آوینا_استیکی 2
adexo3
۴۸۷۰۹
۳۱ نظر
۵۰۰۴
۳۱ نظر
۵۰۰۴
پ

۵ دانشگاه ایران در فهرست برترین های جهان

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به آخرین رتبه بندی دانشگاه ها توسط مرکز مطالعات علوم و فناوری دانشگاه لایدن هلند گفت: در این رتبه بندی ۵ دانشگاه از ایران در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند.

خبرگزاری مهر: رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به آخرین رتبه بندی دانشگاه ها توسط مرکز مطالعات علوم و فناوری دانشگاه لایدن هلند گفت: در این رتبه بندی ۵ دانشگاه از ایران در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند.

دکتر جعفر مهراد با بیان اینکه آخرین رتبه بندی دانشگاه ها توسط مرکز مطالعات علوم و فناوری در دانشگاه لایدن هلند صورت گرفته و اخیرا منتشر شده اظهار داشت: در این رتبه بندی دانشگاه سانتا باربارا در ایالت متحده بعد از ام ای تی و در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان از نظر شاخص های تاثیر در مقام دوم جهان قرار دارد. ارتقای این دانشگاه به جایگاه دوم، نشان دهنده صعود ۵ پله ای دانشگاه سانتا باربارا از آخرین رتبه بندی سالانه در سال ۲۰۱۲ است.

رئیس مرکز منطقه‌ ای اطلاع رسانی علم و فناوری گفت: رتبه بندی لایدن مبتنی بر داده هایی است که از پایگاه تامسون رویترز استخراج می شود. لایدن از دو شاخص منحصر به فرد استفاده می کند: شاخص تاثیر و شاخص همکاری. قابل توجه است که بدانیم دانشگاه سانتا باربارا در رتبه بندی سال ۲۰۱۳ از نظر شاخص تاثیر جلوتر از دانشگاه های استنفورد، پرینستون، هاروارد و رایس به ترتیب با رتبه های سوم تا ششم قرار دارد. دانشگاه برکلی رتبه ۷، کالتک رتبه ۸، دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو رتبه ۹ و دانشگاه ییل رتبه ۱۰ را به دست آورده اند. سایر دانشگاه های کالیفرنیا مانند سانتاکروز در رتبه ۱۱، ساندیاگو در رتبه ۱۵ و یو سی ال ای در رتبه ۲۵ قرار دارند. در حالیکه دانشگاه ریورساید دارای رتبه ۴۴ و دیویس رتبه ۸۲ را از آن خود کرده اند.

وی ادامه داد: در فهرست رتبه بندی لایدن و در بین ۲۵ دانشگاه برتر از کل ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان، آمریکا دارای ۲۲ دانشگاه است و ۳ دانشگاه باقی مانده مربوط به پلی تکنیک لوزان در سویس (رتبه ۱۳)، موسسه علوم وایزمن در رژیم اشغالگر قدس(رتبه ۲۳) و دانشگاه کمبریج در انگلستان(رتبه ۲۴) است.

مهراد افزود: در بین ۵۰ دانشگاه برتر ETH زوریخ در سویس با رتبه ۲۶، آکسفورد، مدرسه بهداشت و پزشکی حاره ای در انگلستان و امپریال کالج لندن به ترتیب با رتبه های ۳۰، ۳۳ و ۴۱، دانشگاه فنی دانمارک با رتبه ۴۵، دانشگاه سنت آندروس، اکستر و یونیورسیتی کالج لندن در انگلستان با رتبه های ۴۷، ۴۹ و ۵۰ و کالج ترینیتی دوبلین در ایرلند با رتبه ۴۸ مشاهده می شوند و بقیه مربوط به ایالات متحده آمریکا هستند. بعد از دانشگاه های چین که شامل نانکای (رتبه ۵۳)، هونان (رتبه ۵۰)، کشور سنگاپور با دانشگاه ملی سنگاپور ( رتبه ۷۲) و دانشگاه فنی نانیانگ(رتبه ۷۵) سومین کشوری است که از قاره آسیا در بین ۷۵ دانشگاه برتر از مجموع ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان دیده می شود.

سرپرست ISC اظهار داشت: دانشگاه لایدن که رتبه بندی دانشگاه ها را انجام می دهد خود در رتبه ۵۸ قرار دارد. دانشگاه یوهانگ در کره جنوبی اولین دانشگاه این کشور حائز رتبه ۹۵ جهان است و دانشگاه ملبورن نیز در استرالیا رتبه ۱۰۰ دانشگاه های برتر جهان و رتبه اول کشوری را در رتبه بندی لایدن کسب کرده است. از قاره آفریقا، دانشگاه کیپ تاون اولین دانشگاه این قاره است که رتبه ۲۱۷ را به دست آورده و رتبه دانشگاه توکیو در این رتبه بندی ۳۳۰ است.

به گفته وی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اولین دانشگاه ایران با تولید ۲۰۹۰ مقاله و ۴/۸ درصد از شاخص (۱۰% top) PP با رتبه ۳۵۷ در بین ۵۰۰ دانشگاه ممتاز جهان نشسته و بر اساس این شاخص رتبه دانشگاه صنعتی شریف ۳۷۰، تربیت مدرس ۴۲۳، تهران ۴۵۴ و علوم پزشکی تهران ۴۹۷ است.

دکتر مهراد به مهر گفت: رتبه بندی تایمز که خبر آن در چند روز اخیر منتشر شد در آنجا نیز نام دانشگاه های صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران و صنعتی اصفهان قابل مشاهده بود و هم اکنون با افزوده شدن نام دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و تهران شاهد شکوفایی هر چه بیشتر آموزش عالی و تحقیقات علمی در جمهوری اسلامی ایران هستیم و هر روز به گواه موسسات بین المللی که توسعه علمی کشورها را اندازه گیری می کنند، دانشگاه های ایران برجسته تر از همیشه در عرصه های بین المللی حضور دارند.

وی ادامه داد: نخستین دانشگاه ترکیه، دانشگاه فنی خاورمیانه دارای رتبه ۴۱۸ و بعد از دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف قرار دارد. دانشگاه اژه در ترکیه نیز که دارای رتبه ۴۷۴ است بعد از دانشگاه های تربیت مدرس و تهران دیده می شود. دانشگاه قاضی و دانشگاه حاجت تپه در ترکیه دارای رتبه ۴۸۶ و ۴۹۰ است. دانشگاه های استامبول و آنکارا هم موفق به کسب رتبه های ۴۹۶ و ۵۰۰ شده اند. رتبه دانشگاه آنکارا که اخرین دانشگاه برتر در فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان بر حسب رتبه بندی لایدن قرار دارد بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران دیده می شود.

رئيس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری تصریح کرد: دو کشور اسلامی نیز دارای دانشگاه برتر در رتبه بندی لایدن است: مالزی با دانشگاه های Sains و مالایا به ترتیب با رتبه های ۳۶۱ و ۴۶۴ و عربستان سعودی با دانشگاه ملک فهد با رتبه ۴۴۳ افتخار حضور در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان را بر حسب شاخص (۱۰% top) PP به دست آورده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب حالا که چی؟حتما میخواید بگید که وضع ما الآن خیلی خوبه نه؟ فکر نمی کنید که رتبه 370 دانشگاه شریف که این همه پز شو میدیم رتبه خوبی نیست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قدم به قدم...ما بچه های ایرونی اونقدر قدرت و انسانیت داریم که اینو بهترش هم بکنیم...بچه ایرونیا عاشقتونم...فقط صبر کن و ببین که یه روزی ایران از نظر علمی بی نظیر میشه...شک ندارم.

    • امیر محمد

      دوست دارم در دانشگاه شریف درس بخونم و ادامه تحصیل بدم ولی هیچ پولی ندارم

    • منطق

      چیه اقای userدلتون میخواد با داشتن جوونایی که عالینو میرن امریکا جز اولینا باشیم یا با داشتن جوونایی که کارشون گشتن تو فیسبوکه جزاولینا باشیم من رتبه 27 کنکور شدم ولی رزوناممو پر کردم واسه رفتن چون اینجا کسی به ادم اهمیت نمیده ولی اونجا تورو رو هوا میزنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونجا بري هم بهت كار نميدن از دولت خودت انتظارنداري ازدولت بيگانه انتظار داري به فكر تو باشه اول به فكر مردم خودشه.اره تو هوا ميزنن به همين خيال باش هيچ جايي جز مملكت خود ادم نميشه ادم خودشو ارزون نميفروشه اگه درك كني ميفهمي چي ميگم

    • سارا

      اگر خدابخواهد همه ی ما دراین دانشگاه ها قبول میشویم

    • مهدي

      از انجايي كه دانشگاه باصنعت گره خورده پس دانشگاههاي ما تا نسلها و نسلها همين خواهند بود. چرا كه چون صنعت ما هنوز در عصر قرون وسطاست در اروپا.

      پاسخ ها

      • مهدی

        سلام خیلی کسکشی بی ناموس

    • هادی

      سلام .اصلا رتبه خوبی نداریم .با دکتر مثل سمی .بزاری جوانی . این رتبه خوب تر هم میشد اگه این ها هم بود

    • یا حسین

      دانشگاه های ایران خیلیم خوب هستند

    • زینب

      رتبه ی 27کنکور...هموطن من...به عنوان یه دانش آمز ایرانی ازت درخواست میکنم حتی اگه رفتی خارج خودتو ازلحاظ عقیدتی حفظ کنی...چون اونا برنامه های زیادی واسه تغییر فکر نخبه های ایرانی دارن.کشورتون به شما ها نیاز داره....درسته که ضعف های بعضی مسیولین وادا نشدن حقتون شما رو دلسرد میکنه..اما به پاس خون شهدایی که ازمرز ها مراقبت کردن شماهم از علم کشورمون محافظت کنید

    • بهار

      واسه چی بمونه ایران تا استعدادش نابود بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خارج برين بدتر از اين وضعيت ميشه چون هيچ كدوم از كشورهابه بيگانه ها مخصوصا ما كار نميدن

      • بدون نام

        خبر دور از دور خوش است نميدوني اونجا چه بلايي سر مسلمونا ميارن

    • منتقد

      والا نمیدونم چی بگم!من تو دبیرستان علامه حلی درس می خونم(سمپاد).چند وقت پیش تو آزمایشگاه مدرسه یه ماده ساختیم که خیلی کاربردیه.ولی تو جشنواره خوارزمی از مرحله استانی هم صعود نکرد.منم مقالمونو انگلیسی کردم بفرستیم اونور اون بنده خدا راست میگه.تو ایران موسسات زیادی به فکر ما نیستن.البته فعلن با یکی دو موسسه در ارتباطیم.ببینیم چی میشه.

    • مرضیه

      ایا دانشگاه های علوم پزشکی شمال کشور خوبه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله دانشکده های مازندران،گلستان و گیلان جزو دانشکده های خوب هستن

      • صدرا

        بله خیلی خوبه من خودم شمالی ام

    • عصمت

      منم با نظر رتبه 27 کنکور موافقم . بمونیم اینجا که چی بشه.

    • رضا

      اتفاقاً من که خودم دانشجوی فوق شریف هستم اعتراف می کنم تا کنون با چندین تن از بچه های آزاداسلامی هم رشته ام وقتی مباحثه علمی کردم اونها ازمن کم نداشتندکه هیچ! بلکه خیلی هم تسلط علمی عالی داشتند.
      وکلاً بچه های آزاداسلامی باحال ترند.

    • مصطفی

      آقا رضا بزن قدش خداپدرت بیامرزه که راسشو گفتی.

    • ندا

      ممنون مطالب جالبی بودند

    • بدون نام

      تا حدودی حق دارید.قبول دارم تو ایران مردم سطح فکری خیلی پایینی دارن.ولی اگه هممون بجای پیداکردن یه راه حل صورت مسله رو پاک کنیم که ایران تا ابد درست نمیشه!!تحصیلات تو خارج خیلی هم خوبه ولی زمانی که به یه جایی رسیدیم باید به کشورمون برگردیم و بهش خدمت کنیم.دوستان اگه الان کسی مارو تحویل نمیگیره و امانات نداریم واسه اینکه همه ی ذهنای روشن رفتن!ولی بیاین ما کاری کنیم که نسلای بعد درد این نادیده گرفته شدن رو نکشن..این اصلا ربطی به جمهوری اسلامی نداره. چون ایران از زمانهای خیلی دور دچار این مشکلات بوده.ما باید خودمون تغییر کنیم تا ایران از نظر علمی پیشرفت چمگیر پیدا کنه...به امید حق.

    • علی

      دوستان باور نکنید بهترین دانشگاه ایران اولین دانشگاه امیرکبیر بعد دانشگاه بزرگ تهران بعد دانشگاه زاهدان اگه باور نمیکنید توی گوگل سرچ کنید

    • علی

      دوستان باور نکنید بهترین دانشگاه ایران اولین دانشگاه امیرکبیر بعد دانشگاه بزرگ تهران بعد دانشگاه زاهدان اگه باور نمیکنید توی گوگل سرچ کنید

    • ائلئ

      داداشام برین از ایران وقتشو داشتی باید بری نیگا کن ببین چن تا از همین وزیرا تحصیل کرده خارجن ببین چن نفرشون گرین کارت دارن بعد... ایران خودرو ما هنو تو سمند مونده این یعنی واس هیچ کس مهم نیستیم دولت دولت مردمی نیس فقط به فکر جیب خودشونه

    • بدون نام

      ربطي نداره دولت بعدي رو ما ميسازيم اگه بخوايم وضعيت درست شه بايد فرهنگ سازي كنيم

    • بدون نام

      من ميگم اينده رو ماها ميسازيم اگه ما كشورمون رو از الان بفروشيم حق نداريم در مورد كساني كه ميخورن وميرن اضهار نظر كنيم

    • بدون نام

      سرزمين خودمونو بسازيم وبهش افتخار كنيم تا مملكت بيگانه چون به كسايي كه مملكت خودشونو مفت ميفروشن از دولت ديگه نميتونه انتظاررفاه داشته باشه

    • فاطمه

      اگه استعداد های کشور دائما از ایران برند، کشور هیچوقت پیشرفت نمی کنه و همینطوری میمونیم و خوب بقیه هم واسه استعداد ها ارزش قائل نمی شند. به نظرم باید خیلی تحمل کنیم تا این مملکت درست بشه و به مردم هم آگاهی بدیم... خیلی راهکار دارم که فکر نکنم این جا جاش باشه... برا همین خیلی سر بسته حرف زدم...

    • مسلم

      برادرا خواهرا انقدر به خودتون فشار نيارين شما از لحاظ حرف زدن برترين در جهان هستيد در عمل كردن جزو رتبات اخر در جهانيد ميانكين تو وسط قرار داريد كمي دومي را بالا بياريد كار تمومه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج