۴۸۲۱۶۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

نقاط ضعف و قوت انتخاب سرمربی تیم ملی تکواندو

حضور یک مربی جوان برای تیم ملی تکواندو برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت و این پرسش را مطرح کرد که آیا وی موفق خواهد بود؟

خبرگزاری مهر: هدایت تیم ملی تکواندو از سوی کمیته فنی به مهدی بی باک سپرده شد. این انتخاب واکنش های مثبت و منفی زیادی در پی داشته که بازخورد مثبت آن بیشتر بود و اغلب کارشناسان حضور بی باک را در ادامه روند چرخه حضور مربیان تیم ملی در راس کادر فنی می دانند.

با نگاهی کوتاه به گذشته نه چندان دور کادر فنی تیم ملی متوجه می شویم که کریمی، مهماندوست، مقانلو و حتی در مدتی خلیفه، زمان خود در کادر فنی تیم ملی به عنوان دستیار و کمک مربی فعالیت می کردند و مسئولان فدراسیون در زمان‌هایی که ناچار به انتخاب مربی جدید در راس تیم ملی بودند، پیکان انتخاب را سوی آن مربی گرفته شد که سابقه کمک مربیگری تیم ملی را داشته است.

در اکثر مواقع این انتخاب نیز به درستی جواب داده و تیم ملی نتایج بسیار خوبی کسب کرده است. همین موضوع در مورد انتخاب بی باک مدنظر اعضای کمیته فنی و بخصوص رئیس فدراسیون قرار گرفت. شاید حضور در کنار مقانلو و تجربه رویدادهای بزرگی چون قهرمانی جهان، چندین مرحله گرندپری ها، بازیهای آسیایی و بخصوص المپیک باعث شد تا مهدی بی باک به عنوان نفر اول وظیفه آماده سازی تیم ملی برای حضور در بیست و سومین دوره رقابتهای قهرمانی جهان را برعهده داشته باشد.

در واقع کمیته فنی از سه گزینه روی میز خود، خلیفه، عسگری و بی باک، مربی ای را که کمترین رای را در شورای فنی داشت انتخاب کرد. مربی ای که به عنوان مربی در لیگ برتر تجربه ای ندارد و شاید این بخش تنها دلیل مشترک منتقدین به انتخاب بی باک باشد. ولی آشنایی او با شرایط ملی پوشان و از همه مهمترین حضور در رویدادهای بزرگ جهانی به عنوان مربی، این ضعف را پوشش داده است و موافقان انتخاب وی به آن تکیه می کنند.

مهدی بی باک که در ۳۷ سالگی هدایت تیم ملی را برعهده گرفته را باید جوانترین سرمربی تاریخ تکواندو ایران نامید. وی سال ۱۹۹۷ در جام جهانی مصر با ۱۷ سال سن موفق به کسب مدال طلا شد. این طلا را باید سرآغاز دوران طلایی تکواندو ایران نامید که پس از آن همیشه تکواندو ایران یک پای سکوی قهرمانی در هر تورنمنت معتبری بوده است.

البته او را باید بدشانس ترین ملی پوش تکواندو نیز معرفی کنیم که در آستانه حضور در المپیک با آسیب دیدگی شدید، حضور در این رویداد بزرگ را از دست تا با وجود داشتن مدالهای رنگارنگ جهانی، آسیایی و ... جای مدال المپیکی در کلکسیون افتخارات او برای همیشه خالی باقی بماند.

اما در میان تمام واکنش ها به انتخاب بی باک، باید به استقبال خوب اعضای تیم ملی به این انتخاب اشاره کرد. تکواندوکاران تیم ملی در گفتگو با خبرنگار مهر به این انتخاب واکنش مثبتی نشان دادند. مسعود حجی زواره بی باک را بهترین و کارآمدترین گزینه روی میز شورای فنی نامید.

مهدی خدابخش گفت: مهدی بی باک پتانسیل بالایی دارد و در این مدت تجربه خیلی خوبی در میادین مختلف بدست آورده است. اکنون فرصت خوبی است که این توانایی را به نمایش گذاشته و تکواندو ایران را به جایگاه اصلی خود برساند. این مربی سرد و گرم روزهای سخت را چشیده و با او روزهای خوبی در راه است.

سجاد مردانی دیگر عضو تیم ملی تکواندو هم واکنش مثبتی به انتخاب بی باک داشت. وی به خبرنگار مهر گفت: بی باک یک مربی فنی است که به خوبی می‌داند از تکواندوکار چه انتظاری داشته باشد. او در سه سال گذشته در پیروزی و شکست کنار ملی پوشان بوده و از سطح توانایی اعضای تیم اطلاع کافی دارد. من مطمئنم که با مهدی می توانیم به روزهای خوب بازگردیم.

ابوالفضل یعقوبی هم با ابراز خوشحالی از این انتخاب گفت: من سرباز تیم ملی هستم و هر مربی که انتخاب شود وظیفه دارم تا سرحدتوان برای موفقیت تیم ملی تلاش کنم. ولی مهدی بی باک خود سالها قهرمان بوده و اکنون نیز رابطه عاطفی و فنی خوبی با اعضای تیم دارد. تیم ملی با مهدی باک یکی از مدعیان رقابتهای جهانی خواهد بود.

بهنام اسبقی نیز حضور مهدی بی باک در راس کادر فنی تیم ملی را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: بعد از مقانلو، بهترین گزینه مهدی بی باک بود که می توانست این مسئولیت را برعهده بگیرد و این یک اتفاق خوب برای تیم ملی است. بی باک در تمامی مسابقات کنار تیم ملی تجریبات گرانبهایی کسب کرده و به دلیل آشنایی با روحیات و شرایط فنی تک تک ملی پوشان معتقدم می تواند ادامه دهنده موفقیت های تکواندو ایران در سطح بین الملل باشد.

در چنین شرایط انتظار می رود سرمربی جدید تیم که از زمره تحصیلکرده های تکواندو ایران است با ارایه یک برنامه مدون و انتخاب همکارانی همراه بتواند با شیوه ای عادلانه ترکیب اصلی را انتخاب کرده و برای کسب نتیجه مطلوبی در رقابتهای قهرمانی جهان به قدرت کار خود را پیش ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میشه بگید توپ و تور تکواندو چیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج