جاباما
۴۸۳۶۳۴
۲ نظر
۵۰۴۳
۲ نظر
۵۰۴۳
پ

حقایقی درباره مخوف‌ترین قاتل دنیا

بدون شک کشتن یک انسان دیگر یکی از بدترین جرم‌هایی است که هرکسی هم نمی‌تواند آن را انجام دهد، با این‌حال هستند کسانی‌که خیلی هم خوب مشغول آدم کشتن هستند، از قاتل‌های سریالی تا مزدورهایی که برای پول دست به این کار می‌زنند و با برنامه‌ریزی برای کشتن آدم‌ها قدم برمی‌دارند.

وبسایت مجله مهر - شراره داودی: ریچارد لئونارد کوکلینسکی یک آدم‌کش زنجیره‌ای اهل ایالات متحده آمریکا بود که در مدت زمان عمر خود حدود ۲۰۰ نفر را به قتل رساند!
حقایقی درباره مخوف‌ترین قاتل دنیا

بدون شک کشتن یک انسان دیگر یکی از بدترین جرم‌هایی است که هرکسی هم نمی‌تواند آن را انجام دهد، با این‌حال هستند کسانی‌که خیلی هم خوب مشغول آدم کشتن هستند، از قاتل‌های سریالی تا مزدورهایی که برای پول دست به این کار می‌زنند و با برنامه‌ریزی برای کشتن آدم‌ها قدم برمی‌دارند.

نکته‌ای که شاید برای تان عجیب باشد، این است که در قرن بیست و یکم فردی زندگی کند که هم برای پول آدم‌ها را از دم تیغ می‌گذراند هم علاقه شخصی‌اش آدم کشتن است! ریچارد کوکلینسکی که به «مرد یخی» معروف شده بود یکی از این افراد است، او علاقه شخصی‌اش را در شغلش دخیل کرده بود و برای پول آدم می‌کشت! مرد یخی بدبختی و غم و غصه زیادی را برای مردم بی‌گناه بسیاری به وجود آورده و قطعا دنیا قاتلی بزرگتر و بی‌رحم‌تر از او به خود ندیده است.

در این گزارش نگاهی داریم به برخی از روش‌ها و نوع نگاه او به عملی که انجام می‌دهد، البته ریچارد در مدت زمانی که در زندان بوده، مصاحبه‌های زیادی انجام داده و همگان را از جزییات کارهایی که انجام داده، با خبر کرده است. او در سال ۱۹۸۲ دستگیر می شود و به زندان می‌افتد، در نهایت هم در مارس ۲۰۰۶ در سن ۷۰ سالگی پس از ۱۷ سال زندگی در زندان می‌میرد.
حقایقی درباره مخوف‌ترین قاتل دنیا

چرا او را «مرد یخی» صدا می‌زدند؟

ریچارد کوکلینسکی را «مرد یخی» می‌نامند و این نام تنها به خاطر ظاهر خونسرد او نیست! بلکه این قاتل حرفه‌ای علاقه زیادی به نگه داشتن اجساد آدم‌ها در فریزر داشته، آن‌هم نه فقط برای چند روز، بلکه برای سال‌ها! این کار یکی از متدهای گمراه کردن پلیس و کارشناسان برای تعیین زمان دقیق مرگ بوده که به این شکل هم می‌توانسته از دست پلیس فرار کند و ۲۵ سال درحالی که آدم‌ها را به قتل می‌رسانده، اما کسی به او مشکوک نمی‌شده است.
حقایقی درباره مخوف‌ترین قاتل دنیا

سلاخی حیوانات

به هر حال هر قاتلی از جایی شروع کرده! ریچارد از کودکی به حیوانات علاقه زیادی داشته، اما به سلاخی کردن آن‌ها! او از سنین پایین حیوانات بیگناه را گیر می‌انداخته و با روش‌های مختلف به قتل می‌رسانده است. به هر حال رفتار افراد در کودکی می‌تواند سرنخ‌هایی از بزرگسالی آن‌ها بدهد که در این مورد ریچارد وقتی بزرگ شده، مشغول به قتل رساندن آدم‌ها شده است.

یک خانواده کامل

ریچارد کوکلینسکی یک خانواده کامل داشته، همسر و سه فرزند که برای آن‌ها پدر خوبی بوده است. اما نکته جالب توجه این است که آن‌ها تا زمانی‌که ریچارد دستگیر می‌شود، نمی‌دانستند برای بدست آوردن پول چه شغلی دارد! همسرش می‌گوید که فکر می‌کرده ریچارد مشغول بیزینس است، اما آیا کشتن آدم‌های بیگناه را می‌توان بیزینس نامید!؟ ریچارد به شدت فرد باهوشی بود که در همه این سال‌ها به خوبی توانسته کاری که انجام می‌دهد را از خانواده‌اش پنهان کند، تصور کنید که او عصر روز کریسمس برای ترکاندن مغز کسی از خانه خارج می‌شود و وقتی برمی‌گردد با خودش هدیه‌های کریسمس فرزندانش را آورده، اصلا چطور چنین چیزی امکان پذیر است؟
حقایقی درباره مخوف‌ترین قاتل دنیا

۲۰۰ قتل به نام مرد یخی

اگر از شما بپرسند در دوران زندگی‌تان چند پیتزا خورده‌اید، احتمالا نمی‌توانید عدد دقیقی بدهید، به همین دلیل هم آقای کوکلینسکی نمی‌تواند تعداد جان‌هایی را که گرفته، بگوید!! اما مطمئن است این رقم به حدود ۲۰۰ نفر می‌رسد.

قتل با تیرکمان

ریچارد بیشتر از آن‌جهت معروف شده بود که انگیزه خاصی برای قتل‌های نداشت، او یک بار تنها برای اینکه یک تیرکمان را امتحان کند، یک نفر را کشت! او تیرکمان را برداشت، به خیابان رفت، سَر کسی را نشانه گرفت و تق! مرد دیگر مُرده بود! او حتی هیچ احساسی از اینکه این کار را انجام داده نداشته و گفته است که فقط می‌خواسته ببیند این تیرکمان کار می‌کند یا نه! که البته بعد از این کار مطمئن شده است.
حقایقی درباره مخوف‌ترین قاتل دنیا

قتل به خاطر نظر مخالف

به نظر می‌رسد آقای کوکلینسکی چندان هم نمی‌توانسته نظرات مخالف خودش را قبول کند، او یک بار مردی را تنها به خاطر اینکه به گفته با نظرت موافق نیستم به قتل رسانده است!

دوران سخت کودکی

بسیاری از روان‌شناسان معتقدند که یکی از دلایل اصلی رفتارهای ریچارد به دلیل دوران کودکی سخت و تیره او بوده است. او دو برادر دیگر داشته که یکی از آن‌ها به دلیل کتک‌های زیادی که از پدر الکلی‌شان می‌خورده، می‌میرد. برادر دیگرش هم یک دختر ۱۲ ساله را مورد تجاور قرار می‌دهد و به قتل می‌رساند. مادر آن‌ها هم معتقد بوده که بچه‌ها را باید با کتک و سختی بزرگ کرد و از همین رو با آن‌ها بدرفتاری می‌کرده است. با در نظر گرفتن همین چند مورد به راحتی می‌توان گفت پدر و مادر ریچارد در شکل گیری شخصیت قاتل او نقش زیادی داشته‌اند.
حقایقی درباره مخوف‌ترین قاتل دنیا

اولین قتل در ۱۴ سالگی

سنی که بچه‌ها با دنیای اطراف خودشان بیشتر آشنا می‌شوند، ریچارد یک پسرقلدر را با ضربه‌های متوالی آهن به قتل رساند! او معتقد بوده وقتی به دیگران قدرت خودت را نشان دهی، دیگر با تو کاری ندارند، به نظر می‌رسد مرد یخی به همین شکل به وجود آمده باشد.

روایتی از مرد یخی در هالیوود

به نظر می‌رسد زندگی ریچارد کوکلینسکی برای هالیوود به قدری جذابیت داشته که فیلم «مرد یخی» را بر اساس زندگی او ساخته‌اند. فیلمی که هم تماشاگران آن‌را دوست داشتند هم منتقدین. این فیلم محصول سال ۲۰۰۲ است و مایکل شنون در نقش ریچارد کوکلینسکی به ایفای نقش پرداخت.
حقایقی درباره مخوف‌ترین قاتل دنیا

ریچارد در محضر خدا

قطعا باور این مورد برای شما هم سخت است. ریچارد علاوه بر اینکه بسیار مرد اهل خانواده‌ای بوده، اهل ایمان هم بوده و در برنامه‌های کلیسا شرکت می‌کرده است. خیلی سخت می‌توان باور کرد کسی که در خلاف‌های زیاد دست دارد، در پیشگاه خدا حاضر شود و دعا کند.
حقایقی درباره مخوف‌ترین قاتل دنیا

خانواده مهم‌ترین موضوع زندگی مرد یخی

با اینکه ریچارد کوکلینسکی آدم‌های زیادی را کشته و خانواده‌های بسیاری را هم داغدار کرده است، اما تنها چیزی که او را اذیت می‌کند این است که خانواده‌اش را ناامید کرده، همسرش بعد از اینکه حقایق را درباره او می‌فهمد، طلاق گرفته و در شوک عصبی گرفتار شده، این شرایط برای زن بیچاره اصلا قابل تحمل و باور نبوده است. مرد یخی تنها نسبت به خانواده‌اش احساس داشته و حالا با رو شدن حقایق درباره‌اش، دیگر حتی آن‌ها هم او را داست نداشتند و چند سال پایانی عمرش را در تنهایی گذراند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه بار میگی برای پول آدم میکشته یه بار دیگه میگی هیچ انگیزه ای برای قتل هاش نداشته!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      امنیت کشور ببین بعد از قتل 200نفر تاره دستگیر شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج