۴۸۲۹۴۹
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

سه شنبه؛ اولین جلسه دستمزد ۹۶

همزمان با ورود به آخرین ماه سال، کارگروه تخصصی مزد جلسات پایانی خود را طی می کند و فعالیت نخستین جلسه شورای عالی کار با دستورکار مزد روز سه شنبه برگزار می شود.

خبرگزاری مهر: همزمان با ورود به اسفند ماه و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شمارش معکوس کارگران برای تعیین مزد واقعی تقریبا آغاز شده است. دستمزدی که به نظر می رسد امسال به جهت تعیین سهم سبد معیشت در زندگی کارگران، رویکرد منطقی تری نسبت به سال های گذشته به خود گرفته تا امیدواری کارگران به تعیین مزد واقعی بیشتر شود.

کارگروه تخصصی مزد در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسات پایانی خود را طی می کند و پیش بینی می شود طی دو جلسه آینده شرکای اجتماعی عضو این کارگروه درباره جزئیات اقلام و هزینه سبد معیشت کارگران به توافق برسند.

اما در عین حال که این کارگروه به جلسات پایانی خود نزدیک می شود، جلسه شورای عالی کار به عنوان عالی ترین شورای تنظیم روابط کار نیز قرار است روز سه شنبه این هفته با موضوع دستمزد ۹۶ برگزار شود. این جلسه به ریاست معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارگری و کارفرمایی عضو این شورا تشکیل خواهد شد.

در حالی جلسه شورای عالی کار با موضوع مزد ۹۶ از این هفته کار خود را آغاز می کند که نشست های مشورتی و کارشناسی کارگروه تخصصی دستمزد از اواسط آذرماه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور شرکای اجتماعی آغاز شده است.

بر اساس روال معمول، خروجی جلسات کارشناسی کارگروه تخصصی مزد، باید پس از مشورت در جلسات شورای عالی کار با رعایت سه جانبه گرایی تایید و در نهایت یک نرخ منطقی برای میزان افزایش حداقل حقوق سال ۹۶ تعیین شود.

اما یکی از اقدامات مهم و شاخص امسال در فرآینده تعیین حداقل مزد، بررسی حداقل هزینه و اقلام سبد معیشت زندگی یک خانواده کارگری است که می تواند تعیین دستمزد را به واقعیت نزدیک کند.

فاصله حداقل دستمزد تا تورم امروز یکی از مهمترین خواسته های تشکل های کارگری محسوب می شود تا بخشی از این فاصله در دستمزد ۹۶ و بخشی از آن طی یک برنامه چند ساله جبران شود. خواسته ای که تحقق آن قطعا در گرو تعیین هزینه سبد معیشت زندگی یک خانواده کارگری در ماه است.

علاوه بر این، موضوع آخرین وضعیت بازگشت لایحه اصلاح قانون کار به عنوان یکی از خواسته های تشکل های کارگری نیز قرار است در این جلسه مطرح شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادر

      الهم عجل لولیک الفرج

    • بدون نام

      پارسال که اینهمه جلسه گذاشتین بیچاره وزیر کار دسش درد نکنه ساعت 2صبح به نتیجه رسید بیست تومان حقوق بره بالا اگه هرسال که معلومه 10 تا 20 درصد میره بالا بعدشم ما هم که میدونیم پس پرا اینقدر جلسه میزارید

    • محمد

      بر چه اساسی مدیران بایستی ۱۴ برابر حقوق کارگران دریافتی داشته باشند؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      ای بابا سالی ۲۰ تومن اضافه حقوق اینقدر جلسه و درگیری نداره

    • بدون نام

      کارگر یعنی کار بیشتر و حقوق کمتر .خدارو خوش میاد اخه

    • بدون نام

      امسال هم مثل بقیه سال ها کشش میدن تا آخر سال و آخرش هم 10 درصد افزایش میدن .....
      بعد از عید هم همه چیز 100 درصد گران میشه....

    • بدون نام

      من ازرئیس جمهورمحترم خواهش میکنم که تکلیف نیروهای شرکتی شاغل درادارات دولتی راروشن کندتاحداقل ازاین طریق مرحمی بردل ماباشد

    • بدون نام

      بخودشون زحمت ندن اقایون
      حیف بیت المال و جلسه و .......
      همش شعره
      مث حقوق مستمریبگیران تامین اجتماعی
      فقط و فقط حرف و حرف میزنن .....
      خجالتم نمیکشن از ما هیچ در پیشگاه خدا .....

    • بی نام

      خدا از سر تقصیر مسءولان نگذرد چقدر فاصله طبقاتی......خود این چهارده برابر حقوق هم نجومی بگیره نباید هیچ مسءولی از 5میلیون بیشتر بگیره مال بیت الماله خدا ازشان میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج