۴۸۴۱۶۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا

هفته بیست و یکم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به مسابقات این هفته بوندس لیگا

وبسایت نود: هفته بیست و یکم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به مسابقات این هفته بوندس لیگا

هفته ۲۱ بوندس لیگا با اتفاقات جالبی از جمله ثبت چند رکورد تاریخی توأم شد. پنجاه هزارمین گل بوندس لیگا توسط بازیکنی زده شد که سریع ترین گل تاریخ این رقابت ها را نیز به ثمر رسانده بود. جالب این که دیرهنگام ترین گل تاریخ بوندس لیگا نیز در همین هفته به ثبت رسید. نجات بایرن مونیخ از باخت در آخرین ثانیه ها در پایتخت، برتری بوروسیا دورتموند و لایپزیگ مقابل حریفان و توقف طلسم ناکامی های وردربرمن در سال ۲۰۱۷ از جمله مهم ترین وقایع هفته بیست و یکم بوندس لیگا بود. در این هفته، اختلاف بایرن با تیم های تعقیب کننده مجدداً کاهش یافت. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به اهم رویدادهای هفته ۲۱ بوندس لیگا

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا

هرتا برلین ۱-۱ بایرن مونیخ

شاگردان کارلو آنچلوتی پس از پیروزی قاطع مقابل آرسنال، با روحیه خوبی به برلین رفتند اما نمایش خوبی را ارائه ندادند. اولین گل وداد ایبیشویچ مرد کهنه کار هرتا به بایرن مونیخ از ماه مارس ۲۰۱۴، با دیرهنگام ترین گل تاریخ بوندس لیگا توسط روبرت لواندوفسکی (۹۵ دقیقه و ۵۷ ثانیه) پاسخ داده شد تا شکست ناپذیری بایرن در بوندس لیگا از ماه نوامبر، پابرجا بماند. پای ایبیشویچ پس از ۷۱۷ دقیقه، به گلزنی باز شد. بایرن در این بازی هم نمایش کسالت آوری را ارائه داد. هرتا طی ۲۷ تقابل اخیر با بایرن فقط یک بار در فوریه سال ۲۰۰۹ پیروز شده است.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا

از دست دادن پیروزی در واپسین ثانیه ها برای هواداران هرتا اتفاق خوشایندی نبود اما این خاصیت را داشت که نوار ۱۱ شکست پیاپی بانوی پیر مقابل باواریایی ها را پاره کرد و هرتا پس از ۵ بازی (۴۹۵ دقیقه)، دروازه بایرن را گشود. گل وداد ایبیشویچ نخستین گلی بود که هرتا در دوره مربیگری پال داردای، درون دروازه بایرن قرار داد.

بایرن مونیخ پس از ۵ برد متوالی بیرون خانه در بوندس لیگا، سرانجام در پایتخت متوقف شد. کسب ۲۵ امتیاز از ۱۰ بازی خانگی باعث شده تا بهترین نتایج خانگی هرتا برلین در بوندس لیگا پس از فصل ۹۹-۱۹۹۸ رقم بخورد.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا

کارلتو باز هم از سیستم چرخشی استفاده کرده و روبرت لواندوفسکی را روی نیمکت گذاشت تا توماس مولر پاداش گلزنی اش در لیگ قهرمانان را گرفته و وارد ترکیب اصلی شود. یاسوا کیمیش نیز جانشین ژابی آلونسو شد در حالی که خاوی مارتینز روی نیمکت نشست تا خوان برنات در ترکیب اصلی قرار بگیرد. داوید آلابا در پست دفاع وسط قرار گرفت تا خوان برنات به عنوان دفاع چپ به میدان برود. تیاگو آلکانتارا پشت سر مهاجم نوک بازی کرد تا کیمیش جای وی را در خط هافبک بگیرد.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا

نیکلاس اشتارک به عنوان هافبک دفاعی برای هرتا برلین به میدان رفت اما پیتر پکاریک دفاع راست هرتا به خاطر خطای بد موقعی که در واپسین ثانیه ها به حریف داد تا گل تساوی بایرن به ثمر برسد، هرگز خودش را نخواهد بخشید.

۶۳۶ پاس سالم و دقت پاس ۸۸% برای بایرن

این بازی یک پایان جنجالی داشت. پال داردای معتقد بود که وقت تلف شده بازی بیش از حد بوده و از لفظ «جایزه بایرن» استفاده کرد. رنه یارستاین دروازه بان هرتا با چند بازیکن حریف درگیر شد و مورد ملامت مانوئل نویر قرار گرفت. کارلو آنچلوتی نیز حرکت زشتی را در قبال اعتراض هواداران هرتا انجام داد.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا

گنکی هاراگوچی هافبک راست ژاپنی هرتا با ۲۷ استارت سرعتی و ۱۷ تکل، بهترین بازیکن میدان بود.

بایرن مونیخ برای سومین بار در سال ۲۰۱۷ توانست با گلزنی در واپسین دقایق بازی، امتیاز به دست بیاورد. روبرت لواندوفسکی که برای اولین بار از هفته هفتم بوندس لیگا، روی نیمکت نشسته بود، تعویض طلایی کارلتو لقب گرفت و تیمش را به طرز دراماتیکی از شکست در برلین نجات داد.

فیلیپ لام در این بازی برای ۳۲۲مین بار با پیراهن بایرن در بوندس لیگا به میدان رفت تا از لحاظ تعداد بازی برای باواریایی ها در تاریخ بوندس لیگا، در رده دهم قرار بگیرد.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا


بوروسیا دورتموند ۳-۰ وولفسبورگ

در روزی که خبری از تیفوسی های دورتموند (دیوار زرد) در جایگاه پشت دروازه در ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک نبود و سکوهای خالی بد جور توی ذوق می زد، درخشش لوکاش پیشچک باعث شد تا یک برد قاطع نصیب زنبورها شود. پیشچک دو گل را ساخت و یک گل نیز به ثمر رساند. جفری بروما مدافع وولفسبورگ یک گل به خودی زد و عثمان دمبله نیز برای پنجمین بار در فصل جاری، دروازه حریفان را گشود.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا

دورتموند به رکورد خارق العاده ۳۱ بازی پیاپی خانگی بدون باخت در بوندس لیگا دست یافت. شاگردان توماس توخل در هر ۱۲ بازی اخیر بوندس لیگا، موفق به گلزنی شده اند که یک رکورد برای دورتموند محسوب می شود.

زوج خط حمله وولفسبورگ یعنی یونس مالی و ماریو گومز هیچ گاه در مقابل دورتموند پیروز نشده اند و مجموعاً طی ۱۵ تقابل با زنبورها، ۲ مساوی و ۱۳ باخت را تجربه کرده اند!

نتایج دورتموند در این فصل به قدری افت کرده که حتی در صورت برد در کلیه مسابقات لیگ تا پایان فصل، باز هم به مرز امتیازات خود در فصل گذشته نخواهد رسید.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا

تقابل آندره شورله با تیم سابق خود، نیمکت نشینی رافائل گررو و بازگشت گونزالو کاسترو به ترکیب اصلی دورتموند از جمله نکات بارز این بازی بود. شورله برای اولین بار از ماه نوامبر، در ترکیب اصلی دورتموند قرار گرفت. پیر امریک اوبامیانگ که طی ۸ بازی اخیر فقط یک گل به ثمر رسانده، در نوک خط حمله دورتموند به میدان رفت.

حضور یانس کیلیان هورن هافبک چپ ۲۰ ساله و محصول آکادمی وولفسبورگ در ترکیب اصلی به جای رابین کنوخه از تصمیمات مهم والرین اسماعیل بود. اما مهم ترین نکته این بازی، تقابل یاکوب بلاژیکوفسکی با دورتموند بود. او پس از ۹ سال حضور در وستفالن، برای اولین بار در مقابل تیم سابقش به میدان رفت و به شدت مورد تشویق هواداران دورتموند قرار گرفت.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا

دورتموند ۱۰ شوت داخل چارچوب زد!

به آمار خارق العاده عثمان دمبله توجه کنید؛ ۳۱ بازی برای دورتموند در کلیه رقابت های این فصل که حاصل آن، ۶ گل و ۱۳ پاس گل است! دمبله برای اولین بار با ضربه سر، موفق به گلزنی شد.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا

لوکاش پیشچک در این فصل ۵ گل برای دورتموند زده که بیشترین تعداد گل زده وی در هر یک از فصول بوندس لیگا محسوب می شود. او با این ۵ گل، گلزن ترین مدافع در فصل جاری بوندس لیگا است. جالب این که تعداد گل های زده پیشچک در این فصل از مجموع تعداد گل های مارکو رویس، آندره شورله و ماریو گوتسه بیشتر است! او برای اولین بار پس از ۴ سال توانست در یک بازی، هم گل بزند و هم پاس گل بدهد.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا


آگزبورگ ۱-۳ بایر لورکوزن

این بازی جلوه ویژه ای داشت زیرا همگان منتظر به ثمر رسیدن ۵۰۰۰۰اُمین گل تاریخ بوندس لیگا بودند که سرانجام به نام کریم بلعربی ثبت شد. جالب این که بلعربی در سال ۲۰۱۴ سریع ترین گل تاریخ بوندس لیگا را به ثمر رساند. چیچاریتو ستاره درخشان دیگر این مسابقه بود که دو گل زد و کای هاورتس نیز دو پاس گل داد تا چهاردهمین بازی پیاپی بدون باخت لورکوزن مقابل آگزبورگ رقم بخورد. به نظر می رسد که کابوس های جمعه شب برای زوابی ها (لقب آگزبورگ) همچنان ادامه دارد.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا

کریم بلعربی طی ۱۴ حضور اخیر در بوندس لیگا، ۱۲ پاس گل داده در حالی که به جز وی، تعداد پاس های گل هیچ بازیکنی، دو رقمی نشده است. او در این بازی برای اولین بار در فصل جاری بوندس لیگا گلزنی کرد.

نخستین گل چیچاریتو به آگزبورگ، ۹۰۰اُمین گل لورکوزن در بازی های بیرون خانه بوندس لیگا بود. او بهترین گلزن بوندس لیگا در سال ۲۰۱۷ است. ۵ گل طی ۴ بازی اخیر توسط چیچاریتو و بازگشت این ستاره مکزیکی!

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا


هوفنهایم ۲-۰ دارمشتات

دو گل آندری کراماریچ، بازیکن تعویضی باعث شد تا اولین شکست دارمشتات مقابل هوفنهایم در تاریخ بوندس لیگا و یازدهمین باخت پیاپی نیلوفرها در بیرون خانه رقم بخورد. هوفنهایم هنوز تحت هدایت یولیان ناگلزمن در خانه شکست نخورده است. او پس از باخت هوفنهایم به دارمشتات در فصل گذشته، جانشین هوب استیوِنس در این تیم شد.

تقابل ساندرو واگنر مهاجم هوفنهایم با تیم سابقش جالب بود اما جالب تر از آن، پایین تر بودن سن سرمربی هوفنهایم از میانگین سنی یاران حریف است!

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا


آینتراخت فرانکفورت ۰-۲ اینگولشتات

نخستین گل بوندس لیگایی رومن برژری، اخراج داوید آبراهام، پنالتی خراب شده ماکوتو هاسبه، پنالتی گل شده پاسکال گروس از همان نقطه پنالتی و کارت قرمز متیو لکی از اهم وقایع این بازیِ پر حادثه بود. ۲ پنالتی، ۲ کارت قرمز، ۲ گل!

اولین شکست خانگی عقاب ها در این فصل رقم خورد. اینگولشتات در ۲۵ بازی اخیر بیرون خانه فقط ۳ بار پیروز شده که هر ۳ برد تحت هدایت مایک والپورگیس بوده است. صدمین بازی بوندس لیگایی ماروین ماتیپ و اولین گل پاسکال گروس از روی نقطه پنالتی

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا


ماینتس ۰-۲ وردر برمن

دو گل زودهنگام سرژ نابری و توماس دلینی باعث شد تا برمن پس از ۴ باخت پیاپی در سال نو و برای اولین بار از ۱۰ دسامبر، بالاخره پیروز شود. برمن طی ۱۰ سفر اخیر به ماینتس، فقط یک بار باخته است!

وردر برمن تنها برای دومین بار در این فصل، موفق به ثبت کلین شیت شد. الکساندر نوری برای این که بدترین مربی تاریخ بوندس لیگا از لحاظ معیار امتیاز در هر بازی نباشد، نیاز مبرمی به این پیروزی داشت. برای اولین بار تیم تحت هدایت وی، با اختلاف بیش از یک گل از حریف پیش افتاد.

لفین اوزتونالی در تقابل با تیم سابقش، فقط یک نیمه بازی کرد و تعویض شد. توماس دلینی پس از زدن نخستین گل بوندس لیگایی خود و نخستین گل برمن از ضربات آزاد، به علت مصدومیت تعویض گردید.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا


هامبورگ ۲-۲ فرایبورگ

آرون هانت یک گل رباح ماجری زد و یک پنالتی حیاتی را در واپسین دقایق بازی خراب کرد تا هامبورگ به یک امتیاز مسابقه بسنده کند. او پس از دو سال، در ۲ بازی پیاپی گل زد. دو پاس گل نیلس پترسن باعث شد تا ماکسیمیلیان فیلیپ و وینچنزو گریفو برای فرایبورگ گلزنی کنند. گریفو پانصدمین گل بوندس لیگا در این فصل را به ثمر رساند.

هامبورگ در ۵ تقابل اخیر با فرایبورگ پیروز نشده و از آخرین برد دایناسورها مقابل مردان سرزمین برایزگائو، حدود ۷ سال می گذرد. پنجمین بازی پیاپی بدون باخت هامبورگ در خانه رقم خورد اما مصدومیت کیریاکوس پاپادوپولوس، بدترین اتفاق ممکن برای دایناسورها بود.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا


بوروسیا مونشن گلادباخ ۱-۲ لایپزیگ

امیل فورسبرگ و تیمو ورنر هر کدام یک گل زدند و یک پاس گل دادند تا پیروزی شیرین شرقی ها مقابل تیم احیاء شده گلادباخ رقم بخورد. تورگن هازارد در این بازی یک ضربه پنالتی را از دست داد اما پاس گل وی به یانیک وسترگارد، شکست مادیان ها را کم رنگ تر کرد.

امیل فورسبرگ تاکنون ۳ گل را از طریق ضربات بیرون محوطه جریمه زده و ۹ پاس گل داده که از هر دو حیث، برترین رکورد در فصل جاری محسوب می شود. غیبت او موجب افت شدید لایپزیگ شده بود. از طرف دیگر، تیمو ورنر با ۱۲ گل، بهترین گلزن آلمانی بوندس لیگا در این فصل است. پیتر گولاشی دروازه بان لایپزیگ با مهار ۲ ضربه پنالتی در فصل جاری، بهترین آمار مهار پنالتی را در اختیار دارد.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا


کلن ۱-۱ شالکه

باز هم دنیل کالیجوری یک پاس گل داد تا الساندرو شاف سریع ترین گل شالکه طی دو سال اخیر را بزند ولی آنتونی مودست گل تساوی را به ثمر رساند تا با ۱۷ گل زده در کنار اوبامیانگ، مدعی جدی کسب عنوان آقای گلی بوندس لیگا باشد. آخرین بازیکن کلن که به چنین رکورد گلزنی رسید، کلاوس آلوفس در سال ۱۹۸۵ بود.

دوازدهمین بازی خانگی پیاپی بدون باخت کلن در بوندس لیگا و پنجمین بازی متوالی بدون باخت شالکه در کلیه رقابت ها رقم خورد.

خواندنی های هفته بیست و یکم بوندس لیگا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج