ به سوال دیگری درباره محور مربوط به حادثه پلاسکو در این استیضاح گفت: بحث پلاسکو به مشکلات استیضاح وزیر کشور اضافه شده و برخی از نمایندگان تهران و شهرستان‌ها در این رابطه مسائلی مطرح کرده که باید بررسی شود، چرا که فکر می‌کنیم وزارت کشور و به‌ویژه شهرداری تهران در جریان این حادثه ضعیف عمل کردند و از آنجا که بنابر قانون امکان استیضاح شهردار ازسوی مجلس ممکن نیست، قصد داریم وزیر کشور را استیضاح کنیم. به هر حال شهرداری تهران و همین‌طور مجموعه وزارت کشور در جریان این حادثه آن‌چنان که انتظار می‌رفت، ظاهر نشد و واقعا به نظارت بیشتر نیاز دارد.
حاضر به تعامل با وزیر کشور هستیم

نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا طرح استیضاح وزیر کشور در آستانه برگزاری انتخابات، خللی در عملکرد ستاد انتخابات و وزارت کشور ایجاد نخواهد کرد، گفت: به هر حال تشخیص این مساله با هیات رئیسه مجلس است و درصورتی که به این نتیجه برسند، طرح این استیضاح در حال حاضر به مصلحت نیست، حاضر هستیم از ریاست مجلس پیروی کنیم، اما معتقدیم برای دفاع از حقوق مردم حتی نباید یک ساعت را از دست داد. رحیمی جهان‌آبادی در پایان تصریح کرد: واقعیت این است که ما به‌دنبال ایجاد چالش نیستیم و معتقدیم در آستانه انتخابات ایجاد چالش درست نیست، اما وزارت کشور هم باید بپذیرد که نمی‌تواند به بهانه برگزاری انتخابات، به مطالبه‌ها بی‌توجه باشد و ضعف‌های خود را جبران نکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمتون دگرم خوب گفتید ،زورشون به قالیباف نمیرسه پیله گردند،به وزیر بدبخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج