۴۸۸۸۰۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

احسان کرمی: فقط مردم، به مسوولان امیدی نیست!

احسان کرمی گفت: دست‌اندرکاران نمایش «مانوس» روی مردم عادی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و امیدی به حضور مسئولان برای دیدن این نمایش ندارند.

خبرگزاری ایسنا: احسان کرمی گفت: دست‌اندرکاران نمایش «مانوس» روی مردم عادی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و امیدی به حضور مسئولان برای دیدن این نمایش ندارند.
احسان کرمی: فقط مردم، به مسوولان امیدی نیست!

بازیگر نمایش «مانوس» که گفته می‌شود "موضوعی مهم و فراگیر را در جامعه مطرح می‌کند،" در گفت‌وگویی با ما بیان کرد: در شرایطی که برخی از مسئولان از جمله نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس بیشتر به فکر اعمال نظارت و ایجاد محدودیت در عرصه هنر هستند و همه با هم دعوا می‌کنند، ما در تئاترشهر نمایشی را به صحنه می‌بریم که درد بزرگی را روایت می‌کند؛ دردی که بخش عمده‌ای از آن از سر ناآگاهی مردم نسبت به پدیده مهاجرت غیرقانونی و همچنین قاچاق انسان است.

کرمی افزود: برای اجرای این نمایش منابع تحقیقاتی بسیار کمی در اختیار داشتیم چون در این‌باره تحقیق یا حتی فیلم خاصی وجود ندارد و بیشتر از منابع خارج از ایران، استفاده شده است.

وی با بیان اینکه «تلاش می‌کنیم نمایش «مانوس» را خارج از ایران اجرا کنیم چون آنچه در این نمایش روایت می‌شود برای ایرانیان خارج از کشور اثرگذار خواهد بود»، گفت:‌ روال درست و منطقی باید این گونه می‌بود که این نمایش به شدت مورد حمایت دولت قرار بگیرد تا مردم آگاهی بیشتری نسبت به مهاجرت غیرقانونی پیدا کنند و بدانند که در نتیجه این اتفاق چه در انتظار آن‌ها خواهد بود، اما نه تنها این اتفاق آن طور که باید رخ نداد بلکه حتی عده‌ای می‌گفتند این چه موضوعی است که به آن می‌پردازید.

او ادامه داد: این در حالی است که خودِ من با وجود مشغله زیاد در اسفندماه تلاش کردم تا برای اجرا در این نمایش آماده شوم چون موضوع آن بسیار غم‌انگیز و دردناک است و با وجود آنکه مطمئن هستم، مردم عادی کمتری به جز آن‌ها که حرفه‌ای تئاتر را دنبال می‌کنند، این نمایش را می‌بینند اما همین که چند نفر آن را تماشا کنند و حرف آن به گوش چند نفر برسد برای یک هنرمند کافی است تا به خودش بدهکار نباشد.

کرمی با تأکید بر اینکه هدف اصلی ما از اجرای این نمایش این بود که مردم عادی مخاطب «مانوس» باشند، گفت: هیچ امیدی به مسئولان به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نداریم، چون آن‌ها اساسا ایده و نظری نسبت به تئاتر ندارند و تجربه حضور برخی از آن‌ها نشان داده که چقدر از تئاتر دور هستند.

«مانوس» عنوان نمایشی به نویسندگی لیلا حکمت نیا و کیوان سررشته و کارگردانی نازنین سهامی زاده است که تا پایان این هفته در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه است.

در این اثر نمایشی احسان کرمی، ابراهیم عزیزی، حمیدرضا محمدی، احسان بیات‌فر، نسرین نکیسا، نرگس نیک سیرت، صبا گرگین‌پور و السا فیروز آذر به عنوان بازیگر حضور دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج