۴۸۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

آیت‌ الله مکارم شیرازی:

دریافت دیرکرد توسط بانک‌ها «ربای آشکار» است

مرجع تقلید شیعیان جریمه دیرکرد توسط بانک‌ها را مورد توجه قرارداد و گفت: این اقدام به‌جایی رسیده که گاهی در اخبار اعلام می‌شود بیشترین درآمد بانک از محل جریمه تأخیر بوده، این اقدامات خلاف شرع و دریافت هزینه دیرکرد توسط بانک‌ها ربای آشکار است.

خبرگزاری تسنیم: مرجع تقلید شیعیان جریمه دیرکرد توسط بانک‌ها را مورد توجه قرارداد و گفت: این اقدام به‌جایی رسیده که گاهی در اخبار اعلام می‌شود بیشترین درآمد بانک از محل جریمه تأخیر بوده، این اقدامات خلاف شرع و دریافت هزینه دیرکرد توسط بانک‌ها ربای آشکار است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه خارج فقه خود که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به لزوم توجه به احیا و نوسازی بناهای فرسوده اظهار داشت: باران‌های پربرکت بسیاری امسال برای ما نازل شد اما متأسفانه در کنار آن خسارات زیادی متوجه مردم برخی از استان‌ها شد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اقدامات دولت در راستای مقابله با آسیب‌ها و حوادث افزود: دولت اگرچه اقداماتی در این راستا انجام داده اما کافی نیست و باید تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به فرسودگی خانه‌ها در برخی مناطق کشور عنوان کرد: این فرسودگی سبب شده تا وقتی سیلی جاری می‌شود ۱۶ هزار خانه را خراب می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت درختکاری در اسلام افزود: باید به درختکاری اهمیت داده شود نه اینکه جنگل‌ها را از بین ببرند،‌ وجود درختان و جنگل‌ها از مهم‌ترین عوامل رفع آلودگی هوا هستند از همین رو باید به آن اهمیت داده شود.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد:‌ دنیا امروز به فکر اهمیت درختکاری افتاده ولی اسلام ۱۴۰۰ سال پیش به آن توجه کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با انتقاد از توجیهات برخی افراد درباره حرام گفت: وقتی از این افراد می‌پرسی چرا حقوق نجومی گرفتی؟ کار خود را قانونی می‌داند و توجیه می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان علت اینکه برخی به دنبال حرام هستند ضعف در مبانی دینی و اعتقاد به معاد دانست و تصریح کرد: وقتی اعتقاد به معاد ضعیف شود فرد از هر راهی به دنبال مال می‌رود.

وی بار دیگر جریمه دیرکرد توسط بانک‌ها را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: این اقدام به‌جایی رسیده که گاهی در اخبار اعلام می‌شود بیشترین درآمد بانک از محل جریمه تأخیر بوده، این اقدامات خلاف شرع است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه دریافت هزینه دیرکرد توسط بانک‌ها ربای آشکار است گفت: توجیه‌کنندگان این اقدامات گناهشان سنگین‌تر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من درست متوجه نمیشم الان یعنی چی؟!
      وقتی ایشان میگویند حرام است با اعلام تحریم تنباکو چه تفاوتی میکند؟!!

    • بدون نام

      چه فایده. وقتی که میگن اجرا نمیکنن
      من الان قسط وامم یه روز عقب میفته ۳۰ درصد جریمه میشم
      حالا بگو گرون کنن. یا بالا ببرن. چند ثانیه نشده اجرایش میکنن.

    • بدون نام

      سازمان امور مالیاتی هم دیرکرد میگیره

    • بدون نام

      بی تعارف کاملا مشخصه که اجرای احکام اسلام در ایران اسلامی وظیفه چه آقایانی هست و حتی فلسفه ی وجودی حکومت اسلامی اجرای احکام اسلام است و اگر قرار باشه اسلام اجرا نشود حکومت اسلامی زیر سوال میرود ولی ظاهرا زمانهای خاصی است که اسلام اهمیت پیدا میکند ، قرآن در مورد کاهنان یهود می‌فرماید آنها هر آن قسمت از تورات را که مطابق خواست آنان است میپذیرند و هر آن قسمت که به ضرر شان است قبول نمیکنند همانا از گمراهانند ، شکر خدا مراجع عظیم الشان ما یاد آوری میکنند با تشکر از خبرهای مفیدتان

    • علی شیرازی

      واقعا دولت با این دروغگویی میخاد چکار کنه؟ من 20میلیون وام گرفته.بانک میگه به 14میلیون بخشش سود میخوره آن 6میلیون شده 70میلیون باید بدم به این میگن چی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج