۴۸۳۱۱۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ورزش موجب تقویت بینایی می‌شود

عموم مردم این موضوع را پذیرفته‌اند که ورزش کردن علاوه بر داشتن اندامی متناسب، در سلامت کلی بدن و داشتن سبک زندگی سالم بسیار تاثیر گذار است. اکنون محققان به بررسی رابطه بین ورزش کردن و بینایی پرداخته‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن فعالیت‌های ورزشی می‌تواند منجر به تقویت بینایی افراد شود.

وب سایت تک شات: عموم مردم این موضوع را پذیرفته‌اند که ورزش کردن علاوه بر داشتن اندامی متناسب، در سلامت کلی بدن و داشتن سبک زندگی سالم بسیار تاثیر گذار است. اکنون محققان به بررسی رابطه بین ورزش کردن و بینایی پرداخته‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن فعالیت‌های ورزشی می‌تواند منجر به تقویت بینایی افراد شود.
ورزش موجب تقویت بینایی می‌شود

یافته‌های جدید نشان می داد که نرخ فعالیت‌های نورونی در مغز موش‌ها و مگس‌ها در زمان انجام فعالیت‌های فیزیکی به تقویت فرآیندهای پردازش تصویری مرتبط است. به این ترتیب محققان تصمیم گرفتدن این فرضیه را روی انسان‌ها نیز تست کنند. به همین منظور محققان با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری عصبی و معیارهای رفتاری، تجربه‌ای را طراحی کردند تا روش‌های اثرگذاری تمرینات ورزشی فیزیکی بر عملکرد انسان و فعالیت‌های عصبی مرتبط با آن را ارزیابی کنند.

نتایج این تحقیقات نشان داد که فعالیت‌هایی ورزشی با شدت کم موجب بهبود فعالیت در قشر بینایی می‌شود، یعنی همان ناحیه‌ای از قشر مغزی که عمدتا برای تحلیل داده‌های تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محققان بررسی‌های خود را روی 18 داوطلب مختلف تکرار کرده و از داوطلبان درخواست کردند که یک کلاه EEG و یک مانیتور وایرلس را به تن کنند که ضربان قلب آنها را نمایش می‌داد. داوطلبان باید روی دوچرخه ثابت و مطابق با توصیه‌های خاص محققان ورزش می‌کردند.

در مرحله بعد، یافته‌های جمع آوری به الگویی معرفی شد که به محققان امکان می داد واکنش های عصبی سوژه‌های تحقیق را با توجه به محرک‌های تصویری ارزیابی کنند. سپس محققان این محرک زا در زمان استراحت و ورزش‌های با شدت کم و شدت زیاد داوطلبان تحلیل کردند.

در نهایت داده‌های بدست آمده نشان داد که حساسیت قشر تصویری مغز انسان در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی تقویت می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج