جاباما
۴۸۵۳۸۳
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

ماجرای عجیب دانشجویی که به اشتباه ربوده شد

جوان ۲۵ ساله‌ای که به اشتباه ربوده شده و ۲۱ روز در گروگان قاچاقچیان موادمخدر بود، آزاد شد.

روزنامه آفتاب یزد: جوان ۲۵ ساله‌ای که به اشتباه ربوده شده و ۲۱ روز در گروگان قاچاقچیان موادمخدر بود، آزاد شد.
سردار رضا بنی اسدی، فرمانده انتظامی استان کرمان در رابطه با گروگانگیری جوان ۲۵ ساله گفت: نزدیک سه هفته قبل با مرکز ۱۱۰ فوریت‌های پلیس تماسی توسط مردم مبنی بر ربوده شدن یک جوان حاصل شد که خودرو وی نیز رها شده است.
وی افزود: پس از تماس بلافاصله ابتدا همکاران از حوزه کلانتری در صحنه حضور پیدا کردند و بعد از تائید گروگانگیری و انجام بررسی‌های صحنه جرم، پی بردند که موبایل فرد ربوده شده در خودرواش جا مانده است که بررسی‌های لازم در رابطه با آخرین افرادی که با وی ارتباط داشتند انجام شد اما هیچ سرنخی مبنی بر اینکه از چه کانالی این اتفاق ممکن است افتاده باشد به دست نیامد. فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: طی این مدت، بررسی‌های میدانی و تخصصی پلیس در محورها و بخش‌های مختلف به صورت کاملا گسترده انجام شد و پس از گذشت چند روز از کشور پاکستان با خانواده فرد ربوده شده تماس حاصل شد که گروگانگیران در این تماس درخواست مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان پول کرده بودند. وی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که فرد ربوده شده اهل "اشتهاری" در حوزه مواد مخدر نبوده، گفت: بررسی‌ها را در زوایای دیگر گسترده‌تر کردیم تا اینکه مجددا تماس دیگری از پاکستان با این خانواده در خصوص آماده کردن پول آن هم خیلی کوتاه گرفته شد به طوری که تحویل گیرنده یا انتقال دهنده پول و محل نیز مشخص نشد.
بنی اسدی با اشاره به اینکه عوامل و منابع اطلاعاتی را در حوزه جنوب و شرق استان که احتمال داده می‌شد مرتبط با گروگانگیران باشند فعال کردیم، افزود: در پی سفری که به شهرستان کهنوج داشتیم با عوامل محلی ارتباط و همکاران را توجیه کردیم ضمن اینکه پلیس آگاهی استان در کرمان نیز کار تخصصی خود را به صورت شبانه روز انجام می‌داد. وی افزود: بعد از سفر کهنوج بود که سرنخی در رابطه با محل نگهداری این گروگان در ارتفاعات جنوب کرمان شناسایی شد که به دلیل صعب العبور بودن منطقه و حرکت نیروهای عملیاتی به آن منطقه، ممکن بود جان گروگان به خطر افتد لذا تدابیر لازم در حوزه حفظ جان فرد انجام شد.
فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: همکاران در چند مرحله خواستند عملیات را انجام دهند که موانعی حین کار به وجود می‌آمد و همین امر کار را به تاخیر انداخت
تا اینکه ماموران، بعدازظهر روز دوشنبه دوم اسفندماه 1395 با آرایش مناسبی که ایجاد شده بود در منطقه مزبور به نقطه نگهداری فرد هجوم برده و گروگان را آزاد کردند. وی با اشاره به شناسایی افرادی که دست به این کار زده‌اند، گفت: این افراد در واقع مطالبه مواد مخدر را داشته‌اند و این فرد به اشتباه ربوده شده است که با لطف الهی و تلاش دوستان و همکاران به صورت شبانه روز در مجموعه پلیس آگاهی استان و فرماندهی انتظامی شهرستان کهنوج، گروگان صحیح و سالم آزاد و تحویل خانواده‌اش گردید.
سردار بنی اسدی با توجه به عملیات چند مرحله‌ای آزادسازی گروگان، گفت: اولویت اول ما حفظ جان گروگان بوده است که فاز اول عملیات نجات گروگان انجام شد و در فازهای بعدی با گروگانگیران سخت برخورد خواهد شد. وی همچنین با اشاره به گروگانگیری دختربچه افغان در هفته گذشته، گفت: همکاران با شدت و حساسیت ویژه در این امر ورود کردند و با لطف الهی موفق شدند که سه رباینده را دستگیر و دختربچه را فارغ از اینکه هموطن ما هم نبوده است صحیح و سالم در کمتر از بیست ساعت به آغوش خانواده‌اش برگردانند که این احساس مسئولیت و پیگیری از نظر من بسیار ستودنی و قابل تقدیر است که جان خود را برای امنیت مردم در طبق اخلاص گذاشتند.
وی در ادامه گفت: متاسفانه این روزها شاهد وقایعی هستیم که در جامعه توسط بعضی از افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی به صورت کاملا کاذبانه منتشر می‌شود که اقدام این افراد عملا با عنوان مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است و سندی نیز دال بر ادعای کاذب‌شان که به صورت قاطعانه نشر می‌دهند، وجود ندارد. فرمانده انتظامی استان کرمان با توجه به قاطعیت دستگاه‌های امنیتی و قضایی در سطح استان کرمان و در ایران اسلامی در ورود به حوزه امنیت، اظهار کرد: این دستگاه‌ها با هیچ‌کسی تعارف ندارند و الحمدالله شاهد یک امنیت مطلوب در سطح جامعه هستیم.
وی امنیت کنونی جامعه را نسبت به سال‌های گذشته بالا دانست و گفت: علیرغم همه مسائل و مشکلاتی که در فرا مرزها چون درگیری توسط داعش و سایر گروه‌های تکفیری وجود دارد، به یمن تلاش دستگاه قضایی و دستگاه‌های امنیتی و پشتوانه مردم، شاهد امنیت مطلوب در کشور جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید قدر این امنیت دانسته و در این زمینه کمک شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      تشکر نیروی انتظامی.

    • بدون نام

      چرا مردم انقدر بد شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج