جاباما
۴۸۷۰۹۹
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

تفاوت معافیت مالیاتی کارگران و کارمندان

در حالی که طی سال‌های گذشته سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان یکسان بوده دیروز مجلس، سقف معافیت مالیاتی کارمندان دولت را ۲ میلیون تومان و کارگران را ۵/۱میلیون تومان تعیین کرد.

روزنامه ایران: در حالی که طی سال‌های گذشته سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان یکسان بوده دیروز مجلس، سقف معافیت مالیاتی کارمندان دولت را ۲ میلیون تومان و کارگران را ۵/۱میلیون تومان تعیین کرد.
براساس این گزارش در بند الف تبصره ۶ این لایحه ذکر شده، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۶، مبلغ دویست و چهل میلیون (۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و برای سایرین (۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰) در سال تعیین می‌شود.تصویب این مصوبه ، در حالی است که حدود ۱۳ میلیون کارگر در کشور مشغول کار هستند که با احتساب خانواده‌هایشان حدود ۵۰ درصد جامعه را شامل می‌شوند و معافیت مالیاتی این قشر حدود ۵۰۰ هزار تومان از کارمندان دولت کمتر است و این مصوبه به ضرر کارگران است.
موافقان و مخالفان معافیت مالیاتی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گزارش کمیسیون تلفیق معافیت مالیاتی کارمندان و کارگران یکسان در نظر گرفته شده بود، گفت: رئیس کمیسیون تلفیق و رئیس سازمان مالیاتی نقش اصلی را در تغییر این سقف در صحن مجلس بر عهده داشتند.
سید محمد حسینی با بیان اینکه در لایحه بودجه دولت سقف حقوق دریافتی برای معافیت مالیاتی ۱.۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و این معافیت مالیاتی در کمیسیون تلفیق بودجه به ۲ میلیون تومان در ماه افزایش یافت، گفت: رئیس کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس اصلاحیه‌ای را برای بند مذکور در گزارش کمیسیون مطرح کرد و با حمایت مستقیمی که از سوی رئیس سازمان مالیاتی انجام شد قسمت عمده‌ای از نمایندگان نیز به این موضوع رأی دادند و مصوبه کمیسیون تلفیق تغییر کرد.
حسینی گفت: چندین سال است تلاش می شود سقف معافیت مالیاتی کارمندان دولت و کارگران یکسان شود ولی متأسفانه در سال جاری نیز موفق به انجام این یکسان‌سازی نشدیم.نماینده تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استدلال خاصی برای تغییر مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن مطرح نشد، از تصویب سقف معافیت دوگانه برای حقوق‌بگیران ابراز تأسف کرد.
به زیان ۱۳ میلیون کارگر
در همین زمینه عضو شورای عالی کار با ادعای اینکه این مصوبه دیروز مجلس تبعیض آشکار بین کارگران و کارمندان است گفت: انتظار می‌رفت در شرایطی که کارگران زیر خط فقر هستند مجلس حمایتی داشته باشد ولی کارگران را غریبه فرض کردند.

علی خدایی درباره مصوبه دیروز مجلس مبنی بر تصویب معافیت مالیاتی حقوق کارمندان زیر ۲ میلیون تومان و کارگران زیر ۱.۵ میلیون تومان گفت: با این مصوبه کارگران را از کارمندان جدا کردند، کارگران غیر خودی و غریبه هستند، کارمندان را خودی و همسو با خود می‌دانند.
وی گفت: در حالی که تعداد زیادی از کارگران حقوقشان از خیلی از کامندان دولت کمتر است، انتظار حمایت از مجلس و دولت را دارند اما متأسفانه با بی‌مهری مواجه شدند.عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تشریح دلیل این مصوبه مجلس دهم در خصوص سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان گفت: کارگران حقوقشان از ۱ میلیون تومان هم کمتر است، بنابراین سقف ۱.۵ میلیون تومان برای آنها مناسب است.

همچنین یک مقام مسئول در وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با تأکید بر اینکه دولت مخالف تبعیض بین کارگران و کارمندان است، گفت: دولت موافق افزایش سقف معافیت مالیاتی به ۲میلیون تومان نبود.

وی با ابراز اینکه دولت به‌صورت کلی با روح این مصوبه مخالف بود، تصریح کرد: مجلس در بودجه جذب منابع مالیاتی را افزایش داد ولی با افزایش سقف معافیت مالیاتی به دو میلیون تومان عملاً جذب منابع کم می‌شود.این مدیر دولتی ادامه داد: کاهش ۵۰۰ هزار تومان معافیت مالیاتی کارگران و تصویب ۱.۵ میلیون تومان برای این معافیت پیشنهاد دولت نبوده است. عملاً دولت تفاوت بین کارمندان و کارگران را قبول نداشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا مشخص شد این دولت کارگر ستیز فقط کارمند دوسته حقشه کارگران عزیز به این دولت رای ندن.

    • مجید

      آقای روحانی همین طور میخواست حق پایمال شده کارگر را بهش برگردونه. واقعا متاسفم که چرا اینقدر تبعیض.البته باید هم بهشون حق داد چون وزیرهای این دولت همه کارخانه دارن و کلی کارگر دارن.حقی خورده بشه باز بر میگرده به جیب خودشون.

    • فافا

      عدالتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.....کاری از دستم نمیاد من که باعث و بانیش رو سپردم به خدا وسلام

    • بدون نام

      بفرض محال اگر حقوق یک کارگر 2 میلیون تومان شود مالیاتش 50 هزار تومان میشود منعی نیست، مجلسی ها و دولت که توقع کارگر را نبینند و تبع آن از جامعه کارگر هیچ توقعی نداشته باشند نه در انتخابات نه در موارد دیگر والسلام

    • بدون نام

      کاش از مغازه دارا با درامد گاهی 50 میلیون هم یک ریال مالیات میگرفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج